De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Ai ai, 2500 euro en je spreekt over 'aandelen'? Ik zou dat maar in 1 aandeel steken ofwel in een tracker.
Als je het splits bekom je 1250 euro per aandeel. Je moet flink wat winst maken vooraleer je al je kosten terug verdient.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Beleggingsplannen zoals Keyplan bieden zelfs de mogelijkheid om slechts 25 euro per jaar te beleggen. Wanneer je die 25 euro dan nog over 40 fondsen verdeelt ben je goed gespreid.
2500 € om te beleggen en je spreekt over bankaandelen die nooit een kern kan vormen en hooguit enkele procenten van een goed gespreide portefeuille mag uitmaken .
Die je niet eens hebt .
Zou zeggen vergeet maar die bankaandelen en kijk naar bedrijven die een kern kunnen vormen voor je portfolio .
Maar als je graag tegen de muur loopt be my guest .
-
- Hero Member
- Contacteer:
Missch 2500 in een indextracker. Je zou ook 1 aandeel kunnen uitzoeken. Maar dan is dat een gok. Bankaandelen zou ik mijden. Toch zeker met 100% van je portefeuille.
volgen gewoon de de index van de beurzen, kan je dus gewoon beleggen in index fondsen
Met een dergelijk bedrag zou ik opteren voor een tracker. Als beginnende belegger zou ik aanraden niet alles in 1 sector te steken, maar ook een gedeelte in een wereldtracker of enkele andere etf's. Degiro is een zeer goedkope broker voor trackers, zeker als je er uit de kernselectie neemt.Wel ook enkele beslommeringen maar zie daarvoor het topic van de broker.
Ik heb vorige week deze gekocht: Lyxor STOXX Europe 600 Banks UCITS ETF - Acc LU1834983477 voor een klein gedeelte van mijn portefeuille. Ik geloof niet dat het tot een echte bankencrisis komt en de banken moeten toch wel kunnen profiteren van de hoge rente en mooie cijfers voorleggen. Daarnaast lijkt het risico bij de Europese banken lager te zijn dan bij de Amerikaanse en is het fonds in Euro. Banken blijven nog steeds een hoeksteen in de economie (niet in mijn beleggingsportefeuille).
Misschien wel meer faillissementen door de hoge rente en banken blijven wel moeilijk te doorgronden, ze zijn veel minder transparant dan andere sectoren.
Ik heb vorige week deze gekocht: Lyxor STOXX Europe 600 Banks UCITS ETF - Acc LU1834983477 voor een klein gedeelte van mijn portefeuille. Ik geloof niet dat het tot een echte bankencrisis komt en de banken moeten toch wel kunnen profiteren van de hoge rente en mooie cijfers voorleggen. Daarnaast lijkt het risico bij de Europese banken lager te zijn dan bij de Amerikaanse en is het fonds in Euro. Banken blijven nog steeds een hoeksteen in de economie (niet in mijn beleggingsportefeuille).
Misschien wel meer faillissementen door de hoge rente en banken blijven wel moeilijk te doorgronden, ze zijn veel minder transparant dan andere sectoren.
Ik ben destijds gestopt met aandelen vanwege de constante noodzaak om er actief mee bezig te zijn. Het vereiste voortdurend onderzoek, het nemen van risico's en het begrijpen van de complexe wereld van indexen en trackers. In plaats daarvan heb ik besloten om mijn geld op een spaarrekening te zetten, waar ik me geen zorgen hoef te maken en het gemakkelijk te beheren is.
en inflatie bestaat waarschijnlijk ook niet, goed bezig...Babsana schreef: ↑21 maart 2023, 08:15 Ik ben destijds gestopt met aandelen vanwege de constante noodzaak om er actief mee bezig te zijn. Het vereiste voortdurend onderzoek, het nemen van risico's en het begrijpen van de complexe wereld van indexen en trackers. In plaats daarvan heb ik besloten om mijn geld op een spaarrekening te zetten, waar ik me geen zorgen hoef te maken en het gemakkelijk te beheren is.
Als ultrakleine belegger (zoals ikzelf) zou ik ook opteren om die 2500 Euro in een globale ETF te steken.
Dat zou het meest efficiënte zijn voor je budget, en ook het 'veiligste'. Ik zet 'veilig' wel tussen aanhalingsteken want veiligheid bestaat niet in beleggingswereld.
Als je echt aandelen wilt dan zou je via een goedkope broker als Degiro een stuk of vijf aandelen kunnen aankopen met dat bedrag. Ik zou dan gaan voor een holding (vb. een Brederode, GIMV of Tinc) en de rest degelijke dividend aandelen. Je begint dan inderdaad klein, maar als je jaar na jaar een beetje belegd ga je tegen je pensioen wel iets moois hebben
Zelf beleg ik maandelijks wat ik kan missen in een globale tracker. Met wat extraatjes heb ik ook nog een Emerging Markets tracker gekocht en in een zotte bui een aantal stukken Brederode. Maar nu gaat alles gewoon maandelijks in een globale tracker, simpel en het meest efficiënt voor een kleine belegger.
Dat zou het meest efficiënte zijn voor je budget, en ook het 'veiligste'. Ik zet 'veilig' wel tussen aanhalingsteken want veiligheid bestaat niet in beleggingswereld.
Als je echt aandelen wilt dan zou je via een goedkope broker als Degiro een stuk of vijf aandelen kunnen aankopen met dat bedrag. Ik zou dan gaan voor een holding (vb. een Brederode, GIMV of Tinc) en de rest degelijke dividend aandelen. Je begint dan inderdaad klein, maar als je jaar na jaar een beetje belegd ga je tegen je pensioen wel iets moois hebben
Zelf beleg ik maandelijks wat ik kan missen in een globale tracker. Met wat extraatjes heb ik ook nog een Emerging Markets tracker gekocht en in een zotte bui een aantal stukken Brederode. Maar nu gaat alles gewoon maandelijks in een globale tracker, simpel en het meest efficiënt voor een kleine belegger.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gekocht aan 24,27 en nu een call 26 geschreven voor 215 Euro premie
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zie dan op zijn minst voor een termijn rekening.Babsana schreef: ↑21 maart 2023, 08:15 Ik ben destijds gestopt met aandelen vanwege de constante noodzaak om er actief mee bezig te zijn. Het vereiste voortdurend onderzoek, het nemen van risico's en het begrijpen van de complexe wereld van indexen en trackers. In plaats daarvan heb ik besloten om mijn geld op een spaarrekening te zetten, waar ik me geen zorgen hoef te maken en het gemakkelijk te beheren is.
Toch spijt dat ik KBC niet heb opgepikt aan €57.
Maar spijt komt altijd te laat zeker ?
Maar spijt komt altijd te laat zeker ?
Het heeft zelfs de 55€ aangetikt als ik me niet vergis. Dat was een koopkans, hé Karine!
Hoeveel zou je er gekocht hebben, aan welke prijs zou je terug verkocht willen hebben, hoe lang zou je ze bij willen houden, ... Pijnig je hersens er niet aan. Er komen nog koopkansen genoeg dit jaar.
Hoeveel zou je er gekocht hebben, aan welke prijs zou je terug verkocht willen hebben, hoe lang zou je ze bij willen houden, ... Pijnig je hersens er niet aan. Er komen nog koopkansen genoeg dit jaar.
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 21 maart 2023, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Is dat niet het lot van de belegger in het algemeen?
Spijt is iets dat er altijd bij komt kijken, in alle soorten en maten:
- Te laat gekocht
- Te vroeg gekocht
- Te laat verkocht
- Te laat gekocht
- Te veel gekocht
- Te weinig gekocht
- ...
(de ene al beter dan de andere wel )