Termijnrekening Belfius
TIP
Re: Termijnrekening Belfius
Overstappen naar een bank die wel redelijke interesten geeft lijkt me eenvoudiger….
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wsl online niet meer mogelijk omdat er sjarels zijn die anders 12x 1.250 euro storten.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nu zullen ze daar wekelijks een kwartier van hun duur personeel moeten aan verspillen op donderdag.
Want ik ben van plan om wekelijks langs te gaan op donderdag namiddag tijdens hun vrije openingsnamiddag, ben met pensioen... ik heb tijd
En ik woon amper op 150m van hun kantoor
Want ik ben van plan om wekelijks langs te gaan op donderdag namiddag tijdens hun vrije openingsnamiddag, ben met pensioen... ik heb tijd
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zou dat doen. Tot ze het weer online aanbieden. Direct bij het eerste bezoek een recurring meeting inleggen. Elke 1ste woensdag vd maand om 14u mogen ze mij verwachten voor het komend jaar.
-
- Full Member
- Contacteer:
Reken minstens op 1uur, hebben eerst 45min nodig voor u andere dingen te proberen verkopen.spaarfreakje schreef: ↑20 maart 2023, 19:22 Nu zullen ze daar wekelijks een kwartier van hun duur personeel moeten aan verspillen op donderdag.
is er dan geen enkele andere bank die een vergelijkbaar product aanbiedt en dat het wel online geregeld kan worden?
het zou zeker een gat in de markt zijn
het zou zeker een gat in de markt zijn
wilde nog eentje openen vandaag;
patat het gaat effectief niet meer.
Kantoor is 2 keer 3 uur per week open zonder afspraak wanneer je moet gaan werken uiteraard.
Wat een vreemde situatie is me dat. Iedereen moet online zijn zaakjes regelen. Als je het dan doet moet je weer naar kantoor omdat je producten koopt die ze niet graag verkopen.
Die lage renten hebben van de banken junkies gemaakt. Ze kunnen niet meer zonder.
zucht
Kantoor is 2 keer 3 uur per week open zonder afspraak wanneer je moet gaan werken uiteraard.
Wat een vreemde situatie is me dat. Iedereen moet online zijn zaakjes regelen. Als je het dan doet moet je weer naar kantoor omdat je producten koopt die ze niet graag verkopen.
Die lage renten hebben van de banken junkies gemaakt. Ze kunnen niet meer zonder.
zucht
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik ben sinds lang klant bij Belfius. Ik merk dat hun dienstverlening stilaan achteruitgaat. Ze willen volop inzetten op online maar zitten verveeld met hun agentschappen die ze niet durven afschaffen. Zo blijven ze schipperen tussen 2 businessmodellen waarvan geen van beide correct werkt.Lukske schreef: ↑22 maart 2023, 09:19 wilde nog eentje openen vandaag;
zucht
Heb tot hiertoe nog geen antwoord gekregen. Bij Belfius hebben ze schijnbaar geen antwoord in de kast klaar liggen.
ik had daar geen bal geld meer staan en heb een pak geld overgezet speciaal voor die termijnrekening en nu gaat het niet.
Ik ben klant ja maar zo één dat ze noemen een "kloteklant".
kloteklant bij een klotebank.
Zal maar een afspraak maken en tegen dan zal er geen misschien geen 2.75% meer zijn want je kan het nergens controleren.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Overschrijven naar een andere bank is snel gedaan.Lukske schreef: ↑22 maart 2023, 12:46ik had daar geen bal geld meer staan en heb een pak geld overgezet speciaal voor die termijnrekening en nu gaat het niet.
Ik ben klant ja maar zo één dat ze noemen een "kloteklant".
kloteklant bij een klotebank.
Zal maar een afspraak maken en tegen dan zal er geen misschien geen 2.75% meer zijn want je kan het nergens controleren.
Ik ben gisteren om 17 u langs geweest in mijn Belfius-kantoor ivm termijnrekeningen.
Bij het begin van ons gesprek gaf de bankbediende al aan dat Belfius, net zoals de meeste banken, momenteel erg voorzichtig is met de rente op termijnrekeningen, gezien zij vorig jaar op een bepaald moment boven de 3% hebben gegeven (is dat zo?, hij sprak zelfs van 3,75%) en Belfius, door de dalende rente hierna, serieus zijn broek heeft gescheurd... Volgens dezelfde bankbediende is het inderdaad vanaf begin deze week niet meer mogelijk om via internetbankieren een termijnrekening te openen. Wanneer ik naar de reden hiervan vroeg - en hierbij duidelijk liet horen te denken dat Belfius in dit huidig renteklimaat niet graag termijnrekeningen blijkbaar verkoopt - gaf hij dit toe en stelde hij dat Belfius momenteel reeds teveel geld op korte termijn heeft uitstaan. Wat later in het gesprek begon hij over kasbons op 3 tot 5 jaar...
Maar misschien de nuttigste info: hij gaf me mee dat begin deze week intern Belfius een rentestijging op spaarboekjes, en vermoedelijk ook andere producten, werd aangekondigd en dat deze rentestijging ergens voor de komende weken zou zijn. Hij zei hierbij te moeten toegeven dat Belfius hierin momenteel achterliep... Ik maakte dadelijk de bedenking dat ze de rente op spaarboekjes waarschijnlijk pas zullen optrekken na 1 april, zodat ze de hogere getrouwheidspremie pas op 1 juli volgend jaar zullen moeten uitbetalen...
Een termijnrekening op 1 jaar was 2,75% (al een hele tijd zo), op 6 maanden was het 2,35%, dit laatste voor een bedrag van 25K tot 75K. Daarboven kwam er nog 0,05% bij.
Hij gaat me terug bellen wanneer de renteverhoging een feit is en dan ga ik het terug bekijken om een termijnrekening af te sluiten.
Bij het begin van ons gesprek gaf de bankbediende al aan dat Belfius, net zoals de meeste banken, momenteel erg voorzichtig is met de rente op termijnrekeningen, gezien zij vorig jaar op een bepaald moment boven de 3% hebben gegeven (is dat zo?, hij sprak zelfs van 3,75%) en Belfius, door de dalende rente hierna, serieus zijn broek heeft gescheurd... Volgens dezelfde bankbediende is het inderdaad vanaf begin deze week niet meer mogelijk om via internetbankieren een termijnrekening te openen. Wanneer ik naar de reden hiervan vroeg - en hierbij duidelijk liet horen te denken dat Belfius in dit huidig renteklimaat niet graag termijnrekeningen blijkbaar verkoopt - gaf hij dit toe en stelde hij dat Belfius momenteel reeds teveel geld op korte termijn heeft uitstaan. Wat later in het gesprek begon hij over kasbons op 3 tot 5 jaar...
Maar misschien de nuttigste info: hij gaf me mee dat begin deze week intern Belfius een rentestijging op spaarboekjes, en vermoedelijk ook andere producten, werd aangekondigd en dat deze rentestijging ergens voor de komende weken zou zijn. Hij zei hierbij te moeten toegeven dat Belfius hierin momenteel achterliep... Ik maakte dadelijk de bedenking dat ze de rente op spaarboekjes waarschijnlijk pas zullen optrekken na 1 april, zodat ze de hogere getrouwheidspremie pas op 1 juli volgend jaar zullen moeten uitbetalen...
Een termijnrekening op 1 jaar was 2,75% (al een hele tijd zo), op 6 maanden was het 2,35%, dit laatste voor een bedrag van 25K tot 75K. Daarboven kwam er nog 0,05% bij.
Hij gaat me terug bellen wanneer de renteverhoging een feit is en dan ga ik het terug bekijken om een termijnrekening af te sluiten.
-
- Hero Member
- Contacteer: