De bemoeizucht van onze politiekers
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: De bemoeizucht van onze politiekers
En zoals gewoonlijk als onze overheid zich ergens mee bemoeit is het dan ook nog puur boerenbedrog:ParijsRobaais schreef: ↑12 maart 2022, 17:39Op HLN: "Tankstations moeten vanaf 1 april ook gemiddelde brandstofkost per 100 km afficheren."
Die politiekers hebben toch veeeeeeeeeeel te veeeeeeeel tijd?
Puur consumentenbedrog
Uit een interne mail van de FOD Economie, die wij konden inkijken, kwam intussen de aap uit de mouw. Hoewel men voor de vergelijking van het vierde kwartaal volgens de wettekst dus de prijsgegevens van het derde kwartaal moet gebruiken, heeft de overheidsdienst om onduidelijke redenen naar de gegevens van het tweede kwartaal gegrepen. Lees: van april tot juni, toen elektriciteit nog aan gemiddeld 0,3377 euro per kWh geprijsd stond en benzine en diesel aan respectievelijk 1,94 euro per liter en 2,02 euro. “Intussen volledig achterhaalde prijzen. Wat heeft het dan nog voor zin die aan een tankstation op te hangen?”
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo heb ik 2 jaar geleden nog altijd gekozen voor een diesel.
Er staat momenteel (na 2 jaar dus) nog niet eens 10.000 km op de teller.
Maar waar het vermoedelijk werkelijk over gaat, is de transitie.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Waarom diesel met zo weinig kilometers?EarthNvstr1 schreef: ↑11 oktober 2022, 20:27 Zo heb ik 2 jaar geleden nog altijd gekozen voor een diesel.
Er staat momenteel (na 2 jaar dus) nog niet eens 10.000 km op de teller.
Is niet goed voor die motor, benzine was beter geweest.
Veranderd rijgedrag ? Uitdrukkelijke voorkeur voor de rijeigenschappen van diesel ?
Hoeveel mensen veranderen niet van rijgedrag na aankoop van een nieuwe auto ? Wegdoen is dan ook een dure zaak .
Elke week één trip van 100 km is niet per se slecht voor een diesel..
Hoeveel mensen veranderen niet van rijgedrag na aankoop van een nieuwe auto ? Wegdoen is dan ook een dure zaak .
Elke week één trip van 100 km is niet per se slecht voor een diesel..
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Wel... ik heb een auto gehad op benzine, met directe injectie, turbo, hoog vermogen en die had door kleine ritten olievervuiling. De motorolie werd verdund door benzine. Het oliepeil steeg en de auto begon op den duur de olie te verbranden/ buiten te smijten.
Iedere benzinemotor kan daar ook al niet meer tegen, tegen die korte ritten.
Bij een diesel is het ook niet ideaal en niet iedereen heeft een twingo opzij staan (of een elektrische step) voor de korte eindjes.
Bij een diesel is het ook niet ideaal en niet iedereen heeft een twingo opzij staan (of een elektrische step) voor de korte eindjes.
Voor korte ritjes is een electrische bakfiets tegenwoordig een valabel alternatief. Je kunt er je hond/vrouw/kinders in meenemen en je kunt ermee naar de supermarkt. Je hebt ze ook in speed versie. Je mag tegenwoordig toch maar zowat overal max 50 of 30 rijden.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Dat is het probleem tegenwoordig met die kleine grasmaaiermotortjes waar ze een turbo opsmijten en er 200pk proberen uithalen. En dat ligt dan te janken als een gekeeld varken als die in de toeren gaat.haelewyn schreef: ↑12 oktober 2022, 12:02 Wel... ik heb een auto gehad op benzine, met directe injectie, turbo, hoog vermogen en die had door kleine ritten olievervuiling. De motorolie werd verdund door benzine. Het oliepeil steeg en de auto begon op den duur de olie te verbranden/ buiten te smijten.
Een atmosferische 2.5l hier, nog een echte klassieke motor. Spint rustig als een katje.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Tja ... de jaren daarvoor deed ik zo'n 25.000 km per jaar. Sinds corona veel thuiswerk, doe wel regelmatig (pakweg 1 keer per week of per 2 weken) iets langere afstand (pakweg 120 tot 300 km heen en terug), weinig "korte" ritjes.PinkPanther1970 schreef: ↑12 oktober 2022, 10:15 Waarom diesel met zo weinig kilometers?
Is niet goed voor die motor, benzine was beter geweest.
De keuze van salariswagen was een "normale" diesel of een "crappy" hybride (in mijn ogen) en die hybride moet je zoveel mogelijk electrisch opladen met een hoop (weer in mijn ogen) gedoe.
Zat toen juist op een kantelpunt denk ik, de volgende zal normaal gezien geen diesel meer zijn, ik zou zelfs denken "full electric" tegen dan, dat is over 2 jaar (of 3 jaar indien lease een jaar verlengd wordt).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
CD en vee is naar het schijnt wel voorstander om 50% korting te geven bij aankoop van 2 stuks
Daar gaan mijn goede voornemens om meer fruit en groenten te eten.
Het zal dus noodgedwongen meer chips en chocolade worden …
Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 22 maart 2023, 06:50, 2 keer totaal gewijzigd.
CD&Vee
2 koeien, 1 gratis
2 koeien, 1 gratis
Waar (be)moeien zij zich mee? En dat allemaal om straks weer enkele stemmen te kunnen winnen.
Politiekers blijf bij jullie job, en probeer eens wat aan jullie ( niet persoonlijke, want dat zou net teveel gevraagd zijn) uitgaven te doen. Er zal nog wel ergens een kasteel gehuurd kunnen worden om er enkele dagen tot bezining te komen en ook met een plan naar buiten te komen. Maar ik vrees er voor ... ( niet voor dat kasteel!).
Politiekers blijf bij jullie job, en probeer eens wat aan jullie ( niet persoonlijke, want dat zou net teveel gevraagd zijn) uitgaven te doen. Er zal nog wel ergens een kasteel gehuurd kunnen worden om er enkele dagen tot bezining te komen en ook met een plan naar buiten te komen. Maar ik vrees er voor ... ( niet voor dat kasteel!).
Aan de uitgaven zal door Vivaldi niet veel gedaan worden. Daarvoor is de druk van met name PS te groot ...pukkie007 schreef: ↑22 maart 2023, 07:45 Waar (be)moeien zij zich mee? En dat allemaal om straks weer enkele stemmen te kunnen winnen.
Vandaag zijn het begrotingsbesprekingen. De voorlopige balans luidt:
- geen btw meer op treintickets
- meer geld voor ontwikkelingssamenwerking
- het stutten van de pensioenkas van de steden en gemeenten.
Zolang de federale regering alleen maar aan meer uitgaven denkt en niet aan besparingen in uitgaven, zal er niet veel veranderen inzake begroting. Of ze moeten nog wat nieuwe belastingen invoeren.
Daar zijn de franstalige politici niet tegen. Zoals Didier Reynders ooit zei: bijkomende uitgaven komen vooral ten goede aan de franstaligen, bijkomende belastingen worden vooral door de Vlamingen gedragen.