GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Persoonlijk vind ik IUSP (iShares US Property yield UCITS) wel interessant. Belegt in de grote Amerikaanse REITS en een dividendrendement van maar liefst 3,5%. Geregistreerd in Ierland dus geen bronbelasting. Wel zelf de Belgische RV regelen als je met Degiro werkt.
IPRP (iShares European Property yield UCITS) is ook leuk omdat er heel wat Belgische GVV's inzitten. Ook geregistreerd in Ierland dus geen bronbelasting. Maar zelf de Belgische RV regelen als je via Degiro werkt. Deze heeft wel een lager dividendrendement (2,65%).
Hoe regel je de RV bij DeGiro?
Ik heb een account bij DeGiro & een account bij MeDirect:
- Ik krijg minder dan 800€ dividend op DeGiro, dus ik geef geen RV aan
- 800€ minus (dividenden die ik bij DeGiro ontvang) geef ik aan in mijn personenbelasting (met enkele bewijzen van mijn account in MeDirect, waar RV wel afgehouden wordt
P.S. Mijn GVV's heb ik wel bij MeDirect omdat corporate actions (af en toe keuzedividend gebeurt wel bij GVV's) gratis zijn. Bij Degiro kost dat €7.5.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt.PEJO schreef: ↑22 maart 2023, 12:59 Ik heb een account bij DeGiro & een account bij MeDirect:
- Ik krijg minder dan 800€ dividend op DeGiro, dus ik geef geen RV aan
Ik heb hier al over zitten zoeken maar nog geen sluitende bevestiging gekregen over mijn werkwijze. Iemand anders?
- 800€ minus (dividenden die ik bij DeGiro ontvang) geef ik aan in mijn personenbelasting (met enkele bewijzen van mijn account in MeDirect, waar RV wel afgehouden wordt
Je moet alleen het gedeelte aangeven boven de 800 euro dividend. Voor mij is het simpel, ik heb geen Belgische aandelen en voorlopig kom ik niet boven de 800 euro dividend dus geef ik niets aan. Mogelijks kom ik dit jaar wel uit boven de 800 en dan geef ik gewoon het gedeelte daarboven aan.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt.Trivium schreef: ↑22 maart 2023, 19:10Je moet alleen het gedeelte aangeven boven de 800 euro dividend. Voor mij is het simpel, ik heb geen Belgische aandelen en voorlopig kom ik niet boven de 800 euro dividend dus geef ik niets aan. Mogelijks kom ik dit jaar wel uit boven de 800 en dan geef ik gewoon het gedeelte daarboven aan.
GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Over de residentiële GVV'n: benchmark van lange termijn koersevoluties en een goeie aanzet om die te duiden (verwacht geen diepgravende analyse).
Residentieel Vastgoed
Residentieel Vastgoed
Bedankt Zwygymor!
Bedankt Zwygymor om dit wederom te willen delen!
Bedankt Zwygymor !Zwygymor schreef: ↑20 april 2023, 20:10 Nog steeds koerszwakte bij Belgische GVV'n
Een nieuw artikel op "Beursgenoteerd vastgoed".
Afrodiak is blijkbaar verdwenen van forum,
zou koersval gvv's er iets mee te maken hebben,
zijn analyses waren nochtans uitstekend....
zou koersval gvv's er iets mee te maken hebben,
zijn analyses waren nochtans uitstekend....