De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Deutsche Bank is de volgende die omvalt, short DB volgens mij gegarandeerd winst nu.
Heb je ook al een datum, nonkel?
Ok, je gaat dus ook short gaan? (want, waarom zou je niet, gegarandeerd winst)DeZatteNonkel schreef: ↑24 maart 2023, 11:35 Deutsche Bank is de volgende die omvalt, short DB volgens mij gegarandeerd winst nu.
Of je zegt enkel dat anderen short moeten gaan?
essentieel verschil he
-
- Hero Member
- Contacteer:
Denk ook dat de vraag moet gesteld worden of men ooit nog een iet of wat redelijke bank zal laten omvallen?DeZatteNonkel schreef: ↑24 maart 2023, 11:35 Deutsche Bank is de volgende die omvalt, short DB volgens mij gegarandeerd winst nu.
Heb toch ook wat zorgen, met stevige posities in KBCA, BAC en ING ... al hoop ik hiermee wel de "betere" banken in port te hebben.
Ik zie al dit gebeuren eerder als een mooie opportuniteit om steeds wat bij te kopen. We spreken elkaar over enkele jaren terug
Vergeet niet dat dit volgens de algemene verwachting nog ongeveer 10 jaar zal duren, dus ik zou mijn afspraak toch paar jaren naar achter verplaatsen, mocht ik jou zijn...
De stierenmarkt is nu eenmaal voorbij, het is grondstoffentijd
De stierenmarkt is nu eenmaal voorbij, het is grondstoffentijd
Bedankt voor het mogen meeprofiteren van je glazen bol. Niet elke bank die geviseerd wordt door bepaalde beleggers zal ook vallen. In tegenstelling met CS spelen hier de Europose regels. Ik ben benieuwd of deze regels een betere bescherming bieden sinds 2008.DeZatteNonkel schreef: ↑24 maart 2023, 11:35 Deutsche Bank is de volgende die omvalt, short DB volgens mij gegarandeerd winst nu.
Uiteraard zijn banken beter uitgerust dan in 2008. Maar... de klanten van de bank zijn uitgerust met een smartphone, en bij het minste onheilspellende bericht kan spaargeld van de ene naar de andere bank verhuizen in een kwestie van minuten. Dat was niet het geval in 2008.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
UBS, Deutsche en Commerzbank onderuit vandaag.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Waarom zou dat anders zijn? In 2008 was PC-banking nochtans ook doodnormaal...Gudrun schreef: ↑24 maart 2023, 13:05 Uiteraard zijn banken beter uitgerust dan in 2008. Maar... de klanten van de bank zijn uitgerust met een smartphone, en bij het minste onheilspellende bericht kan spaargeld van de ene naar de andere bank verhuizen in een kwestie van minuten. Dat was niet het geval in 2008.
Het gaat volgens mij ook niet zozeer om overschrijvingen maar om geldafhalingen waardoor banken in problemen komen.
Er is nl. onvoldoende fysiek geld mocht iedereen zijn/haar geld opvragen.
Deutsche bank gaat heus niet omvallen omdat particulieren en retail-klanten hun geld opvragen.
Ze willen ons dat doen geloven...
Nee,Deutsche bank gaat omvallen omdat andere banken (oa op de repo-markt) en grote financiele partijen het vertrouwen kwijt geraken !
Ze willen ons dat doen geloven...
Nee,Deutsche bank gaat omvallen omdat andere banken (oa op de repo-markt) en grote financiele partijen het vertrouwen kwijt geraken !
https://www.hln.be/geld/hoe-slim-is-een ... ~a297a66c/
Iemand die aandelen heeft in Novo Nordisk?
42% stijging op 1j
249% stijging op 5j
Iemand die aandelen heeft in Novo Nordisk?
42% stijging op 1j
249% stijging op 5j
Elke belegger die belegd in brede indexfondsen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.