De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nee...
Die belegger heeft enkel het indexfonds...
het aandeel bezitten, impliceert (heel doorgaans) dat je stemrecht hebt, heb je dat?
Je moet maar eens proberen binnen te stappen op een aandeelhouders vergadering met je indexfonds, en dan zeggen "ja maar meneer, ik ben aandeelhouder"
Ze gaan het ook niet met je eens zijn
Diabetes en dikke mensen zijn de toekomst.paraman schreef: ↑24 maart 2023, 15:25 https://www.hln.be/geld/hoe-slim-is-een ... ~a297a66c/
Iemand die aandelen heeft in Novo Nordisk?
42% stijging op 1j
249% stijging op 5j
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nee...
Die belegger heeft enkel aandelen (of voor Yaris: deelbewijzen) van die indexfondsen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 24 maart 2023, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha, lekker on-woke. I like!karine schreef: ↑24 maart 2023, 18:20Diabetes en dikke mensen zijn de toekomst.paraman schreef: ↑24 maart 2023, 15:25 https://www.hln.be/geld/hoe-slim-is-een ... ~a297a66c/
Iemand die aandelen heeft in Novo Nordisk?
42% stijging op 1j
249% stijging op 5j
Ja de meeste Jan met de pet aandelenbezitters doen dat of bezitten aandelen om die reden.Aerolla schreef: ↑24 maart 2023, 17:07Nee...
Die belegger heeft enkel het indexfonds...
het aandeel bezitten, impliceert (heel doorgaans) dat je stemrecht hebt, heb je dat?
Je moet maar eens proberen binnen te stappen op een aandeelhouders vergadering met je indexfonds, en dan zeggen "ja maar meneer, ik ben aandeelhouder"
Ze gaan het ook niet met je eens zijn
Eigenlijk vind ik het zeer belangrijk om stemrecht te hebben in de dingen waar ik geld in steek ja...
Je kan zeggen "ja maar, je kan toch niks veranderen"
En dat klopt (half), de geschiedenis leert dat dat niet altijd waar is, maar eigenlijk maakt dat voor mij niks uit, het gevoel dat ik toch enige inspraak heb, dat is voor mij ook iets waard
En dat klopt (half), de geschiedenis leert dat dat niet altijd waar is, maar eigenlijk maakt dat voor mij niks uit, het gevoel dat ik toch enige inspraak heb, dat is voor mij ook iets waard
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ach komaan ... er zijn toch voldoende andere redenen om rechtstreeks in aandelen te beleggen ipv. via een fonds, zou ik denken ?Aerolla schreef: ↑24 maart 2023, 20:11 Eigenlijk vind ik het zeer belangrijk om stemrecht te hebben in de dingen waar ik geld in steek ja...
Natuurlijk
Er zijn er heel veel, ik wou er gewoon eentje uitlichten die weinig aan bod komt
Er zijn er heel veel, ik wou er gewoon eentje uitlichten die weinig aan bod komt
En wat is het verschil voor de balans van een bank tussen geld afhalen en overschrijven ?Kevva schreef: ↑24 maart 2023, 13:52Waarom zou dat anders zijn? In 2008 was PC-banking nochtans ook doodnormaal...Gudrun schreef: ↑24 maart 2023, 13:05 Uiteraard zijn banken beter uitgerust dan in 2008. Maar... de klanten van de bank zijn uitgerust met een smartphone, en bij het minste onheilspellende bericht kan spaargeld van de ene naar de andere bank verhuizen in een kwestie van minuten. Dat was niet het geval in 2008.
Het gaat volgens mij ook niet zozeer om overschrijvingen maar om geldafhalingen waardoor banken in problemen komen.
Er is nl. onvoldoende fysiek geld mocht iedereen zijn/haar geld opvragen.
Wat er anders is tegenover 2008? In 2008 kwamen boze spaarders hun geld afhalen aan de vele bankloketten die nog vrij toegankelijk waren. Spaarders kenden ook hun bankdirecteur en de mensen die in de bank werkten. Je kon toen vrij gemakkelijk vele duizenden euro's in cash gaan afhalen. Wanneer er vandaag een bankrun zou ontstaan, ga je niet meer aan een loket terecht kunnen, voor een geld afhaling met de kaart, zal het aanschuiven zijn aan die ene bankautomaat die er nog is en is een afhaling zeer gelimiteerd. PC-banking en app's zijn door de bank heel gemakkelijk "tijdelijk buiten gebruik" te stellen. Kortom wanneer de spaarder te horen krijgt dat zijn bank in zware problemen zit, gaat hij te laat zijn om zijn spaarcenten er weg te halen.Kevva schreef: ↑24 maart 2023, 13:52 Waarom zou dat anders zijn? In 2008 was PC-banking nochtans ook doodnormaal...
Het gaat volgens mij ook niet zozeer om overschrijvingen maar om geldafhalingen waardoor banken in problemen komen.
Misschien dat geld blokkeren op rekeningen in gevallen als deze een betere optie zou zijn of een max bedrag zetten op geld afhalen.
En het verbieden van shorten op die bankaandelen zou dat ook geen optie zijn ?
En het verbieden van shorten op die bankaandelen zou dat ook geen optie zijn ?
geld blokkeren op rekeningen , al goed en wel maar iemand die juist een grote uitgave moet betalen. Word die dan niet geblokkeerd? grote uitgave denk ik aan vastgoed die gekocht word. (garage, appartement , huis , grond , ...) Of dakwerker,auto, die betaald moet worden ...
Niet iedere grote overschrijving is een bankrun .
Niet iedere grote overschrijving is een bankrun .
Ja, wat is het probleem dan? Als ze alles 'buiten gebruik' zetten dekt de bank zichzelf toch in? Je mag dan wel een bankenrun krijgen, als bank kun je dat toch grotendeels tegenhouden.vortex schreef: ↑25 maart 2023, 08:31Wat er anders is tegenover 2008? In 2008 kwamen boze spaarders hun geld afhalen aan de vele bankloketten die nog vrij toegankelijk waren. Spaarders kenden ook hun bankdirecteur en de mensen die in de bank werkten. Je kon toen vrij gemakkelijk vele duizenden euro's in cash gaan afhalen. Wanneer er vandaag een bankrun zou ontstaan, ga je niet meer aan een loket terecht kunnen, voor een geld afhaling met de kaart, zal het aanschuiven zijn aan die ene bankautomaat die er nog is en is een afhaling zeer gelimiteerd. PC-banking en app's zijn door de bank heel gemakkelijk "tijdelijk buiten gebruik" te stellen. Kortom wanneer de spaarder te horen krijgt dat zijn bank in zware problemen zit, gaat hij te laat zijn om zijn spaarcenten er weg te halen.Kevva schreef: ↑24 maart 2023, 13:52 Waarom zou dat anders zijn? In 2008 was PC-banking nochtans ook doodnormaal...
In eerste instantie door een melding te plaatsen in de app en de situatie uit te leggen waardoor je je spaarder geruststelt.
Als dat niet werkt, geef je zelf een oplossing. De drastische, door alles lam te leggen!
Dan zijn ze zeker dat ze bankroet zijn ideale oplossingKevva schreef: ↑25 maart 2023, 16:20Ja, wat is het probleem dan? Als ze alles 'buiten gebruik' zetten dekt de bank zichzelf toch in? Je mag dan wel een bankenrun krijgen, als bank kun je dat toch grotendeels tegenhouden.vortex schreef: ↑25 maart 2023, 08:31
Wat er anders is tegenover 2008? In 2008 kwamen boze spaarders hun geld afhalen aan de vele bankloketten die nog vrij toegankelijk waren. Spaarders kenden ook hun bankdirecteur en de mensen die in de bank werkten. Je kon toen vrij gemakkelijk vele duizenden euro's in cash gaan afhalen. Wanneer er vandaag een bankrun zou ontstaan, ga je niet meer aan een loket terecht kunnen, voor een geld afhaling met de kaart, zal het aanschuiven zijn aan die ene bankautomaat die er nog is en is een afhaling zeer gelimiteerd. PC-banking en app's zijn door de bank heel gemakkelijk "tijdelijk buiten gebruik" te stellen. Kortom wanneer de spaarder te horen krijgt dat zijn bank in zware problemen zit, gaat hij te laat zijn om zijn spaarcenten er weg te halen.
In eerste instantie door een melding te plaatsen in de app en de situatie uit te leggen waardoor je je spaarder geruststelt.
Als dat niet werkt, geef je zelf een oplossing. De drastische, door alles lam te leggen!
Wat denken jullie van Block ?
Nadat Hindenburg Research een shortpositie in Block Inc. (NYSE:SQ) onthulde, inzette op een sterke daling in de aandelenprijs en een kritisch rapport publiceerde over de fintechgroep die wordt geleid door de voormalige CEO van Twitter, Jack Dorsey, kelderde het aandeel donderdag met 14,8% en daalde het nog eens met 4% in de premarket van vrijdag.
Hindenburg beweert dat Block criminele activiteiten toeliet door lakse controles, het gebruikersbestand van Cash App "sterk" opblaast en beschrijft de interne systemen van het bedrijf als het"Wilde Westen" op vlak van compliance.
Ondertussen maakte Cathie Wood gebruik van de koersdaling van Block Inc. aandelen toen de onrust overheerste. Het dagelijkse handelsverslag van Wood's bedrijf, ARK InvestmentManagement, onthulde dat drie van haar exchange-traded funds in de sessie samen ongeveer 338.000 Block aandelen kochten.
Nadat Hindenburg Research een shortpositie in Block Inc. (NYSE:SQ) onthulde, inzette op een sterke daling in de aandelenprijs en een kritisch rapport publiceerde over de fintechgroep die wordt geleid door de voormalige CEO van Twitter, Jack Dorsey, kelderde het aandeel donderdag met 14,8% en daalde het nog eens met 4% in de premarket van vrijdag.
Hindenburg beweert dat Block criminele activiteiten toeliet door lakse controles, het gebruikersbestand van Cash App "sterk" opblaast en beschrijft de interne systemen van het bedrijf als het"Wilde Westen" op vlak van compliance.
Ondertussen maakte Cathie Wood gebruik van de koersdaling van Block Inc. aandelen toen de onrust overheerste. Het dagelijkse handelsverslag van Wood's bedrijf, ARK InvestmentManagement, onthulde dat drie van haar exchange-traded funds in de sessie samen ongeveer 338.000 Block aandelen kochten.