nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Zo is het niet kompleet.
De bedienden van Delhaize worden de facto ontslagen en opnieuw aangenomen door een onderaannemer.
Daardoor hebben ze andere werkvoorwaarden, loon, voordelen, etc.
En dan komt Delhaize met al zijn arrogantie nog aankondigen dat er voor de werknemers geen verschil is ?
Voor mij mogen ze een jaar aan een stuk staken. Distributiecentra blokkeren etc.
Dan hebben ze nog altijd gelijk.
Wat zou je zelf doen als jij ineens dezelfde job moet doen voor een andere baas, minder voordelen, minder loon, etc.. na 20 jaar voor een werkgever gewerkt te hebben ?
Het lijkt me dat mensen alleen maar reclameren als het hen zelf overkomt; Voor een ander kan het geen kwaad.
Als het dan toch zo slecht ging met Delhaize kunnen we hen missen. Dat ze dan maar kapot gaan....
De bedienden van Delhaize worden de facto ontslagen en opnieuw aangenomen door een onderaannemer.
Daardoor hebben ze andere werkvoorwaarden, loon, voordelen, etc.
En dan komt Delhaize met al zijn arrogantie nog aankondigen dat er voor de werknemers geen verschil is ?
Voor mij mogen ze een jaar aan een stuk staken. Distributiecentra blokkeren etc.
Dan hebben ze nog altijd gelijk.
Wat zou je zelf doen als jij ineens dezelfde job moet doen voor een andere baas, minder voordelen, minder loon, etc.. na 20 jaar voor een werkgever gewerkt te hebben ?
Het lijkt me dat mensen alleen maar reclameren als het hen zelf overkomt; Voor een ander kan het geen kwaad.
Als het dan toch zo slecht ging met Delhaize kunnen we hen missen. Dat ze dan maar kapot gaan....
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toen mijn werkgever aankondigde om te besparen op de eindejaarspremie dan was iedereen ermee akkoord. Het bedrijf zit onder besparingen en dit was nodig om ontslagen te vermijden. De vakbond vond dan nog de rare regel uit dat je een volledige eindejaarspremie kon krijgen als je elke maand netto wat afstond
Soms die logica bij de vakbonden is echt weg.
Bedoel het kan inderdaad dat je niet meer hebt wat je hebt maar tenminste heb je je job nog.

Bedoel het kan inderdaad dat je niet meer hebt wat je hebt maar tenminste heb je je job nog.
Laatst gewijzigd door Timoootjex op 25 maart 2023, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de zoveelste keer , waar lees jij dat hier ergens ?Timoootjex schreef: ↑25 maart 2023, 12:53 Dan nog, het is precies of franchise nu een nationaal probleem is. Dus het gaat hier niet meer enkel over delhaize.
Nergens wordt dat naar voor gebracht. Hier en daar is enkel een werknemer die zich vragen stelt : "hoe gaat dat dan zijn bij die nieuwe werkgever ? "
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoe het gaat zijn bij de nieuwe werkgever zijn legio voorbeelden van. Je hebt meer dan 600 winkels van delhaize(ook grote) in zelfstandig beheer dus je kan gerust met hun vergelijken.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
@ iejoor: ik heb ook nergens gezegd dat jij dat hebt gepost of dat het jouw mening is. Ik plaats alleen maar jouw manier van denken (en bij uitbreiding ook die van KV) in hetzelfde schuitje als de PS en hun doctrine/filosofie over bedrijven en de bedrijfswereld. En ik schets wat die PS-doctrine inhoudt ...

Jullie maken de mensen, personeel en klanten, onnodig bang: de winkels blijven bestaan, ook de tewerkstelling, maar krijgen een zelfstandige baas in plaats van eentje in loondienst.
Net zoals KV ben je een drama queen met holle slogans zoals "verrijken op de kap van werknemers" of "ethiek moet het afleggen tgo meer winst". Lees je woke-gedoe zelf maar eens na ...
Trouwens, wat zou de regering zich hier van moeten aantrekken. Het gaat om een conflict tussen een werkgever en een werknemer. Waarbij de werkgever (Ahold/Delhaize) alle regels naleeft. Indien je van mening ben dat dit niet gebeurt, span gerust een rechtszaak. Waarom hebben de vakbonden dat nog niet gedaan, denk je?iejoor schreef: ↑24 maart 2023, 08:56 Als zich verrijken op de kap van werknemers die het daardoor moeilijk krijgen en moeten inboeten, de norm wordt, en als de ethiek het moet afleggen tgo meer winst dan wordt het tijd voor zelfreflectie.
Maar het is een spijtige zaak dat de regerende partijen zich daar niets van aantrekken.
En bespaar me ook je woke-gedoe over in gemeenschappelijk overleg een oplossing zoeken. Alsof de vakbonden ooit met de plannen van de directie tot verzelfstandiging zouden ingestemd hebben. Hoe naïef kan je zijn?

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Dat is al iets helemaal anders ....Timoootjex schreef: ↑25 maart 2023, 13:19 Toen mijn werkgever aankondigde om te besparen op de eindejaarspremie dan was iedereen ermee akkoord. Het bedrijf zit onder besparingen en dit was nodig om ontslagen te vermijden. De vakbond vond dan nog de rare regel uit dat je een volledige eindejaarspremie kon krijgen als je elke maand netto wat afstondSoms die logica bij de vakbonden is echt weg.
Jou bedrijf heeft of had een aantal moeilijkheden, jou WG legt dit voor aan zijn personeel, bespreekt de situatie en bekijkt de opties om er samen uit te komen. Zo moet het !
Zie jij Directie Delhaize dit zo op die manier doen ? Ik niet in ieder geval ....
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Nog meer woke-gedoe: "onze menselijkheid" moeten opgeven voor winst ..."

VincentVega schreef: ↑25 maart 2023, 13:22@ iejoor: ik heb ook nergens gezegd dat jij dat hebt gepost of dat het jouw mening is. Ik plaats alleen maar jouw manier van denken (en bij uitbreiding ook die van KV) in hetzelfde schuitje als de PS en hun doctrine/filosofie over bedrijven en de bedrijfswereld. En ik schets wat die PS-doctrine inhoudt ...![]()
Jullie maken de mensen, personeel en klanten, onnodig bang: de winkels blijven bestaan, ook de tewerkstelling, maar krijgen een zelfstandige baas in plaats van eentje in loondienst.
Net zoals KV ben je een drama queen met holle slogans zoals "verrijken op de kap van werknemers" of "ethiek moet het afleggen tgo meer winst". Lees je woke-gedoe zelf maar eens na ...
Trouwens, wat zou de regering zich hier van moeten aantrekken. Het gaat om een conflict tussen een werkgever en een werknemer. Waarbij de werkgever (Ahold/Delhaize) alle regels naleeft. Indien je van mening ben dat dit niet gebeurt, span gerust een rechtszaak. Waarom hebben de vakbonden dat nog niet gedaan, denk je?iejoor schreef: ↑24 maart 2023, 08:56 Als zich verrijken op de kap van werknemers die het daardoor moeilijk krijgen en moeten inboeten, de norm wordt, en als de ethiek het moet afleggen tgo meer winst dan wordt het tijd voor zelfreflectie.
Maar het is een spijtige zaak dat de regerende partijen zich daar niets van aantrekken.
En bespaar me ook je woke-gedoe over in gemeenschappelijk overleg een oplossing zoeken. Alsof de vakbonden ooit met de plannen van de directie tot verzelfstandiging zouden ingestemd hebben. Hoe naïef kan je zijn?![]()
Het is echt lastig communiceren met jou.
Je illusioneert er maar op los dat wij dingen zeggen en stellen die nooit uit onze mond gekomen zijn.
Door de één of andere manier ben je geobsedeerd en gedegouteerd door PS en verwijt je anderen als ze de zaken ook maar iets anders zien dan jij en zijn we allemaal 'PS - geindoctrineerd'....

Ik weet niets van die partij , en hoef er ook niets van te weten...
Maar ik heb wel een mening over bepaalde zaken die ik toch niet zo correct vind toegepast te worden langs Directie-Delhaize zijn.... (Mijn 'PS - doctrine' weet je wel ....

Laatst gewijzigd door KV op 25 maart 2023, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
En ik geef ook alleen maar mijn mening en mijn mening over jouw meningKV schreef: ↑25 maart 2023, 13:32 Het is echt lastig communiceren met jou.
Je illusioneert er maar op los dat wij dingen zeggen en stellen die nooit uit onze mond gekomen zijn.
Door de één of andere manier ben je geobsedeerd en gedegouteerd door PS en verwijt je anderen als ze de zaken ook maar iets anders zien dan jij en zijn we allemaal 'PS - geindoctrineerd'....![]()
Ik weet niets van die partij , en hoe er ook niets van te weten...
Maar ik heb wel een mening over bepaalde zaken die ik toch niet zo correct vind toegepast te worden langs Directie-Delhaize zijn.... (Mijn 'PS - doctrine' weet je wel ....)

Het is ook lastig met jou communiceren ... vooral omdat jij en iejoor niet lezen wat er staat. Daarom herhaal ik het nog eens:
@ iejoor: ik heb ook nergens gezegd dat jij dat hebt gepost of dat het jouw mening is. Ik plaats alleen maar jouw manier van denken (en bij uitbreiding ook die van KV) in hetzelfde schuitje als de PS en hun doctrine/filosofie over bedrijven en de bedrijfswereld. En ik schets wat die PS-doctrine inhoudt ...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Nog meer woke-gedoe: "9000 geïmpacteerden ..."KV schreef: ↑24 maart 2023, 12:47 Het enige wat ik hier aan de kaak stel of hekel is het incorrect handelen van de directie naar zijn personeel toe.
Goed management betekent dat je uw personeel (of de afvaardiging althans) mee betrekt in het verhaal om samen naar een oplossing te zoeken, je geraakt er heus wel uit hoor dan : het sociale overleg is dat dan ...
In deze heeft Delhaize een mededeling overgemaakt aan zijn personeel (geimpacteerden zijn zo maar eventjes 9000man)
De CEO van Delhaize ? Die heeft hem zelfs niet laten zien op de eerstvolgende vergadering.... knap....
Kan je het nog dramatischer verwoorden??

Wat is hier woke aan ?VincentVega schreef: ↑25 maart 2023, 13:43Nog meer woke-gedoe: "9000 geïmpacteerden ..."KV schreef: ↑24 maart 2023, 12:47 Het enige wat ik hier aan de kaak stel of hekel is het incorrect handelen van de directie naar zijn personeel toe.
Goed management betekent dat je uw personeel (of de afvaardiging althans) mee betrekt in het verhaal om samen naar een oplossing te zoeken, je geraakt er heus wel uit hoor dan : het sociale overleg is dat dan ...
In deze heeft Delhaize een mededeling overgemaakt aan zijn personeel (geimpacteerden zijn zo maar eventjes 9000man)
De CEO van Delhaize ? Die heeft hem zelfs niet laten zien op de eerstvolgende vergadering.... knap....
Kan je het nog dramatischer verwoorden??![]()
Of heb ik iets gemist en is delhaize een bedrijf van 50 man ?
[/quote]
Nog meer woke-gedoe: "9000 geïmpacteerden ..."
[/quote]
Nog meer onverschilligheid : CEO van Delhaize die weigert in gesprek om zijn beslissingen toe te lichten / verdedigen ...
Dat is ook Woke zeker ?
Als ik jou zo over jou woke gedoe bezig hoor heb je precies wel meer last van de BDW-doctrine dan wij van onze zogenaamde PS-doctrines
[/quote]
Nog meer woke-gedoe: "9000 geïmpacteerden ..."

[/quote]
Nog meer onverschilligheid : CEO van Delhaize die weigert in gesprek om zijn beslissingen toe te lichten / verdedigen ...
Dat is ook Woke zeker ?
Als ik jou zo over jou woke gedoe bezig hoor heb je precies wel meer last van de BDW-doctrine dan wij van onze zogenaamde PS-doctrines
Gaat inderdaad om macht en postjes van de vakbonden die ze zullen verliezen bij het opsplitsen in franchise. Voor het personeel blijven de voorwaarden en het loon sowieso behouden voor de volledige CAO periode, de overnemer moet dat contractueel gezien mee overnemen. Pas na die periode kan de franchisehouder nieuwe arbeidsvoorwaarden voorleggen. Vakbonden zouden beter eens hun best doen voor alle winkelbedienden en zorgen dat de arbeidsvoorwaarden en lonen in kleine winkels en franchise zaken vergelijkbaar zijn met bedrijven als Delhaize. Maar ja, enkel in de grote bedrijven kunnen hun afgevaardigden op kosten van de werkgever van werk vrijgestelde postjes innemen, dus enkel daar worden voor het werkvolk betere voorwaarden onderhandeld.Timoootjex schreef: ↑25 maart 2023, 12:53 Dan nog, het is precies of franchise nu een nationaal probleem is. Dus het gaat hier niet meer enkel over delhaize. Het gaat hier over de macht van de vakbonden. Klagen andere werknemers van andere franchisebedrijven, nee? Dus waarom zou je in totaliteit gaan staken. Dit is pure machtsmisbruik en de enige die je hiermee pest zijn de klanten.
Is er een nieuwe trol ? 

Zo VOEL ik dan aan, jij blijkbaar niet. Hoe dan ook, ik zie geen honderden radeloze aandeelhouders op straat komen omdat de winst van de groep vorig jaar de klein was... misschien mis ik iets in het verhaal?VincentVega schreef: ↑25 maart 2023, 13:27Nog meer woke-gedoe: "onze menselijkheid" moeten opgeven voor winst ..."![]()
![]()
![]()

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen