Termijnrekening bij Deutsche Bank
TIP
Re: Termijnrekening bij Deutsche Bank
Kwestie van eens appelen en peren te vergelijken 

Ik vind niet dat hij dat doet. Hij heeft gelijk. Lippens zei ook nog “Fortis is gezond en heeft zeker geen kapitaalverhoging nodig” in De Tijd. Ik heb toen een beetje bijgekocht. Een paar dagen later waren ze failliet (enfin verpatst aan BNP). Ik was nog heel jong toen. Het was een goede les om nooit te geloven wat politiekers en toplui beweren.
Zie ook Robin Williams, voor de fans, in 2009, vlak na de bankencrisis. https://m.youtube.com/watch?v=Fg0XGyenAvU
Beginnen de spaargidsers die meer dan 100k in termijnrekeningen bij de Deutsche Bank hebben, niet te zweten nu?
De monetaire en politieke overheden verklaren nu toch wel heel duidelijk dat er geen probleem is met de bank (remember 2008)
De monetaire en politieke overheden verklaren nu toch wel heel duidelijk dat er geen probleem is met de bank (remember 2008)
Philippe, zelfs als de bank het even hard uitzweet zoals CS, zal de Duitse regering er persoonlijk voor zorgen dat de bank gered zal worden en dat niemand schrik moet hebben.
De Deutsche Bank had eind 2022 621 miljard EUR aan depositos op de balans staan.
Ter vergelijking het BNP van Duitsland bedroeg in 2022 3.867 miljard EUR en de totale Duitse overheidsschuld bedroeg 2.325 miljard EUR.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik zit in dat geval. Ik maak me er totaal geen zorgen over.
Het is ook iets waar je op voorhand over nadenkt, en niet pas als er paniekberichten op fora verschijnen.
Er zijn er hier die beginnen zweten zijn omdat er geen cash geld genoeg is, als iedereen al zijn cash geld zou willen afhalen. Er staat 450 miljard op zichtrekeningen en spaarboekjes in Belgie. Ze zweten dus omdat de banken geen 450 miljard cash in hun kluizen liggen hebben.
Een bank zou volgens hen evenveel cash in hun kluizen moeten hebben, als ze hebben staan op zichtrekeningen en spaarboekjes. Hoe zo een bank winst zou kunnen maken, en intrest betalen, is voor mij een raadsel. Cash geld in een kluis brengt niets op, kost alleen maar heel veel.
Het beste is geen aandacht besteden aan paniekberichten, maar ook niet grenzeloos naïef te zijn. Alles op 1 bank houden, is risicovol. Alles in 1 asset class houden, is risicovol.
-
- Hero Member
- Contacteer:
DB biedt nu mooie rentevoet op termijnrekening, dus ik ga er 100k zetten. Heb ik er naast een zichtrekening ook een effectenrekening nodig voor de termijnrekening? Want die effectenrekening is 12 EUR per lijn volgens hun site.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
Geen effectenrekening nodig.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Hoeveel is de netto rente en voor welke periode is die termijnrekening van 100.000 euro?Orakel van Brakel schreef: ↑17 juni 2023, 08:58 DB biedt nu mooie rentevoet op termijnrekening, dus ik ga er 100k zetten. Heb ik er naast een zichtrekening ook een effectenrekening nodig voor de termijnrekening? Want die effectenrekening is 12 EUR per lijn volgens hun site.
Voor het openen van een termijnrekening bij DB hebt ge enkel een gratis rekening nodig.
Een effectenrekening heb je enkel nodig voor kasbons,obligaties,aandelen...; DB rekent voor de effectenrekening 12 euro per jaar en per lijn;is duur; Bolero rekent geen bewaarloon aan.
Of het momenteel al aan te raden is van een termijnrekening met een langere looptijd te openen bij DB is maar de vraag gezien de verwachting is dat de ECB de rentes nog verschillende malen zal laten stijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De actuele tarieven staan op hun site. Bij de meeste banken is het een groot geheim.
https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... .html#taux
https://www.deutschebank.be/nl/oplossin ... .html#taux
Dag Jos,ik heb deel van spaargeld op 8 jaar geplaatst(ckv-3,25%),klopt dat er nog renteverhogingen aankomen maar voorlopig lijkt enkel korte rente te stijgen....