nieuwe federale regering
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Ik zou de winst door storten naar de vakbond om te verdelen onder de getroffenen. Wees solidair.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waarom zou ik op straat moeten komen? Ahold-Delhaize is één van mijn best presterende aandelen …Spaarplan schreef: ↑25 maart 2023, 14:51Zo VOEL ik dan aan, jij blijkbaar niet. Hoe dan ook, ik zie geen honderden radeloze aandeelhouders op straat komen omdat de winst van de groep vorig jaar de klein was... misschien mis ik iets in het verhaal?VincentVega schreef: ↑25 maart 2023, 13:27
Nog meer woke-gedoe: "onze menselijkheid" moeten opgeven voor winst ..."![]()
![]()
![]()
![]()

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dan toch liever die van Bartje dan die van Elio … maar iedereen mag van mij zijn eigen voorkeur hebben.
We zijn ruimdenkend …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Al die delhaize werknemers behouden hun job. Sociaal bloedbad, jobverlies, etc... allemaal door vakbonden fel overdreven om hun eigen voortbestaan te verdedigen.
Maar ja, een vakbond verdient enkel geld bij ellende en miserie, dus dat moet zeker gecreeerd worden .
De bedrijven die winst maken moeten die afgeven of ze maken u kapot.
Elk bedrijf onder 50 werknemers zal nieuwe norm worden, om van die onruststokers vanaf te zijn.
Maar ja, een vakbond verdient enkel geld bij ellende en miserie, dus dat moet zeker gecreeerd worden .
De bedrijven die winst maken moeten die afgeven of ze maken u kapot.
Elk bedrijf onder 50 werknemers zal nieuwe norm worden, om van die onruststokers vanaf te zijn.
Delhaize :
Simpel en eenvoudig uitgelegd :
Werknemers die in zeer vele gevallen een lange trouwe staat van dienst hebben (ik kan me weinig herinneren dat die werknemers om de haverklap het werk neerlegden….)
Die in die staat van dienst een opbouw van loon - en arbeidsvoorwaarden opgebouwd hebben en die dat nu dreigen te verliezen door ineens bruusk bij een andere WG dreigen terecht te komen…. Onder welke voorwaarden….?
Men laat wel balkonnetjes op van cao32 bis , maar dit is maar voor de korte duur, nadien tellen de nieuwe regels ….
Je kan dan die tussenperiode wel gebruiken om af te tasten en elders te zoeken.
“Men schreeuwt om jobs” …. Dat klopt , er zijn veel jobs , maar vele van die jobs zijn vaak met lage lonen, vandaar dat die moeilijk ingevuld geraken ….
En laat ons eerlijk zijn , we willen toch allemaal financieel niet achteruit gaan als we er evenveel voor moeten werken ….?
En die bekommernis, die vooruitzichten (of het ontbreken daarvan) …. Dat maakt die mensen Delhaize lastig. Zeker in de wetenschap ‘waarom’ dit allemaal dient te gebeuren.
AHOLD- Delhaize is helemaal niet in nood.
Men creeërt een hele eigen groep van supermarkten (Albert Heijn , ad , proxy , de eigen Delhaizes) laat ze dan wat tegen mekaar concurreren om na een paar jaar te stellen :
“jij hebt de zwakste cijfers, jij moet eruit, de concurrentie is moordend”
(Concurrentie die men zelf mee bewerkstelligd ….
)
Vakbonden :
Ik begrijp dat verafschuwen naar vakbonden toch niet zo goed hoor (van ‘woke’ gesproken)
Op 25jaar dat ik werk ben ik het werk of de toegang naar het werk nog nooit ontzegd ….
Acties , piketten , … dat ben ik wel al tegengekomen , ofwel laat men je door, ofwel laat men je door na het geven van een pamflet of toelichting , of wel sta je eventjes geblokkeerd (en draai je om als je het kan en nodig vindt)
Dat men bij de vakbonden soms zaken beter anders aanpakt , dat betwist ik zeker niet.
Maar ik acht ze toch eerder nodig dan overbodig….
Als je over een langere periode bekijkt en historisch gezien mogen we blij zijn dat vakbonden gehad hebben.
Dat we 5/7 kunnen gaan werken , 8u werkdagen-principe , een minimumloon, vakantiedagen , adv-dagen, vakantiegelden, eindejaarspremie , betaalde ziektedagen , enz enz enz….
Allemaal zaken waar we allemaal op teren en niet graag op inboeten , behoort bij de kwaliteit van ons leven om nog lang te gaan werken…
Dat zijn allemaal zaken en verworvenheden waar heel wat aan vooraf gegaan is (praat simpelweg eens met uw ouders grootouders) , waar wij de vruchten van plukken.
Allemaal zaken die verwezenlijkt zijn door wie denk je ? Dat is allemaal gewoon uit de lucht komen gevallen..? Het aandeel van de vakbonden is deze is hier heel groot in.
En al die zaken …. Daar ben ik vakbonden wel erkentelijk voor …. In tegenstelling tot sommigen die er alleen maar op bashen maar wel gretig teren op hetgeen verwezenlijkt is door hun ...
Simpel en eenvoudig uitgelegd :
Werknemers die in zeer vele gevallen een lange trouwe staat van dienst hebben (ik kan me weinig herinneren dat die werknemers om de haverklap het werk neerlegden….)
Die in die staat van dienst een opbouw van loon - en arbeidsvoorwaarden opgebouwd hebben en die dat nu dreigen te verliezen door ineens bruusk bij een andere WG dreigen terecht te komen…. Onder welke voorwaarden….?
Men laat wel balkonnetjes op van cao32 bis , maar dit is maar voor de korte duur, nadien tellen de nieuwe regels ….
Je kan dan die tussenperiode wel gebruiken om af te tasten en elders te zoeken.
“Men schreeuwt om jobs” …. Dat klopt , er zijn veel jobs , maar vele van die jobs zijn vaak met lage lonen, vandaar dat die moeilijk ingevuld geraken ….
En laat ons eerlijk zijn , we willen toch allemaal financieel niet achteruit gaan als we er evenveel voor moeten werken ….?
En die bekommernis, die vooruitzichten (of het ontbreken daarvan) …. Dat maakt die mensen Delhaize lastig. Zeker in de wetenschap ‘waarom’ dit allemaal dient te gebeuren.
AHOLD- Delhaize is helemaal niet in nood.
Men creeërt een hele eigen groep van supermarkten (Albert Heijn , ad , proxy , de eigen Delhaizes) laat ze dan wat tegen mekaar concurreren om na een paar jaar te stellen :
“jij hebt de zwakste cijfers, jij moet eruit, de concurrentie is moordend”
(Concurrentie die men zelf mee bewerkstelligd ….
Vakbonden :
Ik begrijp dat verafschuwen naar vakbonden toch niet zo goed hoor (van ‘woke’ gesproken)
Op 25jaar dat ik werk ben ik het werk of de toegang naar het werk nog nooit ontzegd ….
Acties , piketten , … dat ben ik wel al tegengekomen , ofwel laat men je door, ofwel laat men je door na het geven van een pamflet of toelichting , of wel sta je eventjes geblokkeerd (en draai je om als je het kan en nodig vindt)
Dat men bij de vakbonden soms zaken beter anders aanpakt , dat betwist ik zeker niet.
Maar ik acht ze toch eerder nodig dan overbodig….
Als je over een langere periode bekijkt en historisch gezien mogen we blij zijn dat vakbonden gehad hebben.
Dat we 5/7 kunnen gaan werken , 8u werkdagen-principe , een minimumloon, vakantiedagen , adv-dagen, vakantiegelden, eindejaarspremie , betaalde ziektedagen , enz enz enz….
Allemaal zaken waar we allemaal op teren en niet graag op inboeten , behoort bij de kwaliteit van ons leven om nog lang te gaan werken…
Dat zijn allemaal zaken en verworvenheden waar heel wat aan vooraf gegaan is (praat simpelweg eens met uw ouders grootouders) , waar wij de vruchten van plukken.
Allemaal zaken die verwezenlijkt zijn door wie denk je ? Dat is allemaal gewoon uit de lucht komen gevallen..? Het aandeel van de vakbonden is deze is hier heel groot in.
En al die zaken …. Daar ben ik vakbonden wel erkentelijk voor …. In tegenstelling tot sommigen die er alleen maar op bashen maar wel gretig teren op hetgeen verwezenlijkt is door hun ...
Laatst gewijzigd door KV op 26 maart 2023, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Zo nieuw is hij nu ook weer niet

Vooral simpel

Zelfs als dat al zo zou zijn -quod non-, wat precies houd er je dan tegen om naar een werkgever te trekken die wel je vaardigheden naar waarde weet te schatten?
Dan heb jij wel heel veel geluk gehad. Mijn collega's en ik daarentegen worden toch wel zowat jaarlijks voor één of meerdere dagen wel eens de toegang ontzegd.

DE KWESTIE - GOOIDE DE VAKBOND ZIJN EIGEN RUITEN IN?
In de 19e eeuw waren ze zeker nodig, en we mogen ze voor bepaalde zaken erkentelijk zijn. In de 21ste eeuw daarentegen zijn ze in de geïndustrialiseerde wereld een anachronisme geworden die meestal contraproductief werken.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En back on topic:
Een begrotingsgat van 27 miljard euro, maar PS-minister van Werk en Economie heeft geen haast om te besparen

Een begrotingsgat van 27 miljard euro, maar PS-minister van Werk en Economie heeft geen haast om te besparen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Vakbonden gaan zich moeten aanpassen aan de veranderingen die al jaren bezig zijn. Er is nu eenmaal al jaren een evolutie van zeer grote bedrijven naar kleinere aan de gang. CAO onderhandelingen moeten meer verschuiven naar sector niveau ipv op bedrijfsniveau, alleen op die manier kunnen arbeidsvoorwaarden en lonen van al die bedrijfjes zonder lokale vakbondsvertegenwoordiging aansluiten bij de grotere. De werkgevers gaan dan ook minder redenen hebben om over te schakelen op franchise of autonome afdelingen. Maar voorlopig klampen vakbonden zich vast aan het verleden en trachten ze een evolutie tegen te houden die niet tegen te houden is. De winkelbedienden die voor een franchise houder werken betalen ook hun vakbondsbijdrage, lijkt mij vanzelfsprekend dat vakbonden even hard voor hun rechten opkomen dan voor de rechten van de reeds veel beter betaalde werknemers in grote bedrijven. Helaas hecht men enkel belang aan de lonen en voorwaarden in bedrijven waar vakbondsvertegenwoordigers op kosten van de werkgever kunnen resideren.
Verworven rechten behouden en alle verandering tegenhouden, dat is het enige waar de vakbond bekommerd om is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is een heel conservatieve manier van werken die niet meer werkt in 2023.
Of je het nu wilt of niet die verandering komt toch.
Of je het nu wilt of niet die verandering komt toch.
Ik passeer Albert Heijn en aan de ingang :
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
7,52€ uurloon voor een 18jarige, 8,92€ voor een 19-jarige, ....
Dat zijn toch beschamende bruto uurlonen om aan een volwassene aan te bieden ?
Op zo momenten begrijp ik vakbonden wel te ijveren voor minimumlonen die wat aan de realiteit zijn afgetoetst.
Wat daar "19e eeuws " aan is of van "voorbij zijn tijd" begrijp ik niet , toont net het tegenovergestelde aan ....
En voor alle duidelijkheid :
Ik spreek hier ook helemaal niet voor mezelf:
Ik heb zelf een heel mooi maandloon met alles er op en eraan (uren zelf te kiezen , firmawagen, gsm, groepsverzekering, hospi , maaltijd-en ecocheques, 13e maand, jaarlijkse bonus, ... ) , maar sta als ik bovenstaande foto zie er toch van versteld hoeveel slechter je kan af zijn ....
Dat zijn toch beschamende bruto uurlonen om aan een volwassene aan te bieden ?
Op zo momenten begrijp ik vakbonden wel te ijveren voor minimumlonen die wat aan de realiteit zijn afgetoetst.
Wat daar "19e eeuws " aan is of van "voorbij zijn tijd" begrijp ik niet , toont net het tegenovergestelde aan ....
En voor alle duidelijkheid :
Ik spreek hier ook helemaal niet voor mezelf:
Ik heb zelf een heel mooi maandloon met alles er op en eraan (uren zelf te kiezen , firmawagen, gsm, groepsverzekering, hospi , maaltijd-en ecocheques, 13e maand, jaarlijkse bonus, ... ) , maar sta als ik bovenstaande foto zie er toch van versteld hoeveel slechter je kan af zijn ....
Wat ik zie is dat vakbonden in bedrijven waar ze vertegenwoordigers hebben ijveren voor zelf te kiezen uren, firmawagen, gsm, groepsverzekering, hospi , maaltijd-en ecocheques, 13e maand, jaarlijkse bonus, ... en dat werknemers in bedrijfjes en winkels waar ze geen vertegenwoordigers hebben het maar moeten doen met de ook door de vakbonden goedgekeurde loonnorm. Kortom de vakbonden zorgen vooral voor de werknemers in grotere ondernemingen en zijn er mede verantwoordelijk voor dat de loon en arbeidsvoorwaarden tussen grote en kleine bedrijven alsmaar groter wordt. En dan zijn ze verbaasd dat werkgevers overschakelen naar onderaanneming, franchise en opsplitsen van activiteiten.
-
- Hero Member
- Contacteer: