ETF portefeuille
TIP
Re: ETF portefeuille
2 oorzaken denk ik:
1) De daling van vrijdag in de US nadat de beurzen hier al dicht waren. Die daling hebben we vandaag gekregen waardoor die de stijging van vandaag deels teniet doet.
2) De EUR/USD is met een dikke 0,5% gestegen. Dat neemt dus ook een stuk van de stijging weg.
1) De daling van vrijdag in de US nadat de beurzen hier al dicht waren. Die daling hebben we vandaag gekregen waardoor die de stijging van vandaag deels teniet doet.
2) De EUR/USD is met een dikke 0,5% gestegen. Dat neemt dus ook een stuk van de stijging weg.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat het model geen wijziging aangaf ... model-om-te-beleggen-in-iwda-t31262-105.html#p575449
Edit: serieus: het antwoord van borgie houdt uiteraard meer steek
Een vervolg op mijn onnozele opmerking van 16 dagen geleden. Ik heb de magische gave altijd te kopen net op het ogenblik dat de aankoopkoers stijgt. Een uur geleden kocht ik een etf die met een dagverlies van 0,24% stond. Ik bevestig mijn aankoop en floep, het dagverlies is nog maar 0,02%. Ik kocht een tweede etf die met een dagverlies van 0,18% stond. Floep, het dagverlies verandert in een winst van 0,53%. Nu weet ik het zeker. Ik koop nooit nog etf's tijdens de beursuren. Ik moet EarthNvstr1 gelijk geven:
Yaris, je bekijkt dan de realtime-koersen? Want op veel sites is dat met 15 minuten vertraging en dan kan bij het ingeven van het order er wel degelijk al een verschil in de koersvorming zitten...
-
- Verbannen Gebruiker
Je snapt het niet Yaris, je moet doen wat ETF-beleggers doen: je ogen sluiten voor het probleem
Daarmee los je het namelijk op.
Daarmee los je het namelijk op.
Voor individuele aandelen vind ik het geen gek idee om enkel te (ver)kopen als de markten gesloten zijn. Dat voorkomt gedragsmatige fouten.huisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2023, 10:57 Lap, mijn koffie uitgeproest ... bedankt om ons goed te laten lachen
Dat is het risico van een marktorder. Heb je ook bij een gewoon aandeel of obligatie aan marktorder. Werk daarom steeds met limieten.Yaris schreef: ↑29 maart 2023, 10:26Een vervolg op mijn onnozele opmerking van 16 dagen geleden. Ik heb de magische gave altijd te kopen net op het ogenblik dat de aankoopkoers stijgt. Een uur geleden kocht ik een etf die met een dagverlies van 0,24% stond. Ik bevestig mijn aankoop en floep, het dagverlies is nog maar 0,02%. Ik kocht een tweede etf die met een dagverlies van 0,18% stond. Floep, het dagverlies verandert in een winst van 0,53%. Nu weet ik het zeker. Ik koop nooit nog etf's tijdens de beursuren. Ik moet EarthNvstr1 gelijk geven:
-
- Verbannen Gebruiker
Als je buiten beurs handelt, heb je in principe minder liquiditeit en ben je niet zeker van een goede koers. Maar je kunt wel handelen als je echt wil, wat dan weer een voordeel is. Maar dat laat dan weer gedragsmatige fouten toe.sintorama schreef: ↑29 maart 2023, 11:21Voor individuele aandelen vind ik het geen gek idee om enkel te (ver)kopen als de markten gesloten zijn. Dat voorkomt gedragsmatige fouten.huisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2023, 10:57 Lap, mijn koffie uitgeproest ... bedankt om ons goed te laten lachen
Maar iemand die zich ergert aan het feit dat hij 0,2% boven de bodemkoers heeft betaald (of wat Yaris beschouwde als bodemkoers) is vreemd voor een belegger. Een ETF koop je niet als daytrader. En als je toch een daytrader bent, weet je waarmee je bezig bent. Win some, loose some.
En wie een Exchange Traded Fund alleen nog buiten de beursuren wil kopen ... ik vind dat grappig.
Ik denk dat je het probleem niet snapt...huisjetuintjefiets schreef: ↑29 maart 2023, 11:36
Maar iemand die zich ergert aan het feit dat hij 0,2% boven de bodemkoers heeft betaald (of wat Yaris beschouwde als bodemkoers) is vreemd voor een belegger. Een ETF koop je niet als daytrader. En als je toch een daytrader bent, weet je waarmee je bezig bent. Win some, loose some.
En wie een Exchange Traded Fund alleen nog buiten de beursuren wil kopen ... ik vind dat grappig.
Het probleem is het principe dat je niet weet aan welke prijs je zal kopen, het gaat hem niet om 0,2%
Als het morgen 500% is, blijft je post dan nog geldig? (zal waarschijnlijk nooit gebeuren, weet ik wel, maar principe )
Volgens jou is er immers dan nog geen probleem...
Ik snap Yaris zijn probleem ermee wel, maar zoals ik eerder zei: jij sluit je ogen voor je probleem onder het motto "het maakt toch niks uit"
It doesn't matter till it does...
Wanneer ik buiten de beursuren koop zie ik de prijs tenminste niet veranderen wanneer ik op de koopknop gedrukt heb. Aah, kooporders buitensturen in de stille uren, hoe zalig. Geen stress van het moment. Niet: "Ik moet snel zijn want anders ..."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Plaats je dan een marktorder? Dat zou ik nooit doen en al zeker niet buiten openingsuren.
De spread buiten de beursuren is vele malen groter dan tijdens de beursuren. Dus je zal.meer betalen voor je aankoop.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Yep. Op basis van de prestaties van Wall Street de vorige avond, Azië overnight en de futures voor Europa en de VS oordeel ik of het gunstig is om te kopen of niet.Orakel van Brakel schreef: ↑29 maart 2023, 12:36 Plaats je dan een marktorder? Dat zou ik nooit doen en al zeker niet buiten openingsuren.
Laatst gewijzigd door Yaris op 29 maart 2023, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.