KBC MultiSafe Interest 21 Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbe
TIP
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
KBC MultiSafe Interest 21 Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbe
Hallo
Ik heb ooit eens dit gekocht van KBC. Kan mij iemand zeggen hoeveel ik nu krijg aan interest op het einde.
KBC MultiSafe
Interest 21
Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbescherming
Kapitaalbescherming (*) EUR 1.000,00
(*) op de vervaldag (vóór kosten)
Beleggingsformule/Rendement:
Uitgerust met de veilige Best Of-formule. Op de eindvervaldag ontvangt u de som van de jaarlijkse meerwaarden, afhankelijk van de stand van de
10-jaars EUR swaprente bij het begin van elke deelperiode. Die meerwaarde is minimum 5,25% (4,21% act., vóór kosten) of 100% van de 10-jaars
EUR rente (het beste van beide).
Onderliggende waarde: 10-jaars EUR-swaprente
Minimumrendement (*): 57,75%
Minimale terugbetalingsprijs(*): EUR 1.577,50
Er staat 5.25% (op vervaldag voor kosten) Wat wil zeggen voor kosten, nl welke kosten?
Dan staat er 4,21% act., vóór kosten, dat is al veel lager.
Minimale terugbetalingsprijs(*): EUR 1.577,50 Dit is dus ook weer voor die kosten?
Ik denk dat dit een kat in een zak is maar ja "aangeraden gekregen door de bank". Sinds ik spaargids ken nooit meer op ingegaan.
bedankt alvast
Ik heb ooit eens dit gekocht van KBC. Kan mij iemand zeggen hoeveel ik nu krijg aan interest op het einde.
KBC MultiSafe
Interest 21
Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbescherming
Kapitaalbescherming (*) EUR 1.000,00
(*) op de vervaldag (vóór kosten)
Beleggingsformule/Rendement:
Uitgerust met de veilige Best Of-formule. Op de eindvervaldag ontvangt u de som van de jaarlijkse meerwaarden, afhankelijk van de stand van de
10-jaars EUR swaprente bij het begin van elke deelperiode. Die meerwaarde is minimum 5,25% (4,21% act., vóór kosten) of 100% van de 10-jaars
EUR rente (het beste van beide).
Onderliggende waarde: 10-jaars EUR-swaprente
Minimumrendement (*): 57,75%
Minimale terugbetalingsprijs(*): EUR 1.577,50
Er staat 5.25% (op vervaldag voor kosten) Wat wil zeggen voor kosten, nl welke kosten?
Dan staat er 4,21% act., vóór kosten, dat is al veel lager.
Minimale terugbetalingsprijs(*): EUR 1.577,50 Dit is dus ook weer voor die kosten?
Ik denk dat dit een kat in een zak is maar ja "aangeraden gekregen door de bank". Sinds ik spaargids ken nooit meer op ingegaan.
bedankt alvast
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Re: KBC MultiSafe Interest 21 Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbe
Met "voor kosten" wordt er wordt bedoeld dat je rendement (en meerwaarde) berekend wordt op je bruto inleg, zonder rekening te houden met de instapkosten en evnetuele taksen die je bij het instappen betaalt.
Een voorbeeld: als je voor 1000 euro op zo'n produkt intekent, gaat er al gauw 1030 euro van je rekening af op betaaldatum(plus nog paar euro taksen) . Je rendement op de eindvervaldag wordt berekend op die 1000 euro bruto inleg, en dus niet op de 1030.
Een voorbeeld: als je voor 1000 euro op zo'n produkt intekent, gaat er al gauw 1030 euro van je rekening af op betaaldatum(plus nog paar euro taksen) . Je rendement op de eindvervaldag wordt berekend op die 1000 euro bruto inleg, en dus niet op de 1030.
Enjoy the party, but dance near the door
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Re: KBC MultiSafe Interest 21 Compartimentenbevek naar Belgisch recht met kapitaalbe
De 1577,50 minimale terugbetalingsprijs is wat je op eindvervaldag minstens terugkrijgt, daar gaan geen kosten meer af. Je betaalt wel kosten als je er voor de eindvervaldag uitstapt, en dan is ook je minimale terugbetalingsprijs niet gegarandeerd, je stapt uit aan de dan geldende inventariswaarde (die waarschijnlijk één a twee keer per maand berekend wordt)
-
Polis23
Een weddenschap dus, wat SWAPs in essentie zijn.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
1) Swaps zijn in essentie geen weddenschap, net zo min dat andere derivaten een weddenschap zijnPolis23 schreef: Een weddenschap dus, wat SWAPs in essentie zijn.
2) Dit produkt is geen swap, het is een belegging waarbij je rendement afhangt van de 10jaars swaprente (maar er had net zo goed de 10jaars rente op Belgische overheidsobligaties kunnen staan, dat scheelt niet zoveel en het principe blijft hetzelfde)