De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Heb een kleine positie in Block (ondertussen met flink verlies), maar verkopen doe ik (nog) even niet. ik kijk het wel even aan en zie het op langere termijn.
Cathy Wood
ARK op 5 jaar -4,81%, SPY op 5 jaar +51,58%, QQQ op 5 jaar +93,36%.
Prachtige resultaten, echt geweldig, net als de volatiliteit van het fonds.
Block tja, de meeste van die miljardairs zijn halve criminelen die vooral heel goed zijn om net op het lijntje te wandelen van het aanvaardbare, en als ze net iets over het lijntje gaan hebben ze dure advocaten en adviseurs, die dat meestal wel kunnen oplossen. Of betalen ze gewoon een klein deel van hun miljarden aan boetes. De redenering moet vast zijn, op geld staat geen naam, of het nu vuil is verdient of proper...
ARK op 5 jaar -4,81%, SPY op 5 jaar +51,58%, QQQ op 5 jaar +93,36%.
Prachtige resultaten, echt geweldig, net als de volatiliteit van het fonds.
Block tja, de meeste van die miljardairs zijn halve criminelen die vooral heel goed zijn om net op het lijntje te wandelen van het aanvaardbare, en als ze net iets over het lijntje gaan hebben ze dure advocaten en adviseurs, die dat meestal wel kunnen oplossen. Of betalen ze gewoon een klein deel van hun miljarden aan boetes. De redenering moet vast zijn, op geld staat geen naam, of het nu vuil is verdient of proper...
Nationale Bank verlaagt het dividend met 99% en daarmee verdwijnt ook de laatste reden voor particulieren om dit aandeel in portefeuille te hebben. Benieuwd naar de afslachting morgen.
Wat is daar het praktisch nut van? Waarom niet direct het dividend schrappen?DeZatteNonkel schreef: ↑29 maart 2023, 18:23 Nationale Bank verlaagt het dividend met 99% en daarmee verdwijnt ook de laatste reden voor particulieren om dit aandeel in portefeuille te hebben. Benieuwd naar de afslachting morgen.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Dividendbeleid NBB is nogal speciaal, zoals alles aan het "bedrijf"
Het dividendbeleid is vastgelegd bij wet - de organieke wet op de nationale bank.
Er is een eerste dividend van € 1,5
t.t.z. 6% op 1.000 Belgische Frank, de uitgifteprijs van de aandelen in de jaren stillekes.
Er is normaal ook een extra dividend, en dat vervalt nu.
Het eerste dividend - bij wet vastgelegd - blijft behouden
Wie nu nog van zijn stoel valt, was wel erg diep aan het slapen.
Het dividendbeleid is vastgelegd bij wet - de organieke wet op de nationale bank.
Er is een eerste dividend van € 1,5
t.t.z. 6% op 1.000 Belgische Frank, de uitgifteprijs van de aandelen in de jaren stillekes.
Er is normaal ook een extra dividend, en dat vervalt nu.
Het eerste dividend - bij wet vastgelegd - blijft behouden
Dit was wel al aangekondigd in december. En eigenlijk geweten van september (koersval).DeZatteNonkel schreef: ↑29 maart 2023, 18:23 Nationale Bank verlaagt het dividend met 99% en daarmee verdwijnt ook de laatste reden voor particulieren om dit aandeel in portefeuille te hebben. Benieuwd naar de afslachting morgen.
Wie nu nog van zijn stoel valt, was wel erg diep aan het slapen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://statbel.fgov.be/nl/themas/consu ... prijsindex
In maart steeg de inflatie licht van 6,62% naar 6,67%.
De kerninflatie, die geen rekening houdt met de prijsevolutie van de energieproducten en de onbewerkte voedingsmiddelen, bedraagt 8,57% in maart tegenover 8,28% in februari. Dat is een gevolg van de toegenomen inflatie voor bewerkte voeding en diensten.
De beurs van Parijs staat op een record. Dit jaar alleen al een stijging van 13%.
Het begint warm te worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met dank aan Louis Vuitton. Handtassen zijn een perfect verdedigbare investering.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het wordt allicht tijd om posities af te bouwen.
Een all-time high is geen uitzonderlijk gegeven en geen indicatie dat een correctie zeer nabij en onvermijdelijk is. Kijk eens hoe dikwijls de beurs in het vorige decennium een all-time high bereikte:
En hier kan je zien hoeveel de markt afwijkt van de top op de andere dagen:
Beren denken dat het na een ATH naar beneden moet gaan terwijl het evengoed verder naar boven kan gaan.
En hier kan je zien hoeveel de markt afwijkt van de top op de andere dagen:
Beren denken dat het na een ATH naar beneden moet gaan terwijl het evengoed verder naar boven kan gaan.
De reden dat de beurs in Parijs zo hoog staat, is natuurlijk omdat ik er sinds een maand werk, wat ook meteen de underperformance verklaart van Brussel...
Ik steun de lokale economie daar zeer significant
Dus ik kan jullie geruststellen dat ik daar nog paar maand blijf, verkopen is nog niet meteen nodig
Als we inderdaad verkopen bij elke All time high, dan zouden we niet vaak aandelen hebben in ons bezit...
Ik steun de lokale economie daar zeer significant
Dus ik kan jullie geruststellen dat ik daar nog paar maand blijf, verkopen is nog niet meteen nodig
Als we inderdaad verkopen bij elke All time high, dan zouden we niet vaak aandelen hebben in ons bezit...
Zoals forumlid Arkimedes:
Als hij zijn verkoopplannen uitgevoerd heeft zoals hij gezegd had, heeft hij heel wat rendement gemist: