Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230330_96674119
De overheid legt de banksector stevige verplichtingen op over het aanbod van geldautomaten. Peter Devlies, de ceo van Argenta, noemt de eis absurd. Hij wil er niet voor meebetalen.
De grootbanken en overheid werken toe naar een akkoord over de geldautomaten. Dat bepaalt dat er in elke gemeente minstens één bankautomaat moet zijn.
....
paywall
Gelijk hebben ze....dat die bejaarden eens leren met een bankkaart betalen. Of hun kinderen hen ermee helpen. We leven in 2023. Niet in 1984.
De overheid legt de banksector stevige verplichtingen op over het aanbod van geldautomaten. Peter Devlies, de ceo van Argenta, noemt de eis absurd. Hij wil er niet voor meebetalen.
De grootbanken en overheid werken toe naar een akkoord over de geldautomaten. Dat bepaalt dat er in elke gemeente minstens één bankautomaat moet zijn.
....
paywall
Gelijk hebben ze....dat die bejaarden eens leren met een bankkaart betalen. Of hun kinderen hen ermee helpen. We leven in 2023. Niet in 1984.
Re: Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
Wie met een kaart geld uit een automaat kan halen, kan er ook mee betalen in de winkel. Ik denk dat het geen kwestie is van niet kunnen maar wel van geen vertrouwen hebben in het gebruik van een kaart voor betalingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, cash als wettelijk betaal middel moet blijven bestaan, alleen al om niet 100% afhankelijk te zijn van elektronische betaalsystemen.
Als je geen vertrouwen hebt in een kaart voor betalingen, waarom zou je dan wel vertrouwen hebben in diezelfde kaart voor afhalingen?
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Mij goed, maar dan moet de gebruiker betalen. Het drukken van briefjes, het produceren van muntjes, het recycleren ervan, het transport, het verlies, de namaak-briefjes en munten,... tjonge jonge dat moet wat geld kosten. Briefjes en muntjes om mee te betalen, dat is voor mij iets uit de tijd van de Romeinen.
Hoe kan men anders als horeca-uitbater nog gaan shoppen in de Colruyt.
Als het bier en frisdranken in reclame staan.
Was vandaag weer van dat 10 broden dito kaas en hesp cash betaald aan het zeetje.
Daar in de zaak 1 croque uit het vuistje 8 €.
Laatst gewijzigd door burgundy op 31 maart 2023, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel dat ik al in de winkel heb gestaan en de kaart niet werkt ....
Sta maar in het buitenland met je kaart die niet werkt aan een benzine station .
Daarom betaal ik bijna overal met cash je ben zeker dat je kan betalen .
Zal waarschijnlijk wel liggen aan het feit dat argenta bankkaarten qua kwaliteit niks waard zijn .
Sta maar in het buitenland met je kaart die niet werkt aan een benzine station .
Zal waarschijnlijk wel liggen aan het feit dat argenta bankkaarten qua kwaliteit niks waard zijn .
@Gudrun: +
Daar denken complottheoriedenkers op spaargids anders over.
De overheid volgt mij, controleert mij....
Daar denken complottheoriedenkers op spaargids anders over.
De overheid volgt mij, controleert mij....
@Gudrun: de ontwikkeling, installatie en onderhoud van elektronische betaalsystemen kost ook geld hoor en is eveneens fraudegevoelig.
Nog al een geluk dat al die elektronische rommel gratis aan de bomen groeit en dat de software, de beveiliging, de data netwerken, het IT personeel, de digitale fraude, enz... ook allemaal kosteloos isGudrun schreef: ↑31 maart 2023, 16:29 Mij goed, maar dan moet de gebruiker betalen. Het drukken van briefjes, het produceren van muntjes, het recycleren ervan, het transport, het verlies, de namaak-briefjes en munten,... tjonge jonge dat moet wat geld kosten. Briefjes en muntjes om mee te betalen, dat is voor mij iets uit de tijd van de Romeinen.
Waarschijnlijk de enige op de wereld die altijd heeft kunnen betalen met een kaart.lop schreef: ↑31 maart 2023, 16:33 Hoeveel dat ik al in de winkel heb gestaan en de kaart niet werkt ....
Is het niet de een, dan maar die van madam.
Het voordeel van met 2 te zijn.
En betalen is altijd mogelijk met wat creatief zijn langs beide zijden. (als in bezit van smartphone)
@Yaris: Alsof dit dezelfde kost is als voor transport van geld (die wagen, personeel om nog niet te spreken over veiligheid), drukken van geld,....
Is niet voor 1 winkel hé, maar voor ALLE winkels, overheidsinstellingen,...
en die betalen trouwens mee aan Banksys.
Laat geldafhalingen de reële kost vertegenwoordigen. 't zal rap gedaan zijn met de afhalingen. Nu voelen de mensen het niet in hun portemonnee. Enige dat helpt.
@Vortex
Het was allemaal zo veel beter zeker in de jaren 80?
Glas halfleeg ipv halfvol, zoals ik je lees....
Ja, nog geen IT'er weten doodgeschoten worden door een hacker, Securitas agenten daarentegen,...
Al een fraudegeval gekend met bankkaarten? Ja, domme mensen die zich met phishing/compromised passwords hun bankrekening laten plunderen.
Mezelf incluis door jaren terug, nonchalant met paswoorden om te springen. Nu met 2FA en paswoorden tussen 20-90 karakters zal dat al iets moeilijker worden.
Is niet voor 1 winkel hé, maar voor ALLE winkels, overheidsinstellingen,...
en die betalen trouwens mee aan Banksys.
Laat geldafhalingen de reële kost vertegenwoordigen. 't zal rap gedaan zijn met de afhalingen. Nu voelen de mensen het niet in hun portemonnee. Enige dat helpt.
@Vortex
Het was allemaal zo veel beter zeker in de jaren 80?
Glas halfleeg ipv halfvol, zoals ik je lees....
Ja, nog geen IT'er weten doodgeschoten worden door een hacker, Securitas agenten daarentegen,...
Al een fraudegeval gekend met bankkaarten? Ja, domme mensen die zich met phishing/compromised passwords hun bankrekening laten plunderen.
Mezelf incluis door jaren terug, nonchalant met paswoorden om te springen. Nu met 2FA en paswoorden tussen 20-90 karakters zal dat al iets moeilijker worden.
Laatst gewijzigd door gast9876 op 31 maart 2023, 16:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Oeps, ik had ook nog NOOIT voor dat ik niet kon betalen met de kaart. Welke zaken bezoek jij? Of naast de Anti-Vaxx heb je de anti-progression beweging. Degene die graag in zwart zich laten betalen? Juust, we zitten op spaargids. Je moet altijd alles lezen met een zak zout.
Zelfs tandartsen kan je enkel nog met kaart betalen. DIe zo hardnekkig weigerden. En helaas altijd lukt het.
Laatst gewijzigd door gast9876 op 31 maart 2023, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel dat ik al in de winkel heb gestaan en de kaart niet werkt ....
Laat ik zeggen, de afgelopen 20 jaar, 1x, net voor de feestdagen, netwerk van elektronisch betalen was overbelast en lag plat.
Mijn partner en ik doen samen de laatste jaren toch al snel een paar honderd betalingen per jaar met de kaart.
Maar die zijn sowieso nodig. Je denkt nu toch niet dat wanneer bedrijven of banken betalingen doen dat dit met cash geld gebeurt?