cash rechtspersoon wegzetten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: cash rechtspersoon wegzetten
De depositierekening van de federale overheid is ook een optie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Reeds meer dan 10j heb ik daar een rekening. Misschien BBC accepteren ze geen nieuwe klanten ? Best even afstemmen met hen.fryelectro schreef: ↑28 maart 2023, 19:43 Bij Keytrade was dit heel lang niet meer mogelijk. Recent dan terug wel??
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb dat vorig jaar verscheidene keren gevraagd en toen was het antwoord steeds neen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Weet iemand welke "rol" je je daar moet geven als bestuurder om dit te kunnen openen? En hoe lang het duurt voordat dit in orde is?Charlesvdw schreef: ↑28 maart 2023, 20:42 De depositierekening van de federale overheid is ook een optie.
Duurt bij mij al weken dus ik zal vermoedelijk iets fout hebben gedaan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een tijd terug, toen er nog sprake was van negatieve interesten op rekeningen, een Tak 23 geopend van Ageas via Bnp Paribas Fortis.
Gegarandeerde rente is 0.50%. Ik denk dat de deze nu hoger zijn. Er zijn wel instapkosten van toepassing met kortingen voor hogere bedragen.
Enkele weken terug een mail gestuurd met vraag van tarieven voor termijnrekeningen op korte termijn. Nog geen antwoord gekregen.
Als de banken geen rentes gaan geven voor bedrijven lijkt me een E-Depo een goede oplossing.
Voor meer hulp voor het rollenbeheer van de FOD:
https://rma-help.bosa.belgium.be/nl
Gegarandeerde rente is 0.50%. Ik denk dat de deze nu hoger zijn. Er zijn wel instapkosten van toepassing met kortingen voor hogere bedragen.
Enkele weken terug een mail gestuurd met vraag van tarieven voor termijnrekeningen op korte termijn. Nog geen antwoord gekregen.
Als de banken geen rentes gaan geven voor bedrijven lijkt me een E-Depo een goede oplossing.
Voor meer hulp voor het rollenbeheer van de FOD:
https://rma-help.bosa.belgium.be/nl
Volgens de uitleg (p5) zou je als wettelijke vertegenwoordiger niks moeten ondernemen.Popkwiskampioen schreef: ↑29 maart 2023, 07:58 Weet iemand welke "rol" je je daar moet geven als bestuurder om dit te kunnen openen? En hoe lang het duurt voordat dit in orde is?
Duurt bij mij al weken dus ik zal vermoedelijk iets fout hebben gedaan.
Maar helaas, als ik het eens probeer zegt e-depo: niet voldoende rechten
Van die rollen ken ik ook niks.
Ik heb wel al eens een familielid een mandaat laten gegeven aan mezelf, privé dus. Dat werkte wel.
Je kan dus proberen als bedrijf jezelf als privé persoon een mandaat te geven:
https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html en dan fiscale mandaten. Inloggen in naam onderneming.
e-depo mandaat aanmaken voor jezelf als privépersoon.
Daarna opnieuw inloggen op csam als privépersoon om het mandaat te aanvaarden.
Na aanvaarding werkt mandaat ook direct.
Dan dus opnieuw naar e-depo, inloggen als privé-persoon
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Dank u, ga het zeker proberen!
Mogelijks een uitdoofbeleid … ik heb er in ieder geval eentje bij henfryelectro schreef: ↑29 maart 2023, 14:30Bij deze nog eens geverifieerd bij Keytrade:
Hallo,
Momenteel bieden we geen rekeningen voor vennootschappen aan.
Mvg,
het Keytrade Bank Team
Ikzelf heb geld weggezet bij een Tak26 van Federale Verzekering (Nova Deposit).
Komt neer op een spaarrekening: geld is altijd terug opvraagbaar en je kan altijd bijstorten. Momenteel is er een actie van 2% gewaarborgd tot einde dit jaar. Zie hun website.
Interesten zijn onderworpen aan roerende voorheffing, maar voor vennootschappen wordt er verrekend met de vennootschapsbelasting, dus betaal je gewoon vennootschapsbelasting op de bruto gelden.
Komt neer op een spaarrekening: geld is altijd terug opvraagbaar en je kan altijd bijstorten. Momenteel is er een actie van 2% gewaarborgd tot einde dit jaar. Zie hun website.
Interesten zijn onderworpen aan roerende voorheffing, maar voor vennootschappen wordt er verrekend met de vennootschapsbelasting, dus betaal je gewoon vennootschapsbelasting op de bruto gelden.