Wat is uw YTD?
TIP
Re: Wat is uw YTD?
YTD op 24/2/23: +4.58%
Portefeuille: 57% aandelen + 33% obligaties + 3% cash + 7% grondstoffen
Portefeuille: 57% aandelen + 33% obligaties + 3% cash + 7% grondstoffen
+13,7%
(MSCI World € excl dividenden: +2,6%)
Voorbije dagen IVU en Alfa gekocht, twee kleine Europese niche-softwarebedrijven die gestaag groeien, schuldenvrij zijn, en die hoge vrijekasstroommarges en returns on capital genereren. De waarderingen zijn volgens mij aantrekkelijk.
IVU heb ik vorige zomer anderhalve maand in port gehad, met 8,6% winst. Volgende week komen ze met jaarcijfers.
Alfa haalt 60% van haar omzet bij banken.
(MSCI World € excl dividenden: +2,6%)
Voorbije dagen IVU en Alfa gekocht, twee kleine Europese niche-softwarebedrijven die gestaag groeien, schuldenvrij zijn, en die hoge vrijekasstroommarges en returns on capital genereren. De waarderingen zijn volgens mij aantrekkelijk.
IVU heb ik vorige zomer anderhalve maand in port gehad, met 8,6% winst. Volgende week komen ze met jaarcijfers.
Alfa haalt 60% van haar omzet bij banken.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik nog amper 1,31% en mijn zoontje nog 5,21%.
Bij hem is Cofinimmo de positie met het grootste verlies (wat ik nog wel goed zie te komen), en Solvay degene met de grootste winst. Zijn 2e beste positie is een AEX tracker.
Bij mij is het de pump en dump rommel die mijn portefeuille serieus onderuit haalt. Virgin Galactic, Horizons, MDX, ... Allemaal brol waar vrienden van mij over doordrammen. Ik geloof er dan niet echt in, maar heb dan schrik niet mee te zijn en neem dan een kleine positie in. En hupla... verliezen tot meer dan 80%... Maat van me is nu bezeten van LWLG. Ik blijf er wijselijk van weg. Liever winst mislopen dan verlies te moeten slikken.
Vanaf nu vooral trackers voor mij. Geen rommel meer.
Voor wat het waard is: Benchmark + 3.42%, Portefeuille + 5.39%
ETF +- 78%, Stock +- 18%, Cash +- 4%
Mijn benchmark is S&P500.
Ik maak me er geen zorgen over om mijn benchmark altijd te kunnen verslaan. Dat doe ik al +- 20 jaar met meestal 1-3%.
Tel dat maar een cumulatief op
ETF +- 78%, Stock +- 18%, Cash +- 4%
Mijn benchmark is S&P500.
Ik maak me er geen zorgen over om mijn benchmark altijd te kunnen verslaan. Dat doe ik al +- 20 jaar met meestal 1-3%.
Tel dat maar een cumulatief op
Vastgoed is jaren te duur geweest door de artificieel lage rentes, begint nu terug op een niveau te komen waar je kan instappen. Een instap voor Cofinimmo van +- 77,50 euro zoals nu ongeveer, is niet verkeerd. Alles boven de 85 heb je teveel betaald naar mijn inziens. De koers van 77,50 impliceerd dat het vastgoed ong 10% in waarde zal dalen, lijkt me geen onrealistisch scenario.Orakel van Brakel schreef: ↑26 maart 2023, 09:06Ik nog amper 1,31% en mijn zoontje nog 5,21%.
Bij hem is Cofinimmo de positie met het grootste verlies (wat ik nog wel goed zie te komen), en Solvay degene met de grootste winst. Zijn 2e beste positie is een AEX tracker.
Bij mij is het de pump en dump rommel die mijn portefeuille serieus onderuit haalt. Virgin Galactic, Horizons, MDX, ... Allemaal brol waar vrienden van mij over doordrammen. Ik geloof er dan niet echt in, maar heb dan schrik niet mee te zijn en neem dan een kleine positie in. En hupla... verliezen tot meer dan 80%... Maat van me is nu bezeten van LWLG. Ik blijf er wijselijk van weg. Liever winst mislopen dan verlies te moeten slikken.
Vanaf nu vooral trackers voor mij. Geen rommel meer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik hoop dat het 10% gaat dalen. Ik bnen namelijk op zoek naar een huis voor mezelf. Hier en daar zie ik toch dat de vraagprijzen zakken. Zeker van oudere huizen. Maar daar heb ik geen interesse in. Ik heb 12j in een oud huis gewoond en ben nu op zoek naar wat meer comfort en minder onderhoud, herstellingen, ...
Cofinimmo zie ik wel terug richting 85 te gaan. Zeker eens het dividend eraan komt.
Cofinimmo zie ik wel terug richting 85 te gaan. Zeker eens het dividend eraan komt.
YTD: 2,4%
Aandelen 39%, cash 61%.
Aandelen 39%, cash 61%.
Goede week gehad waardoor YTD : 10.90%
Vooral door :
Flow Traders Limited
Moury Construct
SAP SE
Meta Platforms INC
Melexis
Vooral door :
Flow Traders Limited
Moury Construct
SAP SE
Meta Platforms INC
Melexis
Tot daar het eerste kwartaal. We konden afsluiten met een mooie eindsprint om de statistiekjes wat te boosten.
Volgens mijn excel: 4,53% op mijn beleggingsportefeuille.
Volgens Bolero: 3,63% op mijn beleggingsportefeuille.
Het is me onduidelijk waar de berekeningsmethode verschilt.
Op mijn totale portfolio (alle bezittingen excl. woning) komt PortfolioPerformance op 3,10%.
Volgens mijn excel: 4,53% op mijn beleggingsportefeuille.
Volgens Bolero: 3,63% op mijn beleggingsportefeuille.
Het is me onduidelijk waar de berekeningsmethode verschilt.
Op mijn totale portfolio (alle bezittingen excl. woning) komt PortfolioPerformance op 3,10%.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Aandelen (ETFs): +5,08%
Cash: +0,07%
Pensioensparen: +3,34%
Totaal: +3,03%
Cash: +0,07%
Pensioensparen: +3,34%
Totaal: +3,03%
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Aandelen 9,86%
Vooral door salesforce, x-fab en stellantis.
Vooral door salesforce, x-fab en stellantis.
YTD beleggingsportefeuille (80% aandelenfondsen, 5% obligatiefondsen, 15% losse aandelen en holdings, exclusief losse vastrentende producten): 4,78%. Mijn benchmark, op dezelfde manier gemeten, bedraagt 4,66%. Het is al zeldzaam dat ik het eens beter gedaan heb.
YTD 5,31%
Het rendement van de TAK21 het voorbije jaar is 1%, meer dan ik had verwacht gezien de pandoering op obligaties. Zeer tevreden mee.
Ik heb besloten om de crypto-grafiek niet meer te tonen om het geheel overzichtelijk te houden, uiteindelijk is de positie zo klein dat zelfs de huidige YTD van +70% geen impact heeft.
Het rendement van de TAK21 het voorbije jaar is 1%, meer dan ik had verwacht gezien de pandoering op obligaties. Zeer tevreden mee.
Ik heb besloten om de crypto-grafiek niet meer te tonen om het geheel overzichtelijk te houden, uiteindelijk is de positie zo klein dat zelfs de huidige YTD van +70% geen impact heeft.
25%ACKB - BFIT - BREB - COFB - COLR - ONTEX - PRX - SOF - SOLB - SYENS - UNA - VGP - WDP - WKL
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
16%IMIE - 15%SWRD&IWDA - 13%CSPX - 4%EMIM
21%Bonds - 2%IEGA - 4%CASH Updated 01/11/2024
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ytd 3,48
Echter een relatief zware klap gekregen door behoorlijke positie in financials, vastgoed en olie.
Echter een relatief zware klap gekregen door behoorlijke positie in financials, vastgoed en olie.
Code: Selecteer alles
1Week 1Mnd 3Mnd 6Mnd #YTD# 1Jr/Jr 3Jr/Jr 5Jr/Jr
1,7 0,2 4,0 4,7 4,1 -5,2 10,2 5,1 Mijn volledige portefeuille: 60 aandelen/30 vastrentend/10 Cash
Waarvan
-0,8 2,1 2,1 2,1 2,1 -8,3 -4,5 -2,3 Mijn stabiele vastrentende portefeuille
3,0 -0,5 5,6 6,6 5,6 -5,5 17,8 8,8 Mijn groei portefeuille : Wereld aandelen met tilt naar Value en SC
Waarvan
2,5 10,0 26,4 24,8 26,4 -4,0 28,6 24,1 Het B7H4long-A-aandelen fonds
Code: Selecteer alles
3,1 -5,7 6,2 x 6,2 -3,3 21,4 4,2 SPDR® MSCI Europe Sm Cap Val Wtd ETF ...
4,2 -10,1 0,3 x 0,3 -6,5 30,0 11,0 SPDR® MSCI USA Small Cap Val Wtd ETF ...
2,9 0,2 6,0 x 6,0 -6,1 16,2 10,8 IWDA – MSCI world – wereld aandelen – ~75% van het geld dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is
-0,7 2,1 2,1 x 2,1 -10,5 -4,8 -2,1 IEAG – Barclays Euro Aggregate bonds
-0,8 2,1 2,1 x 2,1 -7,8 -4,2 + VAGF – Wereld Aggregate Hedged Bonds
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.