Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
WOW, Dit had zelfs ik niet verwacht, in 2022 België: nog 45% van de transacties in winkels gebeurt in cash, en dan zijn er pipo's die beweren dat er amper nog met cash betaalt wordt, dat ze maar rap die bankautomaten terug zetten, cash is nog lang niet outEarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2023, 14:52 Alternatief (voor EZ): https://www.ecb.europa.eu/stats/ecb_sur ... 6e.en.html
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat is al deels zo en zal mogelijks/waarschijnlijk nog toenemen.Gudrun schreef: ↑1 april 2023, 15:41Wel, ik ben pragmatisch. Van mij mag het eventueel blijven bestaan zolang mensen er gebruik van maken. Maar die mensen moeten dan wel zelf betalen voor het systeem dat ik zelf niet gebruik, dat bovendien omslachtig, duur, overbodig en technologisch voorbijgestreeft is.
De technologie zal ervoor zorgen dat de enige bestaansreden voor chartaal geld de niet-traceerbaarheid zal zijn n.m.i.
+1 percentage/afhaling. Zoals VISA doet. Gaan ze het rap leren, de 'vroeger was het beter', regresserende spaargidsers.
Maar daar hebben we bitcoins voorEarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2023, 15:48 De technologie zal ervoor zorgen dat de enige bestaansreden voor chartaal geld de niet-traceerbaarheid zal zijn n.m.i.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Verbannen Gebruiker
Degene die nu voor cash pleiten, zijn dezelfde soort die tegen papier geld pleitten, toen dat werd ingevoerd. Vroeger werden schelpen gebruikt, of stenen. Nu willen ze papier. Zijn blijkbaar steeds 2 generaties achter of veel meer. Jammer voor vortex maar zijn soort sterft uit. Darwin ... nu het is niet Darwins fout, Darwin beschrijft gewoon het mechanisme. Hij beschrijft gewoon hoe minder aangepaste individuen ten dode opgeschreven zijn.Gudrun schreef: ↑1 april 2023, 15:41Wel, ik ben pragmatisch. Van mij mag het eventueel blijven bestaan zolang mensen er gebruik van maken. Maar die mensen moeten dan wel zelf betalen voor het systeem dat ik zelf niet gebruik, dat bovendien omslachtig, duur, overbodig en technologisch voorbijgestreeft is.
Laatst gewijzigd door huisjetuintjefiets op 1 april 2023, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
@huisjetuintjefiets
+1 wss. Zouden ze nog met cheques in de winkel willen betalen. Zag het 2-3 jaar terug nog in Auchan gebeuren. Ik dacht, bestaat dat nog?
+1 wss. Zouden ze nog met cheques in de winkel willen betalen. Zag het 2-3 jaar terug nog in Auchan gebeuren. Ik dacht, bestaat dat nog?
Je bedoelt de tarieven die de winkelier moet betalen wanneer jij met bankcontact betaalt? Om nog maar te zwijgen over de kost van die betaalterminals en hun netwerk. Beetje naïef te denken dat betalingen met de kaart gratis zijn, de winkelier rekent dat gewoon door in zijn prijzen en daar zijn de cash betalers ook de dupe van.
De goedkoopste tarieven op de markt voor betalingen van kleine bedragen (2,45 cent voor betalingen van € 0 tot € 5 en 6,11 cent voor betalingen van € 5 tot € 10), zelfs voor klanten die geen Pack hebben.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een een zaak die chartaal werkt heeft daar geen kosten aan, denk je ?vortex schreef: ↑1 april 2023, 16:07 Je bedoelt de tarieven die de winkelier moet betalen wanneer jij met bankcontact betaalt? Om nog maar te zwijgen over de kost van die betaalterminals en hun netwerk. Beetje naïef te denken dat betalingen met de kaart gratis zijn, de winkelier rekent dat gewoon door in zijn prijzen en daar zijn de cash betalers ook de dupe van.
Evolutie zal wel uitwijzen welke soort gaat overleven, vrees dat het niet de soort gaat zijn die hun leefwereld gereduceerd hebben tot de dertig centimeter tussen neus en GSM. Totaal hulpeloze wezens zonder hun schermpje, enkel hun duimpje is nog beweeglijk, hoe gaan die zich nog kunnen voortplantenhuisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2023, 16:00 Degene die nu voor cash pleiten, zijn dezelfde soort die tegen papier geld pleitten, toen dat werd ingevoerd. Vroeger werden schelpen gebruikt, of stenen. Nu willen ze papier. Zijn blijkbaar steeds 2 generaties achter of veel meer. Jammer voor vortex maar zijn soort sterft uit. Darwin ... nu het is niet Darwins fout, Darwin beschrijft gewoon het mechanisme. Hij beschrijft gewoon hoe minder aangepaste individuen ten dode opgeschreven zijn.
Ja, die moet zo af en toe eens naar de bank met een stapel geld, kost evenveel in verplaatsingskosten dan wanneer ik met de auto naar een buurgemeente moet om geld uit een automaat te halen.EarthNvstr1 schreef: ↑1 april 2023, 16:14Een een zaak die chartaal werkt heeft daar geen kosten aan, denk je ?vortex schreef: ↑1 april 2023, 16:07 Je bedoelt de tarieven die de winkelier moet betalen wanneer jij met bankcontact betaalt? Om nog maar te zwijgen over de kost van die betaalterminals en hun netwerk. Beetje naïef te denken dat betalingen met de kaart gratis zijn, de winkelier rekent dat gewoon door in zijn prijzen en daar zijn de cash betalers ook de dupe van.
-
- Full Member
- Contacteer:
Gebeurt nog dagelijks, in Frankrijk wordt de cheque nog heel veel gebruikt.
Jouw soort zal eventually ook uitsterven hoor. Ik denk niet dat Darwin met zijn "survival of the fittest" de smartphone-generatie in gedachten had. Ze kunnen goed overweg met hun "bakske" maar van zodra hun "bakske" het even laat afweten (die batterij werkt tenslotte maar een paar uur) zijn het als "viskes op het droge", laat ze dan hun weg maar eens vinden in eigen gemeente zonder hun gps.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2023, 16:00 Jammer voor vortex maar zijn soort sterft uit. Darwin ... nu het is niet Darwins fout, Darwin beschrijft gewoon het mechanisme. Hij beschrijft gewoon hoe minder aangepaste individuen ten dode opgeschreven zijn.
Laatst gewijzigd door Abatoetnie op 1 april 2023, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
In Frankrijk is dat veel frequenter dan in Belgie. Zeer vreemd. Bestaat nu nog. Hoe primitieve figuren de vooruitgang tegenhouden. Maar ze sterven uit. Ik geef hier geen oordeel over. Ik stel gewoon vast dat ze uitsterven.
En vele jaren geleden had Frankrijk een grote voorsprong op de rest van de wereld. Ze hadden minitel, een soort internet toen internet nog niet bestond, via de telefoon. Jaren voorsprong op de rest van de wereld.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben me hier volledig van bewust, en ik maak me geen illusies. Maar ik mag toch vaststellen dat anderen veel minder aangepast zijn dan mezelf?Abatoetnie schreef: ↑1 april 2023, 16:20Gebeurt nog dagelijks, in Frankrijk wordt de cheque nog heel veel gebruikt.
Jouw soort zal eventually ook uitsterven hoor. Ik denk niet dat Darwin met zijn "survival of the fittest" de smartphone-generatie in gedachten had.huisjetuintjefiets schreef: ↑1 april 2023, 16:00 Jammer voor vortex maar zijn soort sterft uit. Darwin ... nu het is niet Darwins fout, Darwin beschrijft gewoon het mechanisme. Hij beschrijft gewoon hoe minder aangepaste individuen ten dode opgeschreven zijn.