Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
Hoe leer je kinderen met geld omgaan, hun zakgeld, als ze geen cash in hun handen krijgen en je alles reduceert tot een getal op een rekening?
Geen geld in de zak/de portfeuille of op de rekening , dat komt toch op hetzelfde neer ?
Ik ben destijds met zakgeld gestart voor de kids, 2,5€ / week, teveel gedoe voor mij.
Heb hun toen zelf voorgesteld om dit per maand te geven 10€ (tegelijk interessant te controleren of ze hun 'maandbedrag' na 1 week al opdeden of niet.
Gaandeweg kregen ze een eigen zichtrekening met bankkaart. Ik liet hun de keuze : cash zakgeld of op de rekening.
In begin vroegen ze wel eens te switchen (ene maand cash , andere maand zichtrekening)
Gaandeweg is het gewoon altijd op de zichtrekening gemoeten en gebleven.
Als ouder vind ik het ook wel gemakkelijker : je kan wel redelijk nauwgezet opvolgen waar het geld aan besteed wordt, 90% van de betalingen zijn allemaal met de kaart.
Keerzijde van geen Cash :
Onlangs rijdt ze met de fiets naar de voetbal voor een match van een vriendje te gaan bezichtigen.
plots een berichtje : "ik heb dorst , en heb geen geld bij en met de kaart betalen kan hier niet en in het dorp is geen bankautomaat".
Voor mij blijft de slotsom , 1 van beiden moet het worden :
1) ofwel verbod op 'onlycash' betalingen. (Met QR -codes is heel veel mogelijk op vlak van luttele betalingen, die echt de grote kost niet zijn)
2) ofwel binnen elke 'reguliere' afstand mogelijkheid van geld te kunnen afhalen.
Laatst gewijzigd door KV op 3 april 2023, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De jeugd vandaag betalen met hun smartphone of contactloos..
Diegene die cash betalen vinden ze oude zakken en van een vergeten generatie...
Digitaal betalen is GOEDKOPER dan met cash betalen. Weet je wel wat voor miserie het is om met al dat cash geld naar een automaat te gaan, elk ezelsoor daar 1 voor 1 uit te halen en briefje per briefje in die automaat te steken?
Je zou eigenlijk een korting moeten krijgen als je digitaal betaalt.
Hoe leer je kinderen met geld omgaan, hun zakgeld, als ze cash in hun handen krijgen en je alles reduceert tot een getal dat op een briefje geprint is?
Laatst gewijzigd door sintorama op 3 april 2023, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn tondeuze was 45 Euro. Ben er in de lockdown mee gestart. Mijn haar werd al jaren dunner en ik wou mijne kop al langer gewoon kaal scheren. Mijn lief zag dat niet zitten. Dus ik heb vd lockdown geprofiteerd om er zelf de tondeuze in te zetten
Het scheelt idd wel wat centen. Om de 5 weken 25 Euro... intussen al 3 jaar lang.
Idem hier. Gewoon voor 45 euro hetzelfde toestel gekocht als de haarkapper zelf gebruikt. Kortste stand en elke 2 weken eens doorgaan, klaar.
Nog niet alle kinderen hebben een smartphone. Ik heb het dan over jonge kinderen.
Enfin dit blijft een zinloze discussie en eindigt altijd met idiote generatiegeschillen.
Amai, doet echt terzake in deze threadOrakel van Brakel schreef: ↑3 april 2023, 10:25 Mijn tondeuze was 45 Euro. Ben er in de lockdown mee gestart. Mijn haar werd al jaren dunner en ik wou mijne kop al langer gewoon kaal scheren. Mijn lief zag dat niet zitten. Dus ik heb vd lockdown geprofiteerd om er zelf de tondeuze in te zetten
Het scheelt idd wel wat centen. Om de 5 weken 25 Euro... intussen al 3 jaar lang.
Mss. Ook verklaren welke scheerschuim je gebruikt, en hoeveel je betaalt?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Iedereen zit hier te lullen, maar ik mag niet meelullen?satsurfer schreef: ↑3 april 2023, 13:26Amai, doet echt terzake in deze threadOrakel van Brakel schreef: ↑3 april 2023, 10:25 Mijn tondeuze was 45 Euro. Ben er in de lockdown mee gestart. Mijn haar werd al jaren dunner en ik wou mijne kop al langer gewoon kaal scheren. Mijn lief zag dat niet zitten. Dus ik heb vd lockdown geprofiteerd om er zelf de tondeuze in te zetten
Mss. Ook verklaren welke scheerschuim je gebruikt, en hoeveel je betaalt?
Uw opmerking doet evenmin ter zake.
En met een scheermachine heb je geen scheerschuim nodig.
Scheerzeep kan je recycleren uit gebruikt afwaswater.
Zeg dat tegen de kapper die tussen de 2 en 5 % mag afstaan van zijn verdiende loon .sintorama schreef: ↑3 april 2023, 09:10Digitaal betalen is GOEDKOPER dan met cash betalen. Weet je wel wat voor miserie het is om met al dat cash geld naar een automaat te gaan, elk ezelsoor daar 1 voor 1 uit te halen en briefje per briefje in die automaat te steken?
Je zou eigenlijk een korting moeten krijgen als je digitaal betaalt.
Een 50 € biljet in de automaat kost nog altijd geen bedrag tussen de 1 en 2,5 € jij beweerd dus van wel
Trouwens er is geen manuele handeling nodig om geld te sorteren in een bank aan de automaat dit word voordien machinaal gedaan . Te slecht van kwaliteit is uit de handel halen en ezeloren zoals jij aanhaalt geven niet .
Aan de ene kant wil je jezelf modern voor doen door alles digitaal te promoten en aan de andere kant denk je dat we nog in de middeleeuwen leven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vraag me echt af hoe ik iemand anders boodschappen kan laten doen voor mij zonder cash...
Wetende dat ik liefst niet gewoon geld stort want dan weet ik niet of er over was.
Maar als er geen cash meer mag zijb hoe los je dan op bij zaken waar je enkel cash betaalt?? Want die zijn er nog genoeg en nee elektronisch betalen is nog niet overal verplicht geloof me.
Wetende dat ik liefst niet gewoon geld stort want dan weet ik niet of er over was.
Maar als er geen cash meer mag zijb hoe los je dan op bij zaken waar je enkel cash betaalt?? Want die zijn er nog genoeg en nee elektronisch betalen is nog niet overal verplicht geloof me.