Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Argenta wil niet meebetalen aan bankautomaat in elke gemeente
Waarom ? Het is niet omdat er 50 klanten digitaal betalen je maar 50 klanten hebt het kunnen er mooi 500 zijn .EarthNvstr1 schreef: ↑3 april 2023, 19:15Dan kan je er beter mee stoppen of iets anders erbij gaan doen.
Het punt is dat die 50 klanten wel de kapper 5 % koten op het bedrag dat ze uitgeven .
Wat helemaal haaks staat dat iedereen beweerd dat digitaal betalen zo goedkoop is .
Dit is het in het algemeen niet je kunt een supermarkt niet vergelijken met een krantenwinkel .
Ga je bij de WC madam betalen met QR code dan zal ze dit een bom geld kosten als je in percent rekent .
Op 1 € telkens 6 cent = 6% , Op vele plaatsen is het maar 0,5 € dit zou dan 12 % kosten zijn .
Kosten qua internet erbij en je laat de mensen beter op straat schijten .
Kunnen ze hun gat afvegen met hun smartphone of hun bankkaart als ze geen papier hebben
Niet overdrijven. Ik neem altijd enkele velletjes toiletpapier mee tijdens een fietstocht die ik in noodgevallen kan gebruiken.
Eigenlijk is dat hoe bpost het bij het sluiten van vele kantoren ook heeft aangepakt destijds. Partners gezocht, in veel gevallen sigaretten-krantenhandels, die een deel van dat aanbod (postzegels, aangetekende brieven, pakketjes , ....) op zich namen.pmu schreef: ↑3 april 2023, 21:00 Je kunt deze discussie kaderen in de bredere context van publieke dienstverlening op het platteland. Alles kost daar veel geld. Een brief leveren kost de post in een stad bijvoorbeeld ook een stuk minder. Het lijkt mij een zaak van (1) mensen iets meer te confronteren met de kost achter hun keuze, (2) publieke dienstverlening op een zo goedkoop/efficiënt mogelijke manier op te lossen. Misschien is het een oplossing cash geld af te halen bij de lokale handelaar, die daarvoor een kleine vergoeding krijgt, zoals bij https://nickel.eu/nl-be. (de handelaar ontvangt €0,25 per afhaling: https://nickel.eu/sites/default/files/2 ... E-NL_0.png)
Daar zouden misschien opnieuw wel wat mogelijkheden zijn, (mits de nodige afspraken met die handelaren)
Je hebt dan natuurlijk het gegeven van sluitingsuren waar je ook weer tegenaan loopt
Is er eigenlijk geen minister van digitalisering ? Een sensibilisering om iedereen en alles richting digitaal te duwen zou ook niet slecht zijn.
Hoe kan je van een consument verwachten dat hij moet aanvaarden geen cash meer kan afhalen als hij blijft geconfronteerd worden met : "hier is geen bancontact, enkel cash "
Ik ben het wel eens met de stelling dat indien je jouw kaart kunt gebruiken om geld uit de bankautomaat te halen, je dit ook kunt om mee te betalen in de winkel.
Voor mij hoeven ze de bankautomaten niet af te schaffen maar ik vind wel dat de banken extra geld mogen vragen als je cash geld afhaalt. Voor de maatschappij is het beter moest alles cashless zijn. Cash geld is gewoon veel kostelijker dan cashless, zeker voor de overheid.
Voor mij hoeven ze de bankautomaten niet af te schaffen maar ik vind wel dat de banken extra geld mogen vragen als je cash geld afhaalt. Voor de maatschappij is het beter moest alles cashless zijn. Cash geld is gewoon veel kostelijker dan cashless, zeker voor de overheid.
Sinds 1 juli 2022 zijn alle winkels verplicht hun klanten ten minste één elektronisch betaalsysteem aan te bieden.
Winkels inderdaad wel, dat is een goede stap geweest.
Maar stappen om dit verder uit te breiden zijn er volgens mij sindsdien niet genomen.
Talloze voorbeelden zijn er in dit topic reeds gegeven.
Onder welke politieke bevoegdheid valt dit eigenlijk ? (Petra de Sutter ? Overheidsbedrijven en digitalisering ?)
De FOD Economie.
Deze regel geldt voor ALLE handelszaken. Er zijn geen uitzonderingen. Het enige wat misschien nog ontbreekt is een meldpunt en opvolging dmv controle en eventueel bestraffing.
https://economie.fgov.be/nl/over-de-fod ... n-probleem
Bedankt, I stand corrected. Wat ontbreekt is een campagne om het meldpunt bekender te maken bij het brede publiek.
Als corona 1 verandering in de maatschappij op zijn conto mag schrijven, dan is dat het egoïsme exponentieel is toegenomen.satsurfer schreef: ↑3 april 2023, 22:02
En met corona zijn we 10 jaar in tijd vooruit gegaan op gebied van online werken. En nu krijgen die groep bejaarden de rekening gepresenteerd.
Pas op, ik ken 92 jarigen die mijn burgerprofiel gebruiken!
En je hebt sukkels die nu op pensioen gaan, en nog geen é-mailadres hebben.
De standpunten die je hier verkondigt zijn daar mooie voorbeelden van.
Ik moet je verder ook nog corrigeren: mijn moeder had enkel een telefoonnummer nodig voor die corona-heisa. Geen e-mailadres, geen eigen burgerprofiel, geen pc, niks van dat allemaal. Straf hé!
Laatst gewijzigd door pukkie007 op 4 april 2023, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet dat ik beweer dat het volgende veel voorkomt, maar ik ken een winkel , niet echt duidelijk wat die exact doen eigenlijk, verkopen beperkt aantal producten zoals drank. Maar zijn vooral een pakjespunt. Is het soort van winkel dat plots tijdens de dag gesloten is met een briefje dat men over 5 minuten terug is. Er komt heel veel volk over de vloer.
Wat het ook is; die hebben een gewone bancontact betaalterminal staan op de toonbank op de uiterste hoek weg van de ingang. En 6. Ja, zes, stickers om te zeggen dat men enkel met cash kan betalen.
Ik zeg niet dat die illegaal bezig zijn. Geeft wel die indruk.
Daarnet even het digitaal betalen op tafel gegooid bij de kinesist.
Blijkbaar is er toch vanuit RIZIV een schrijven geweest dat men verplicht is ook een digitale manier van betalen aan te bieden aan de patiënten.
Ze ging dat eens opzoeken voor wie dat allemaal was.
Blijkbaar is er toch vanuit RIZIV een schrijven geweest dat men verplicht is ook een digitale manier van betalen aan te bieden aan de patiënten.
Ze ging dat eens opzoeken voor wie dat allemaal was.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑3 april 2023, 19:15Dan kan je er beter mee stoppen of iets anders erbij gaan doen.
Ha, zo bedoelde je het.
Ik was al 10 jaar verder en dacht dat je een scenario met digitaal/giraal-only bedoelde.
Zelfs als enkel die 50 klanten digitaal/giraal betalen, dan nog lijkt dat mij niet 5% van de omzet te kosten.
Daartegenover staat dat als alle klanten digitaal/giraal zouden betalen, de kost dan mogelijks zelfs minder is dan cash.
Dat klopt. De "size" van de zaak maakt enig verschil in de kost idd.
Maar ook voor kleine zaken, is digitaal/giraal niet per se meer kostelijk dan cash.
Oplossing: 1,10 EUR ipv 1 EUR of 0,60 EUR ipv 0,50 EUR
Dat gebeurt trouwens zowiezo, los van digitaal/giraal of cash. Alsof de kost van cash betalingen niet meegerekend zou zijn in de prijs die de klant betaalt.
Waar het volgens mij eerder over gaat, is dat digitaal/giraal andere (veel drastischere) consequenties heeft.