Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
Re: Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
De huur die zij ontvangt delen door 2 of naar een 60/40 waarbij 60% voor haar is vanwege het extra risico van verhuren?
Als de relatie nog recent is zou ik nog kiezen dat beide zelf financieel instaan voor onderhoud van hun eigendom anders begint het complexer te worden moest de relatie stoppen.
Al de andere kosten (voeding, energie enz) gewoon delen door 2.
Zo'n regelingen zijn prima in het begin van een relatie, maar is vaak niet vol te houden op lange termijn. Zoals hierboven gezegd wordt, wat doe je met investeringen? Mag je partner die inwoont niets zeggen over een nieuwe keuken omdat jij zou betalen? Als de relaties stabieler wordt, dan wordt er typisch minder gekeken naar wie er financieel meer baat bij heeft en moeten jullie zelf afspreken wat een goede regeling is.
Als de relatie nog recent is zou ik nog kiezen dat beide zelf financieel instaan voor onderhoud van hun eigendom anders begint het complexer te worden moest de relatie stoppen.
Al de andere kosten (voeding, energie enz) gewoon delen door 2.
Zo'n regelingen zijn prima in het begin van een relatie, maar is vaak niet vol te houden op lange termijn. Zoals hierboven gezegd wordt, wat doe je met investeringen? Mag je partner die inwoont niets zeggen over een nieuwe keuken omdat jij zou betalen? Als de relaties stabieler wordt, dan wordt er typisch minder gekeken naar wie er financieel meer baat bij heeft en moeten jullie zelf afspreken wat een goede regeling is.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Wat is de correcte inwoonkost wanneer je gaat inwonen bij een partner met eigen woonst
Persoonlijk denk ik 1/4 van de huurprijs wel correct is. Ten eerste je kan er wonen en je kan dan nog opzij zetten moest de relatie toch mislopen, moest! Ze kan beslissen om na een aantal jaren 5 je mede-eigenaar te maken, zoveel procent per jaar dat je een hoger bedrag betaald. Of jullie kunnen iets uitwerken van na 5 jaar samen nog maar 1/5 en na 10 jaar 1/6 de - 15 1/7de etc...
Dit lijkt mij een eerlijke regeling gezien ze bij 1/2 het voordeel heeft dat jij het appartement dat haar eigendom is afbetaald en je geen eigendomrecht hebt.
Ik vind de helft in huur niet logisch en zoals vele zeggen die ouders moeten niet te hard moeien! Jullie bekijken samen met twee wat menig mensen hier zeggen en praten er zelf over. Als de ouders daar moeilijk over doen, en griefen dan moet de partner van die ouders zeggen dat ze ermee moeten kappen. Jullie kiezen nu voor elkaar, de ouders mogen wat zeggen maar moeten niet opdringerig of onredelijke zaken voorstellen. Dat zorgt alleen maar voor wrevel en frustratie op lange termijn omdat je weet dat zoiets geen redelijke balans is.
Bonne succes.
Vind het trouwens STRAF - 1 post, openingpost en noppes respons of vragen of antwoorden verder!
Dit lijkt mij een eerlijke regeling gezien ze bij 1/2 het voordeel heeft dat jij het appartement dat haar eigendom is afbetaald en je geen eigendomrecht hebt.
Ik vind de helft in huur niet logisch en zoals vele zeggen die ouders moeten niet te hard moeien! Jullie bekijken samen met twee wat menig mensen hier zeggen en praten er zelf over. Als de ouders daar moeilijk over doen, en griefen dan moet de partner van die ouders zeggen dat ze ermee moeten kappen. Jullie kiezen nu voor elkaar, de ouders mogen wat zeggen maar moeten niet opdringerig of onredelijke zaken voorstellen. Dat zorgt alleen maar voor wrevel en frustratie op lange termijn omdat je weet dat zoiets geen redelijke balans is.
Bonne succes.
Vind het trouwens STRAF - 1 post, openingpost en noppes respons of vragen of antwoorden verder!
Topicstarter is hier na het stellen van zijn vraag niet meer teruggekomen. Al die reacties en adviezen zijn voor niets. Ik merk dat wel meer bij de eerste vraag van newbies, dat ze niet meer terugkomen om de antwoorden te lezen.
Het kan ook zijn dat de topicstarter alle antwoorden netjes gelezen heeft, de verschillende standpunten zorgvuldig tegen mekaar heeft afgewogen, op basis daarvan een doordachte beslissing genomen heeft, en zodanig tevreden is met het eindresultaat dat er geen enkele verdere vraag tot verduidelijking meer gesteld hoeft te worden. En ze leefden nog lang en gelukkig.
Klik op zijn gebruikersnaam en je ziet wanneer hij het laatst actief was. Dat is nog voor de eerste reactie gepost was.
Er wordt hier wel eens het verwijt gemaakt dat ervaren gebruikers van Spaargids newbies met weinig respect behandelen maar het omgekeerde is ook waar, door een discussie op te starten en er niet meer naar om te kijken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dat is 100 procent zo! Ben op meerdere account zo getrolled of lastig gevallen dat ik uit de krammen schoot en telkens gebannen werd. Veel oude knarren hier zijn vrij onrespectvol tegen nieuwkomers met vragen omdat ze paranoide af zijn.
Dus de oplossing is niet te hard geinvesteerd geraken in dit forum. Ben hier nu na weken nogs omdat ik een vraag had over vlees.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, sommigen denken dat hun mening doorweegt omdat ze meer tijd verschijten op een forum. Missch zouden die sterren er beter niet staan naast onze account. Wat voor waarde hebben die?
Die sterren zijn een ideetje van de oorspronkelijke webmaster toen die het forum opgericht heeft. Ik hecht er geen belang aan. Het aantal berichten zegt veel meer over de mate waarin een gebruiker bij het forum betrokken is.
Ik ben hier ook nog maar een paar weken actief (hoewel ik mezelf blijkbaar ooit toch geregistreerd heb voor het delen van mijn voorstel hypothecair krediet. heb ik voor de rest nooit op het forum gezeten) .
Moet ik toch wel toegeven dat het hier wel stevig denigrerend aan toe gaat door sommigen (gelukkig zeker niet de meerderheid)
Ik kan me dus wel perfect inbeelden dat er nieuwelingen zijn die daardoor afhaken.
Moet ik toch wel toegeven dat het hier wel stevig denigrerend aan toe gaat door sommigen (gelukkig zeker niet de meerderheid)
Ik kan me dus wel perfect inbeelden dat er nieuwelingen zijn die daardoor afhaken.
Op welke basis ontstaan die sterren ? Het aantal berichten ?
Je kan zo 1000 idiote berichten schrijven en dan een VIP Member zijn
Die sterren weglaten en andere gebruikers 'een like' geven op een bericht zou een zinvollere bijdrage zou volgens mij.
Niet dat ik er echt hard om maal, maar klopt dat wel steeds ? Vorige week zondag was ik vrij actief op het forum in een bepaald topic. Die 'berichtenteller' bleef steevast op hetzelfde getal staan.
Laatst gewijzigd door KV op 4 april 2023, 09:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Berichten in de Kroeg worden niet meegeteld.
Sommige fora werken idd met likes, en dat is gewoon zinvoller dan het aantal berichten, een memberstatus en die ( militaire) sterren.