Tessenderlo
TIP
Re: Tessenderlo
Wie o wie zou terug 2x 50.000 stuks aangekocht hebben aan 34€ en 34,50€ ?
https://www.fsma.be/nl/node/181588 & https://www.fsma.be/nl/node/181633
https://www.fsma.be/nl/node/181588 & https://www.fsma.be/nl/node/181633
KBC Ancora - Tubize - ASML - Exor - GIMV - Recticel - EVS - Melexis - Prosus - Alphabet - META
(ben zelf geen aandeelhouder van P. of T.)
Tessenderlo lanceert bod op Picanol
1 aandeel van Picanol geeft recht op 2,43 aandelen Tessenderlo
Tessenderlo Group wordt voor doeleinden van het ruilbod relatief gewaardeerd op 1.656 miljoen EUR
en Picanol Group (incl. 15,2% in het Zwitserse beursgenoteerde Rieter Holding AG – na inbreng van de
3,8% in Rieter Holding AG door Symphony Mills - en exclusief Tessenderlo Group aandelen) wordt
relatief op 830,8 miljoen EUR gewaardeerd. In de mate Picanol Group 50,65 % bezit van Tessenderlo
Group dient het pro rata deel van de waardering van Tessenderlo Group vervolgens aan die standalone
waardering van Picanol Group toegevoegd te worden met het oog op de bepaling van de ruilvoet. In
functie daarvan is het de intentie dat iedere Picanol Group aandeelhouder de mogelijkheid geboden
wordt voor 1 aandeel Picanol Group 2,43 aandelen Tessenderlo Group te verwerven.
De referentieaandeelhouders (Luc Tack en Patrick Steverlynck) zullen door de participaties die zij
aanhouden in Picanol Group en Tessenderlo Group ten gevolge van het ruilbod, 64% van het totale
aantal aandelen in de nieuwe groep aanhouden.
Tessenderlo lanceert bod op Picanol
1 aandeel van Picanol geeft recht op 2,43 aandelen Tessenderlo
Tessenderlo Group wordt voor doeleinden van het ruilbod relatief gewaardeerd op 1.656 miljoen EUR
en Picanol Group (incl. 15,2% in het Zwitserse beursgenoteerde Rieter Holding AG – na inbreng van de
3,8% in Rieter Holding AG door Symphony Mills - en exclusief Tessenderlo Group aandelen) wordt
relatief op 830,8 miljoen EUR gewaardeerd. In de mate Picanol Group 50,65 % bezit van Tessenderlo
Group dient het pro rata deel van de waardering van Tessenderlo Group vervolgens aan die standalone
waardering van Picanol Group toegevoegd te worden met het oog op de bepaling van de ruilvoet. In
functie daarvan is het de intentie dat iedere Picanol Group aandeelhouder de mogelijkheid geboden
wordt voor 1 aandeel Picanol Group 2,43 aandelen Tessenderlo Group te verwerven.
De referentieaandeelhouders (Luc Tack en Patrick Steverlynck) zullen door de participaties die zij
aanhouden in Picanol Group en Tessenderlo Group ten gevolge van het ruilbod, 64% van het totale
aantal aandelen in de nieuwe groep aanhouden.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
De waardering van 831 miljoen voor machines + Rieter vind ik best OK. Ik schat de waarde op zo'n 920 miljoen maar daarom is het nog geen slechte deal want je krijgt geen cash maar Tessenderlo aandelen. En daar zie ik nog veel meer opwaarts potentieel.
Het is ook gewoon beter dat ze als één bedrijf noteren, voor free float, voor zichtbaarheid van de cijfers...
Dat Tessenderlo conglomeraat gaat hier wel een gigantische positie in mijn portefeuille worden.
Het is ook gewoon beter dat ze als één bedrijf noteren, voor free float, voor zichtbaarheid van de cijfers...
Dat Tessenderlo conglomeraat gaat hier wel een gigantische positie in mijn portefeuille worden.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Bij mij ook, ze stonden allebei al in mijn top 3 qua gewicht
Koopwaardig als je ze nog niet had? Had beide op het oog, maar nog net niet gezakt tot aan mijn koersdoel.
Klopt, idem.reteiP schreef: ↑8 juli 2022, 10:11 De waardering van 831 miljoen voor machines + Rieter vind ik best OK. Ik schat de waarde op zo'n 920 miljoen maar daarom is het nog geen slechte deal want je krijgt geen cash maar Tessenderlo aandelen. En daar zie ik nog veel meer opwaarts potentieel.
Normaal wil ik geen groot gewicht in 1 aandeel, maar denk toch om geen aandelen te verkopen om gewicht te laten dalen.
Ondernemer Luc Tack past de fusievoorwaarden voor de samensmelting tussen weefgetouwenproducent Picanol en chemiegroep Tessenderlo aan ten gunste van Tessenderlo. Het ruilbod stelt nu dat elk aandeel van Picanol geruild kan worden voor 2,36 aandelen in Tessenderlo. In juli was dat ruilbod nog 2,43.
De West-Vlaamse ondernemer Luc Tack heeft het ruilbod in de fusie tussen Tessenderlo en Picanol verhoogd, ten gunste van Tessenderlo. Aandeelhouders van Picanol krijgen per aandeel Picanol 2,36 aandelen Tessenderlo Group, terwijl dat voorheen nog 2,43 was. De waarderingen van beide bedrijven werden herzien in het licht van de gepubliceerde halfjaarverslagen en een analyse van de langetermijnverwachtingen op basis van de meest recente marktontwikkelingen.
TESSENDERLO
Advies van ING over Tessenderlo Group
Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 19 september 2022 brengen de analisten van ING het beleggingsadvies "kopen" uit voor Tessenderlo Chemie (TESB; ISIN: BE0003555639).
Het koersdoel wordt door de analisten vastgelegd op 44,00 EUR.
Detail advies
BRUSSEL (Trivano.com) - Op 19 september 2022 brengen de analisten van ING het beleggingsadvies "kopen" uit voor Tessenderlo Chemie (TESB; ISIN: BE0003555639).
Het koersdoel wordt door de analisten vastgelegd op 44,00 EUR.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Overname voor de aanvaardde aandelen lijkt afgerond. Hier zijn ze alleszins gewisseld (ik zit bij Bolero).
Mijn Picanol aandelen zijn dus verdwenen en zoals gemeld ingewisseld voor 2,36 stuks Tessenderlo per aandeel Picanol.
Het is me vooralsnog niet duidelijk of er ook nog cash komt voor de fractionele overblijfselen (in theorie had ik x,32 aandelen moeten krijgen, x heb ik gekregen. De 0,32 is voorlopig verdwenen). Gaat uiteindelijk maar over €11, dus wakker ga ik er niet van liggen, ik post het maar voor de volledigheid.
Mijn Picanol aandelen zijn dus verdwenen en zoals gemeld ingewisseld voor 2,36 stuks Tessenderlo per aandeel Picanol.
Het is me vooralsnog niet duidelijk of er ook nog cash komt voor de fractionele overblijfselen (in theorie had ik x,32 aandelen moeten krijgen, x heb ik gekregen. De 0,32 is voorlopig verdwenen). Gaat uiteindelijk maar over €11, dus wakker ga ik er niet van liggen, ik post het maar voor de volledigheid.
De rest krijg je in cash.
Vandaag een eerste positie in Tessenderlo genomen.
Ze zijn vorige week begonnen met een inkoop van eigen aandelen van maximaal 40 miljoen EUR.
Aangezien het aandeel momenteel noteert onder zijn boekwaarde, alsook rekening houdende met de liquiditeitspositie van de groep, is de raad van bestuur van Tessenderlo Group van oordeel dat het opportuun is om over te gaan tot de inkoop van eigen aandelen.
In de periode tussen 28 en 31 maart 2023 heeft Tessenderlo Group 24.316 eigen aandelen aan een gemiddelde prijs van 28,56 EUR per aandeel aangekocht voor een totaalbedrag van 694.591,75 EUR.
Tessenderlo heeft een Free float van ongeveer 23 miljoen aandelen.
Zolang het aandeel onder zijn boekwaarde noteert is het neerwaarts risico beperkt door het inkoopprogramma en zal de free float dalen tot minder dan 22 miljoen aandelen.
Ze zijn vorige week begonnen met een inkoop van eigen aandelen van maximaal 40 miljoen EUR.
Aangezien het aandeel momenteel noteert onder zijn boekwaarde, alsook rekening houdende met de liquiditeitspositie van de groep, is de raad van bestuur van Tessenderlo Group van oordeel dat het opportuun is om over te gaan tot de inkoop van eigen aandelen.
In de periode tussen 28 en 31 maart 2023 heeft Tessenderlo Group 24.316 eigen aandelen aan een gemiddelde prijs van 28,56 EUR per aandeel aangekocht voor een totaalbedrag van 694.591,75 EUR.
Tessenderlo heeft een Free float van ongeveer 23 miljoen aandelen.
Zolang het aandeel onder zijn boekwaarde noteert is het neerwaarts risico beperkt door het inkoopprogramma en zal de free float dalen tot minder dan 22 miljoen aandelen.
picanol aandelen
Ik heb in mijn portefeuille bij mexem nog picanol aandelen onder NT staan. Mexem stuurt je wandelen, trek uw plan. Bij picanol staat er dat indien je de intekening op de overdracht hebt gemist, dat die aandelen naar de Belgische depositokas worden overgeheveld. De aandelen staan nu op de beurs van Frankfurt.
"Aandeelhouders die hun aandelen in Picanol nv niet hebben ingebracht tijdens de finale aanvaardingsperiode, zullen de betaling van de biedprijs moeten vragen bij de Deposito- en Consignatiekas."
Heeft er iemand een idee wat ik hier moet ondernemen of wat er nu gebeurt. Ik kon hier geen verdere info over vinden.
"Aandeelhouders die hun aandelen in Picanol nv niet hebben ingebracht tijdens de finale aanvaardingsperiode, zullen de betaling van de biedprijs moeten vragen bij de Deposito- en Consignatiekas."
Heeft er iemand een idee wat ik hier moet ondernemen of wat er nu gebeurt. Ik kon hier geen verdere info over vinden.
Re: picanol aandelen
Heb je al eens uw e-depo profiel van de overheid geopend?filipde schreef: ↑7 april 2023, 12:24 Ik heb in mijn portefeuille bij mexem nog picanol aandelen onder NT staan. Mexem stuurt je wandelen, trek uw plan. Bij picanol staat er dat indien je de intekening op de overdracht hebt gemist, dat die aandelen naar de Belgische depositokas worden overgeheveld. De aandelen staan nu op de beurs van Frankfurt.
https://financien.belgium.be/nl/E-services/e-depo
jawel, en daar heb je iets als ´dossiers´, maar daar is nergens iets te zien. Het kan zijn dat dat meer tijd neemt. Maar ik kon hierover nergens info vinden.