jaarafrekening energie
Re: jaarafrekening energie
Bedankt voor de tip burgundy, het is inderdaad nu misschien het gepaste moment.
Men sprak altijd van een energiecrisis maar ik trek dat in twijfel!
De prijzen zijn eigenlijk maar 6 maanden heel hoog geweest, daarna zijn ze ook terug gezakt naar de 'normale' prijzen. Veel mensen zaten trouwens met een vast contract, die mensen hebben dus nooit iets gevoeld van die tijdelijke verhoging!
Tja, ik denk dus dat er gewoon GEEN energiecrisis was en als die er al was, was het een kleintje!
De prijzen zijn eigenlijk maar 6 maanden heel hoog geweest, daarna zijn ze ook terug gezakt naar de 'normale' prijzen. Veel mensen zaten trouwens met een vast contract, die mensen hebben dus nooit iets gevoeld van die tijdelijke verhoging!
Tja, ik denk dus dat er gewoon GEEN energiecrisis was en als die er al was, was het een kleintje!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Er was wel degelijk een crisis, niet zozeer omdat er te weinig energie was, wel omdat men in de zomer van 2022 in paniek is geraakt. Europa, meer bepaald de Duitsers zijn toen tegen gelijk welke prijs gas gaan opkopen om de wintervoorraden aan te vullen. Gevolg buitengewoon hoge vraag en prijzen. Gelijktijdig heeft men de bevolking bang gemaakt en er middels diefstal voorschotten voor gezorgd dat het energie verbruik drastisch geminderd is. Ook niet te vergeten zijn de kolen centrales die uit de mottenballen gehaald zijn en deze winter op vollast lopen, de CO2 doelstellingen? nooit van gehoord. We hebben de crisis doorstaan, en dankzij het opvoeren van de staatsschuld zijn de laagste inkomens er ook door gesparteld. Je kan moeilijk zeggen dat er geen crisis was of dat ze al voorbij is, energie is nog steeds duur. Europa is nu afhankelijk van de LNG markt, die is heel wat minder prijs zeker is dan een pijpleiding, ook China heeft grote hoeveelheden LNG nodig, eenmaal de economie daar weer op volle toeren komt, zijn hogere prijzen niet uit te sluiten.
ja een denkwijze van iemand die er goed voor staat.
Ga eens langs op de dienst Caw van uw gemeente stad.
En zie daar eens of er geen crisis was.
Ga anders eens langs bij huurders die nog verwarmen met gaskachels in slecht geïsoleerde woningen.
In ons flatgebouw zelfs mensen die verwarmden met zibro kachel zal wel van weelde zijn zeker.
Heel zeker dat je uw mening gaat herzien.
Dat er wel degelijk een crisis was/is, daar ben ik het mee eens, maar laat ons ook niet overdrijven.vortex schreef: ↑8 april 2023, 08:10Er was wel degelijk een crisis, niet zozeer omdat er te weinig energie was, wel omdat men in de zomer van 2022 in paniek is geraakt. Europa, meer bepaald de Duitsers zijn toen tegen gelijk welke prijs gas gaan opkopen om de wintervoorraden aan te vullen. Gevolg buitengewoon hoge vraag en prijzen. Gelijktijdig heeft men de bevolking bang gemaakt en er middels diefstal voorschotten voor gezorgd dat het energie verbruik drastisch geminderd is. Ook niet te vergeten zijn de kolen centrales die uit de mottenballen gehaald zijn en deze winter op vollast lopen, de CO2 doelstellingen? nooit van gehoord. We hebben de crisis doorstaan, en dankzij het opvoeren van de staatsschuld zijn de laagste inkomens er ook door gesparteld. Je kan moeilijk zeggen dat er geen crisis was of dat ze al voorbij is, energie is nog steeds duur. Europa is nu afhankelijk van de LNG markt, die is heel wat minder prijs zeker is dan een pijpleiding, ook China heeft grote hoeveelheden LNG nodig, eenmaal de economie daar weer op volle toeren komt, zijn hogere prijzen niet uit te sluiten.
https://e360.yale.edu/features/europe-e ... -emissions
7 procent meer kolenverbruik in europa om een crisis af te weren. De doelstellingen voor 2030 blijven mogelijk.
Eind mei zullen mijn eerste deel zonnepanelen hier stroom leveren...
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Oef, dat gaat het verschil maken, geef je deze info door aan Tinne en Alexander? Kunnen ze tegen Engie zeggen dat de verlenging van die twee centrales niet meer nodig is en dat ze zelf de kosten voor het opruimen van de nucleaire zooi mogen betalen
The International Energy Agency warns that next winter, the EU could face a potential shortfall of almost 30 billion cubic meters of natural gas if Chinese demand rebounds and temperatures plummet. The EU itself estimates that it must nearly double its renewable power generation by 2030 just to hit its own emissions targets. Unless Europe pushes even further — in clean energy expansion, smart grid rollout, adoption of electric vehicles, building retrofits, and increasing energy storage capacity — it might find itself feeling wistful about the comfortable winter of 2022-23.
Ik verwacht dit jaar toch al z'n 450 euro minder te betalen dan vorig jaar. Volgend jaar zal ons huis netto energie produceren.
Bye bye vlad putin, go f*ck yourself!
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Eindafrekening electriciteit Octa+:
- netjes ontvangen 5 weken na jaarlijkse meteropname
- 40% bespaard
- creditnota van 1000 ballen. Tijdens de 'crisis' op geen enkel moment mijn voorschotfactuur verhoogd, ook al werd er serieus aan mijn mouw getrokken
- nieuw voorschot wordt ons laagste van de voorbije 10 jaar
Geen recente investeringen gedaan en die staan ook niet op het programma.
Ik zal de volgende jaren wel uit mijn pijp mogen komen om de houdvoorraad op peil te houden. Hout heb ik voldoende, enkel nog zagen, klieven, stapelen, drogen en ... stoken.
- netjes ontvangen 5 weken na jaarlijkse meteropname
- 40% bespaard
- creditnota van 1000 ballen. Tijdens de 'crisis' op geen enkel moment mijn voorschotfactuur verhoogd, ook al werd er serieus aan mijn mouw getrokken
- nieuw voorschot wordt ons laagste van de voorbije 10 jaar
Geen recente investeringen gedaan en die staan ook niet op het programma.
Ik zal de volgende jaren wel uit mijn pijp mogen komen om de houdvoorraad op peil te houden. Hout heb ik voldoende, enkel nog zagen, klieven, stapelen, drogen en ... stoken.