Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Hallo
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn keytrade Visa debetkaart.
Ik wacht tot ze een oplossing vinden
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn keytrade Visa debetkaart.
Ik wacht tot ze een oplossing vinden
Bnp heeft ook visa debit. Het zou goed zijn om weten of het met een kaart van BNP wel lukt.
Of met een kaart van een andere bank die visa debit kaarten heeft..
Of met een kaart van een andere bank die visa debit kaarten heeft..
-
- Newbie
- Contacteer:
Afgelopen woensdag ook een betaling willen ontvangen; QR-code maken lukt, maar de betaler krijgt na scannen van de QR-code een foutmelding...
Afwachten op een oplossing van Keytrade bank vrees ik...
Misschien met zo veel mogelijk hiervan een melding aan hun support melden, zodat ze inzien dat het belangrijk is en hier prioriteit aan geven?
Afwachten op een oplossing van Keytrade bank vrees ik...
Misschien met zo veel mogelijk hiervan een melding aan hun support melden, zodat ze inzien dat het belangrijk is en hier prioriteit aan geven?
Het antwoord dat ik kreeg van Keytrade : Eens geassocieerd met de app kan u de debit bankkaart gebruiken op Payconiq voor alles behalve betaling via QR-code naar een andere particulier, dit wordt helaas niet meer ondersteund door Payconiq voor Visa debit bankkaarten.
Heb net de test gedaan (3*) om betaling te ontvangen via QR code van een vriend met een Visa debetkaart van bnp en dit werkte ook niet. Gaf geen foutmelding maar betaling werd gewoon onderbroken.
Heb net de test gedaan (3*) om betaling te ontvangen via QR code van een vriend met een Visa debetkaart van bnp en dit werkte ook niet. Gaf geen foutmelding maar betaling werd gewoon onderbroken.
Heb het geprobeerd met een Hello Bank (BNP) VISA Debit kaart. Het werkt niet, op een zekere moment krijg ik de QR code niet te zien en alles valt uit.
Is er nog enig voordeel van de nieuwe Keytrade Debit bankkaart buiten de €0,05 die je krijgt wanneer je een betaling doet ?
Ik heb ook nog een kaart van Argenta die ik normaal gebruik, zie weinig nut van 2 bankkaarten te hebben.
Ik heb ook nog een kaart van Argenta die ik normaal gebruik, zie weinig nut van 2 bankkaarten te hebben.
Het is in eerste instantie een gewone betaalkaart natuurlijk. Eventueel een voordeel, mocht je nog geen andere dergelijke kaart hebben, is dat deze deel uitmaakt van het Visa-netwerk en daardoor veel wijder aanvaard wordt in het buitenland of online. (Let wel op: betalingen in vreemde valuta zijn erg duur bij Keytrade)
Daartegen heeft Argenta wel hun Mooi Meegenomen.
Laatst per toeval iets bij een handelaar op de lijst gekocht en rond de 15 euro teruggekregen. Dat zijn al 300 transacties bij Keytrade.
Laatst per toeval iets bij een handelaar op de lijst gekocht en rond de 15 euro teruggekregen. Dat zijn al 300 transacties bij Keytrade.
Geen data, geen CakeMntz schreef: ↑15 april 2023, 19:17 Daartegen heeft Argenta wel hun Mooi Meegenomen.
We kunnen de bovenstaande diensten enkel aanbieden als wij allerlei gegevens van jou
bewaren en verwerken. Door deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden, geef je ons
toestemming om toegang te hebben tot jouw rekeninginformatie en bevestig je dat je begrijpt
dat we op jouw gegevens allerlei verwerkingen uitvoeren die noodzakelijk zijn voor het
aanbieden van de bovenvermelde rekeninginformatiedienst.
Indien je bovendien Rewards wil ontvangen voor aankopen bij onze commerciële partners
(met andere woorden: de bovenvermelde ‘direct marketing’) dan moet je ons toestemming
geven om jouw rekeninginformatie verder te verwerken voor direct marketingdoeleinden. Je
kan jouw toestemming geven en intrekken in jouw banking app.
Sinds kort ook zo een Visa Debit kaart ontvangen van Keytrade tegenover vroeger de bancontact/maestro kaart. Gevolg, op verschillende webwinkels waar ik al jaren klant ben kan ik niet meer kopen omdat de bancontact functie niet wekt op de nieuwe kaart. En nog veel erger, als je die kaart ingeeft als een visa kaart samen met de code die er achteraan op staat, kan je er wel mee aankopen maar zelfs zonder een beveiliging via QR code sannnen en paswoord ingeven of zo. Geprobeerd bij AliExpress, aankoop verwerkt zonder enige vorm van controle, gewoon klikken en aankoop verwerkt zonder paswoord. Dus als iemand je kaart bemachtigt op een of andere manier kan die gewoon aankopen doen ermee. Lijkt mij hoogst onveilig die nieuwe kaarten.
Toch een andere toon dan de reactie die ik kreeg. Bij mij leek het op een gewoon defect, hier lijkt het dat het gewoon niet werkt. Vraag is dan of ze het terug werkend gaan krijgen op termijneric2 schreef: ↑13 april 2023, 14:09 Het antwoord dat ik kreeg van Keytrade : Eens geassocieerd met de app kan u de debit bankkaart gebruiken op Payconiq voor alles behalve betaling via QR-code naar een andere particulier, dit wordt helaas niet meer ondersteund door Payconiq voor Visa debit bankkaarten.
Nu als BNPPF hier ook naar overschakelt vermoed ik dat Payconiq wel de nodige druk krijgt om hier iets op te vinden.
Voor zij die het willen weten, een betaalverzoek kan je wel nog sturen via Payconiq en Keytrade (dus geen QR code, maar via whatsapp, sms ofzo).
Een QR code van (althans een particulier) werkt niet met Keytrade VISA debetkaart. Dat van een handelaar heb ik nog niet kunnen testen.
Er zijn wel veel kleine zelfstandigen die werken met een consumenten Payconiq om elektronisch betalen aan te bieden.
Behoorlijk vervelend van Payconiq, ik gebruik dit nog best wel vaak. Als alternatief zal ik vermoedelijke mijn Argenta kaart koppelen en hierop wat geld zetten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb even gebeld naar zowel Payconiq als naar Keytrade. Het is ENKEL keytrade die geen qr-codes van/naar particulieren ondersteunt met hun nieuwe visa debit kaarten. Na contact met de keytrade klantendienst werd bevestigd dat ze niet van plan zijn deze functie nog aan te bieden. Het is dus geen defect, maar een commerciële keuze. Bij andere banken met visa debit kaarten zou deze functionaliteit wel moeten werken volgens Payconiq.
Fijn zo, krijg je een nieuwe kaart bij Keytrade met alle toeters en bellen maar is het eigenlijk gewoon een achteruitgang in functionaliteit....
Fijn zo, krijg je een nieuwe kaart bij Keytrade met alle toeters en bellen maar is het eigenlijk gewoon een achteruitgang in functionaliteit....
Werkt dit nu dan al wel terug sinds 4/4/2023 of nog steeds een probleem? Lijkt gelukt te zijn bij borgie op 4 april 2023, 12:21
"Ik heb gisteren ook mijn Visa Debit kaart gekoppeld aan Payconiq. Als ik naar 'Ontvangen' ga, kan ik een bedrag invullen en dan komt de QR-code op het scherm. Dat lijkt dus zonder problemen te werken.
Een algemeen probleem lijkt het dus niet te zijn."
Het boeltje crasht pas, nadat men probeert om de transactie uit te voeren.
Hallo,
Ik herken alles wat ik hier lees want voor ik hier op het forum terecht kwam heb ik echt wel alles geprobeerd: Payconic app resetten, erop, eraf en idem voor de nieuwe Keytrade kaart
Werkt dus niet meer voor particulieren/vrienden naar vrienden maar enkel nog commercieel zoals bijvoorbeeld bij Bolcom.
Jammer en hopelijk veranderd dat in de toekomst maar er een beetje voor.
groeten,
Marc
Ik herken alles wat ik hier lees want voor ik hier op het forum terecht kwam heb ik echt wel alles geprobeerd: Payconic app resetten, erop, eraf en idem voor de nieuwe Keytrade kaart
Werkt dus niet meer voor particulieren/vrienden naar vrienden maar enkel nog commercieel zoals bijvoorbeeld bij Bolcom.
Jammer en hopelijk veranderd dat in de toekomst maar er een beetje voor.
groeten,
Marc