nieuwe federale regering
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: nieuwe federale regering
Er zijn nog kleine landen die het goed doen he dus waarom zou Vlaanderen niet op zich kunnen floreren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

Van al de redenen die degene die bang zijn van onafhankelijkheid opnoemen is die van grootte inderdaad wel één van de flauwste. En zo klein zouden we ook niet zijn. Op de lijst van landen naar oppervlakte zouden we nog 76 landen achter ons laten.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Vlaanderen kan niet onafhankelijk worden zonder de toestemming van België. Een eenzijdig uitgeroepen onafhankelijkheid zal internationaal niet erkend worden, zie Catalonië. België, dat zijn Vlamingen én Walen. De Walen zullen nog niet eens denken over een splitsing van België.
Hmm, in dat geval kunnen we misschien eerst Wallonië annexeren en dan gratis weggeven aan FrankrijkYaris schreef: ↑9 april 2023, 10:45 Vlaanderen kan niet onafhankelijk worden zonder de toestemming van België. Een eenzijdig uitgeroepen onafhankelijkheid zal internationaal niet erkend worden, zie Catalonië. België, dat zijn Vlamingen én Walen. De Walen zullen nog niet eens denken over een splitsing van België.

Ik zou eerder de verloederde door drugscriminelen geteisterde stad Antwerpen , zonder de haven , afstaan aan Duitsland en de mooie natuur van de ardennen behouden.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Of het daar goed is of niet in al die kleine landjes, dat weet ik niet.vortex schreef: ↑9 april 2023, 07:25 Van al de redenen die degene die bang zijn van onafhankelijkheid opnoemen is die van grootte inderdaad wel één van de flauwste. En zo klein zouden we ook niet zijn. Op de lijst van landen naar oppervlakte zouden we nog 76 landen achter ons laten.
Ik ken niet echt mensen die daar wonen en zelf ben ik er ook niet nog niet geweest. Het lijkt wel of ze niets te betekenen hebben in de wereld.
Ik blijf proberen te begrijpen waarom ik als Vlaming het beter zou hebben als Wallonië in het buitenland ligt.
Het politiek bestuur in Vlaanderen heeft mij tot hier toe nog steeds niet overtuigd.
Nou, ik ben al in Andorra, Liechtenstein en Monaco geweest. Het zag er daar niet slecht uit. Luxemburg is ook niet te groot en ik denk ook niet dat daar veel armoezaaiers wonen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat we eerst maar eens een deftige Vlaamse Regering krijgen want nu is deze België 2.0
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Correct. De oppervlakte van een land doet weinig ter zake wat het geluk van de inwoners betreft.
Tja, als je dat een criterium vindt ...
Wel, om te beginnen zouden onze politiekers het dan niet meer op de Walen kunnen steken als het hier verkeerd loopt?
Dat is dan ook een terecht punt. Vlaanderen krijgt meer en meer de Belgische ziekte.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zou eerder de stad Antwerpen (alsook andere steden en ook gemeenten/dorpen) leefbaar houden en de mooie natuur van de Ardennen ook behouden.
Dit dus als 1 land, België, maar daarvoor moet je dan wel met het hele land een beleid voeren om dat te bewerkstelligen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 9 april 2023, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omdat we dan een beleid kunnen krijgen waarvan de meerderheid van de Vlamingen denkt dat dat het beste is.
Wat we zelf doen, doen we misschien niet noodzakelijk beter, maar doen we dan tenminste wel zélf.
En als we dan vinden dat het niet goed is en dat het anders moet, dan kunnen we daar voor kiezen.
Ik blijf proberen te begrijpen waarom ik als Vlaming het beter zou hebben als we samen met Wallonië 1 land blijven.
En ik probeer ook te begrijpen waarom een Waal het beter zou hebben als we samen 1 land blijven trouwens.