Proportionele overschrijvingen.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Proportionele overschrijvingen.
Op spaargids lees ik het volgende:
Voor de proportionele overschrijvingen gelden drie voorwaarden. Proportionele overschrijvingen kunnen enkel uitgevoerd worden tussen rekeningen die op naam staan van dezelfde persoon en voor een minimumbedrag van 500 euro. Per spaarrekening komen bovendien maximaal maar drie proportionele overschrijvingen per jaar in aanmerking voor het behoud aan premie.
Proportionele overschrijvingen zijn enkel mogelijk tussen spaarrekeningen bij dezelfde bank. Spaarders die spaargeld willen overzetten op een rekening bij een andere bank, verliezen hun getrouwheidspremie wel.
Echter stel ik me de vraag hoe we 3 overschrijvingen moeten tellen.
Is dit 3x van een rekening naar een andere rekening.
Of 3x naar een andere rekening
Of 3x tussen rekeningen?
Ik verduidelijk in een voorbeeld.
We hebben rekening 1 met €1000, rekening 2 met €2000, rekening 3 met €3000 en rekening 4 waar niets op staat.
Op geen van de rekening werd er dit jaar een overschrijving gedaan.
Ik plaats alle bedragen van rekeningen 1 tem 3 over naar rekening 4.
Hoeveel proportionele heb ik dan gedaan? En hoeveel kan ik er in de toekomst nog doen?
Ik denk dat er van rekening 1 tem 3 elk één proportionele overschrijving afgaat.
Bijgevolg kan ik van ieder van deze rekening nog 2 proportionele overschrijvingen doen.
En van rekening 4 kan ik nog 3 proportionele overschrijving doen omdat nog geen enkele overschrijving heb gedaan VAN deze rekening.
Kan iemand dit bevestigen of verbeteren?
Voor de proportionele overschrijvingen gelden drie voorwaarden. Proportionele overschrijvingen kunnen enkel uitgevoerd worden tussen rekeningen die op naam staan van dezelfde persoon en voor een minimumbedrag van 500 euro. Per spaarrekening komen bovendien maximaal maar drie proportionele overschrijvingen per jaar in aanmerking voor het behoud aan premie.
Proportionele overschrijvingen zijn enkel mogelijk tussen spaarrekeningen bij dezelfde bank. Spaarders die spaargeld willen overzetten op een rekening bij een andere bank, verliezen hun getrouwheidspremie wel.
Echter stel ik me de vraag hoe we 3 overschrijvingen moeten tellen.
Is dit 3x van een rekening naar een andere rekening.
Of 3x naar een andere rekening
Of 3x tussen rekeningen?
Ik verduidelijk in een voorbeeld.
We hebben rekening 1 met €1000, rekening 2 met €2000, rekening 3 met €3000 en rekening 4 waar niets op staat.
Op geen van de rekening werd er dit jaar een overschrijving gedaan.
Ik plaats alle bedragen van rekeningen 1 tem 3 over naar rekening 4.
Hoeveel proportionele heb ik dan gedaan? En hoeveel kan ik er in de toekomst nog doen?
Ik denk dat er van rekening 1 tem 3 elk één proportionele overschrijving afgaat.
Bijgevolg kan ik van ieder van deze rekening nog 2 proportionele overschrijvingen doen.
En van rekening 4 kan ik nog 3 proportionele overschrijving doen omdat nog geen enkele overschrijving heb gedaan VAN deze rekening.
Kan iemand dit bevestigen of verbeteren?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Proportionele overschrijvingen.
Per vertrekkende rekening per kalenderjaar.
Klopt.
EarthNvstr1 schreef: ↑13 maart 2023, 19:00 * uitzondering behoud getrouwheidsperiode (bij overschrijving naar andere rekening)
- overdracht naar andere gereglementeerde spaarrekening van dezelfde (mede)titularis bij zelfde bank(merk)
- bedrag van de overdracht minimaal 500 EUR
- maximaal 3 keer per kalenderjaar per vertrekkende rekening
- getrouwheidspremie berekening pro rata temporis
- bij overschrijving heen-en-weer: let op de valutadatums! (weer een dag later dan heen)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.