De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
S&P500 ATH = 4766 USD, dec 2021.
Niet dat dat voor mij een indicator is.
Niet dat dat voor mij een indicator is.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
?!?nickname schreef: ↑16 april 2023, 15:19 je koopt aandelen vh fonds.
indien mutual fonds = open end fund. Zal het fonds extra aandelen aanmaken, waardoor de winst vd onderliggende waarden over meer fonds stukken verdeeld moet worden. Er komt wel extra beleggingskapitaal in het fonds.
Indien Etf = closed end fund, neem je het fondsaandeel via de beurs van iemand anders over. Er worden geen extra stukken aangemaakt.
Iets met klok en klepel ...
bedankt om het licht in de andere kamer aan te doen
Bankencrisis steekt terug zijn kop op in de verenigde Staten.
First Republic Bank in zware problemen na verlies van 100 miljard spaargeld door bankrun van klanten.
First Republic Bank in zware problemen na verlies van 100 miljard spaargeld door bankrun van klanten.
AMBP, +15% vandaag.
Ik had het eigenlijk al opgegeven.
Ik had het eigenlijk al opgegeven.
Recticel start aan een sombere dag. -23%
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
https://statbel.fgov.be/nl/themas/consu ... prijsindex
De inflatie daalt in april van 6,67% naar 5,60%.
De kerninflatie, die geen rekening houdt met de prijsevolutie van de energieproducten en de onbewerkte voedingsmiddelen, bedroeg 8,28% in april, tegenover 8,57% in maart.
Hoe je de inflatie ook berekent, ze daalt. Goed nieuws toch?
Nee, ze stijgt nog altijd. De enige reden waarom ze minder snel stijgt, is omdat we sinds enkele maanden vergelijken met een periode vorig jaar waarin de inflatie al hoog was.
Simpel gezegd, als een product v 100eur in jaar 1 met 10% stijgt en het jaar nadien met 8% stijgt, dan ben je nog altijd gesjost.
Koop vandaag want morgen is het duurder, dat is de oplossing.
Of koop niks, dat is het goedkoopst.
Of koop niks, dat is het goedkoopst.
BlueB schreef: ↑2 mei 2023, 03:40Nee, ze stijgt nog altijd. De enige reden waarom ze minder snel stijgt, is omdat we sinds enkele maanden vergelijken met een periode vorig jaar waarin de inflatie al hoog was.
Simpel gezegd, als een product v 100eur in jaar 1 met 10% stijgt en het jaar nadien met 8% stijgt, dan ben je nog altijd gesjost.
Fout.
De prijzen stijgen nog altijd; de inflatie is positief.
De inflatie is de snelheid waarmee de prijzen stijgen. (Mathematisch gezien de eerste afgeleide van de prijs).
De inflatie daalt, d.w.z. dat de snelheid waarmee de prijzen stijgen afneemt.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Ik verwacht dat tegen het einde van het jaar niemand nog over inflatie zal praten Voor aandelen is inflatie niet slecht op een lange termijn, het zorgt voor hogere omzetten, en op nog langere termijn ook voor hogere absolute winsten, welke zich weer vertalen in hogere koersen.
Zo een aandeel als Recticel, ik begrijp dat niet, dat is al +20 jaar de brol van de beurs, dan komen ze eens in een boom cyclus en ineens vind iedereen dat een geweldig bedrijf
Zo een aandeel als Recticel, ik begrijp dat niet, dat is al +20 jaar de brol van de beurs, dan komen ze eens in een boom cyclus en ineens vind iedereen dat een geweldig bedrijf
Dan heb je gemist dat het bedrijf een transformatie heeft doorstaan. Of eigenlijk nog steeds doorstaat.
Het resultaat: een isolatiebedrijf met netto cash positie in een steeds groeiende markt. Ik zie de brol niet? We hebben jaren organische groei voor ons, waarschijnlijk aangespekt met acquisities. Wie weet worden ze verderop zelf wel overgenomen.
De cycliciteit moet je er maar bijnemen.
Het resultaat: een isolatiebedrijf met netto cash positie in een steeds groeiende markt. Ik zie de brol niet? We hebben jaren organische groei voor ons, waarschijnlijk aangespekt met acquisities. Wie weet worden ze verderop zelf wel overgenomen.
De cycliciteit moet je er maar bijnemen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
edit (om niemand voor de borst te stoten ... ): gelijkaardig voor een iets minder "wereldwijde" tracker:
Wat hebben de TA adepten hierover te zeggen ? (wedge, maar noch rising, noch falling ...)