laten opjutten door makelaar
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: laten opjutten door makelaar
Al van in het begin zeg ik dat er kosten ( epc - elec - asbest -) niet in een cure-no pay vervat zitten.EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 19:17Dus dan zeg je eigenlijk gewoon hetzelfde hé ...
Edit: ondertussen bevestigd ...
Na 27 posten zegt TS eindelijk' "" Maar enfin, dat is toch wat ik letterlijk zelf zeg? "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Om het diplomatisch te zeggen: niet iedereen leest de dingen zoals jij denkt dat ze het lezen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ho ho, ik ben er nog steeds van overtuigd dat no cure no pay wil zeggen dat er geen kosten zijn, als er geen verkoop gerealiseerd wordt. Ook niet voor die attesten. Je moet er dan vrede mee nemen dat je die attesten niet ter inzage krijgt, maar da's eigenlijk vooral een probleem voor de volgende makelaar.
Nu ben je bezig over kosten van attesten, toen ik initieel reageerde ging het over publiciteitskosten. Je maakt er een stroman van.
Ik ben niet TS en ik ben steeds hetzelfde blijven zeggen hoor. Jij leest het nu pas misschien?
Na 27 posten zegt TS eindelijk' "" Maar enfin, dat is toch wat ik letterlijk zelf zeg? "
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Als je zelf wil verkopen nadat je de overeenkomst met een makelaar opzegt, akkoord. Ik had de situatie voor ogen waarbij je niet tevreden bent van een makelaar en naar een andere makelaar gaat.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Maakt niet veel uit n.m.i.
Als je als verkoper al je zaken op orde en klaar hebt, dan kan je vermoedelijk ook een lager makelaarspercentage bedingen.
Dat kan natuurlijk ook ja.EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 20:17 Maakt niet veel uit n.m.i.
Als je als verkoper al je zaken op orde en klaar hebt, dan kan je vermoedelijk ook een lager makelaarspercentage bedingen.
Ik weet zo nog maar niet of je meerdere aanvragen voor die attesten kunt doen. Elk attest wordt in een database opgeslagen en krijgen een specifiek nummer.
Als 7 verschillende makelaars een keuring komen doen, met telkenmale een andere registratie van die attesten?????
Een herkeuring moet dacht ik trouwens door het eerste keurings-instantie gebeuren...
Als 7 verschillende makelaars een keuring komen doen, met telkenmale een andere registratie van die attesten?????
Een herkeuring moet dacht ik trouwens door het eerste keurings-instantie gebeuren...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Over welke "keuring" of attesten heb je het dan specifiek ?ludo schreef: ↑17 april 2023, 20:21 Ik weet zo nog maar niet of je meerdere aanvragen voor die attesten kunt doen. Elk attest wordt in een database opgeslagen en krijgen een specifiek nummer.
De verplichte attesten waar de verkoper/makelaar zelf voor moet zorgen. EPC - Electriciteit ( Asbest?? )EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 20:23Over welke "keuring" of attesten heb je het dan specifiek ?ludo schreef: ↑17 april 2023, 20:21 Ik weet zo nog maar niet of je meerdere aanvragen voor die attesten kunt doen. Elk attest wordt in een database opgeslagen en krijgen een specifiek nummer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Bij mijn weten (of eerder niet-weten, want heb er geen ervaring mee, recent geen nood aan gehad) kan je zoveel beëdigde attesteerders (of hoe noem je zoiets) voor die dingen (EPC - Electriciteit - Asbest) laten langskomen en betalen zoals je zelf wil.ludo schreef: ↑17 april 2023, 20:26De verplichte attesten waar de verkoper/makelaar zelf voor moet zorgen. EPC - Electriciteit ( Asbest?? )EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 20:23
Over welke "keuring" of attesten heb je het dan specifiek ?
ludo schreef: ↑17 april 2023, 20:21 Ik weet zo nog maar niet of je meerdere aanvragen voor die attesten kunt doen. Elk attest wordt in een database opgeslagen en krijgen een specifiek nummer.
Tuurlijk kan dat. Als je opnieuw isoleert, asbest laat verwijderen,... kan je toch ook nieuwe attesten/keuringen aanvragen? Of een second opinion?
Je hebt het neem ik aan over een elektrische keuring.Een herkeuring moet dacht ik trouwens door het eerste keurings-instantie gebeuren...
Nee maar als het een ander organisme is, is het geen herkeuring maar is het een nieuwe keuring. Kan nadelig zijn want bij een herkeuring wordt enkel naar de eerder gemelde inbreuken gekeken, bij een nieuwe keuring kunnen ook nieuwe dingen aan het licht komen.
Als je er zo een stuk of 5/6/7 elect. keuringen hebt lopen van alle makelaars die je gekontakteerd hebt.... ,, k' weet het zo nog niet???jeanke01 schreef: ↑17 april 2023, 20:38ludo schreef: ↑17 april 2023, 20:21 Ik weet zo nog maar niet of je meerdere aanvragen voor die attesten kunt doen. Elk attest wordt in een database opgeslagen en krijgen een specifiek nummer.
Tuurlijk kan dat. Als je opnieuw isoleert, asbest laat verwijderen,... kan je toch ook nieuwe attesten/keuringen aanvragen? Of een second opinion?Je hebt het neem ik aan over een elektrische keuring.Een herkeuring moet dacht ik trouwens door het eerste keurings-instantie gebeuren...
Nee maar als het een ander organisme is, is het geen herkeuring maar is het een nieuwe keuring. Kan nadelig zijn want bij een herkeuring wordt enkel naar de eerder gemelde inbreuken gekeken, bij een nieuwe keuring kunnen ook nieuwe dingen aan het licht komen.