laten opjutten door makelaar
TIP
Re: laten opjutten door makelaar
Je kan inderdaad meermaals dezelfde keuringen laten uitvoeren.
Eigenlijk is dit een evidentie als je het bekijkt vanuit het standpunt van diegenen die dergelijke wetgeving erdoor drukt. Die willen gewoon zoveel mogelijk attesteurs en dus attesten.
Eigenlijk is dit een evidentie als je het bekijkt vanuit het standpunt van diegenen die dergelijke wetgeving erdoor drukt. Die willen gewoon zoveel mogelijk attesteurs en dus attesten.
Een elect.keuring wordt in een database gezet,, Dit gebeurt dus al bij de eerste keurder.. neem deze is negatief....
U zegt dat je er dan zoveel kunt laten komen, tot er ene U een positief attest geeft????? zonder dat je wijzigingen hebt aangebracht???
Ik dacht dat bij een negatief attest een elect. herkeuring door dezelfde instantie( eerste keurder) moet gebeuren... Dan klopt het niet wat U hierboven aanhaalt,,, Toch
Neen, klopt wel, ik herhaal wat hierboven reeds geschreven is.
Wil u een HERkeuring waarbij rekening gehouden wordt met hetgeen ervoor OK gecontrolleerd is moet u bij dezelfde instantie gaan.
Bvb. Er waren geen schemas dus afgekeurd maar de aarding werd gemeten en was OK.
Normaal gaat bij een herkeuring de aarding niet opnieuw gemeten en aangezien deze resultaten een beetje random zijn, beter zo.
Als u bij een andere instantie gaat dan gaat deze normaal alles opnieuw keuren, want deze heeft geen controle over de eerste instelling, en als alles dan ok is behalve de aarding die de eerste keer wel OK is dan heb je pech (normaal als het niet veel scheelt ...).
Wil u een HERkeuring waarbij rekening gehouden wordt met hetgeen ervoor OK gecontrolleerd is moet u bij dezelfde instantie gaan.
Bvb. Er waren geen schemas dus afgekeurd maar de aarding werd gemeten en was OK.
Normaal gaat bij een herkeuring de aarding niet opnieuw gemeten en aangezien deze resultaten een beetje random zijn, beter zo.
Als u bij een andere instantie gaat dan gaat deze normaal alles opnieuw keuren, want deze heeft geen controle over de eerste instelling, en als alles dan ok is behalve de aarding die de eerste keer wel OK is dan heb je pech (normaal als het niet veel scheelt ...).
Die keurder weet natuurlijk niets over eerdere keuringen,, maar die database wel omdat ieder keurder daar melding moet maken.ronnie schreef: ↑18 april 2023, 11:14 Neen, klopt wel, ik herhaal wat hierboven reeds geschreven is.
Als de herkeuring ( wat door de zelfde instantie moet gebeuren ) niet binnen 18 maanden gebeurd kan de federale overheid je boete opleggen..
Hoe ga je dat ineen breien met 6 of 7 verschillende keurings instanties Het eerste negatieve attest moet door dezelfde instantie herkeurd worden...
Nee
NeeAls de herkeuring ( wat door de zelfde instantie moet gebeuren ) niet binnen 18 maanden gebeurd kan de federale overheid je boete opleggen..
Nee.Hoe ga je dat ineen breien met 6 of 7 verschillende keurings instanties Het eerste negatieve attest moet door dezelfde instantie herkeurd worden...
Boete bij herkeuring elektriciteit te laatjeanke01 schreef: ↑18 april 2023, 12:36NeeNeeAls de herkeuring ( wat door de zelfde instantie moet gebeuren ) niet binnen 18 maanden gebeurd kan de federale overheid je boete opleggen..Nee.Hoe ga je dat ineen breien met 6 of 7 verschillende keurings instanties Het eerste negatieve attest moet door dezelfde instantie herkeurd worden...
Na 18 maanden moet een afgekeurde elektrische installatie opnieuw gekeurd worden. Als je geen herkeuring laat uitvoeren zal je dossier doorgegeven worden aan de federale overheid. Zij beslissen over al dan niet een geldboete.
https://www.elektricien-jk.be/keuring-elektriciteit
"De keuring van je elektriciteit is belangrijk want ingeval van brand zal de verzekering niets terugbetalen."
Een website van een electricien ... als dat nu ook al een argument is.
Mijn persoonlijke ervaring:
- uitstel (12 maand met de keer, meermaals opeenvolgend voor hetzelfde pand) wordt het systematisch toegekend door de FOD economie.
- niet uitgevoerde keuringen (meerdere) zonder vraag tot uitstel hebben geen gevolg.
In de meeste gevallen wordt een woning verkocht, met elektriciteitskeuring na de compromis, het resultaat kan de verkoper dus niet meer schelen bijgevolg afgekeurd want geen schemas (kosten ook geld).
Nieuwe eigenaar laat keuring niet uitvoeren, wat niet wil zeggen dat de electriciteit niet in orde gezet wordt. Uiteindelijk biedt het certificaat op zich geen enkele bescherming.
Als er al een herkeuring komt zal gelijk welke electricien met het keurder werken waarmee hij altijd werkt.
Als de verkoper het zelf doet is de kans groot dat deze gewoon een nieuwe keuring vraagt bij het goedkoopste keuringsorgaan.
En vooral de vraag: wie zou het dossier KUNNEN doorgeven?
Een website van een electricien ... als dat nu ook al een argument is.
Mijn persoonlijke ervaring:
- uitstel (12 maand met de keer, meermaals opeenvolgend voor hetzelfde pand) wordt het systematisch toegekend door de FOD economie.
- niet uitgevoerde keuringen (meerdere) zonder vraag tot uitstel hebben geen gevolg.
In de meeste gevallen wordt een woning verkocht, met elektriciteitskeuring na de compromis, het resultaat kan de verkoper dus niet meer schelen bijgevolg afgekeurd want geen schemas (kosten ook geld).
Nieuwe eigenaar laat keuring niet uitvoeren, wat niet wil zeggen dat de electriciteit niet in orde gezet wordt. Uiteindelijk biedt het certificaat op zich geen enkele bescherming.
Als er al een herkeuring komt zal gelijk welke electricien met het keurder werken waarmee hij altijd werkt.
Als de verkoper het zelf doet is de kans groot dat deze gewoon een nieuwe keuring vraagt bij het goedkoopste keuringsorgaan.
En vooral de vraag: wie zou het dossier KUNNEN doorgeven?
Beter verwijzen naar wetgeving dan naar een elektricien.ludo schreef: ↑18 april 2023, 14:58 Boete bij herkeuring elektriciteit te laat
Na 18 maanden moet een afgekeurde elektrische installatie opnieuw gekeurd worden. Als je geen herkeuring laat uitvoeren zal je dossier doorgegeven worden aan de federale overheid. Zij beslissen over al dan niet een geldboete.
Ook voor je niet-bestaande database?
Zoals ik ik U al eerder melde schijn je een bijzondere wijsheid in pacht te hebben...jeanke01 schreef: ↑18 april 2023, 17:14Beter verwijzen naar wetgeving dan naar een elektricien.ludo schreef: ↑18 april 2023, 14:58 Boete bij herkeuring elektriciteit te laat
Ook voor je niet-bestaande database?
Even googlen naar "" Boete bij herkeuring elektriciteit te laat "" zal je dezelfde info verschaffen..
Dan is een link wetgeving of die databank toch zo gevonden? Geef die dan in plaats van te verwijzen naar Google, elektriciens of makelaars. Wetgeving!
Een tip, in het AREI staat het alvast niet.
Doe de moeite om te googlen, je zal er tig info over terugvinden..
Het is zelfs zo dat :
Je 18 maanden vanaf de akte hebt om dit in orde te brengen, maar je kan uitstel vragen bij FOD Economie.
Nee, jij doet straffe uitspraken over vermeende verplichtingen en databases, dan verwijs jij naar de exacte wetgeving.
Ik ken het AREI en weet dat je onzin vertelt.
Zoals ik al melde, je hebt een bijzondere wijsheid in pacht.
Ik moet dit allemaal voor U niet op een presenteerblaadje brengen..
Ik verschaf je enkel info, voor de rest trek je uw plan..
Laatst gewijzigd door ludo op 18 april 2023, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Die wijsheid heet wetgeving. Misschien een tip?
Je verschaft foutieve informatie, desinformatie op basis van buikgevoel of wat je ooit is verteld. Niet op basis van wetgeving.
AREI, lees gerust eens door en vertel me waar de database, de boete en het verbod op een nieuwe keuring staan.