Storting op eigen rekening bij Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Storting op eigen rekening bij Argenta
Het stoort me toch wel dat je bij Argenta een afspraak in het kantoor moet maken om wat biljetten op je eigen rekening te storten. De automaten van andere banken en die van de 'Bancontact CASH' punten staan niet open voor Argenta klanten. Waarom is Argenta niet gewoon mee ingestapt in het 'Bancontact CASH' concept?
Re: Storting op eigen rekening bij Argenta
Vermoedelijk omdat Argenta met hun beperkte klantenbestand niet wil bijdragen voor het massaproduct dat batopin moet zijn. Dat is voor de grootbanken met massa klanten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Omdat Argenta, Crelan, AXA, bpost en VDK Bank een soortgelijk initiatief zijn gestart:
https://www.crelan.be/sites/default/fil ... 191107.pdf
Nu wel kaderen in de recentste evoluties:
Crelan heeft AXA overgenomen en bpost gaat fusioneren met BNPPF waardoor ze vermoedelijk stoppen met dit initiatief.
Het is dus eerder Argenta, Crelan (incl AXA) en VDK bank dat nog overblijven.
De waarom? Iets zegt me dat er wel gesprekken zijn geweest, maar vermoedelijk waren de voorwaarden niet interessant voor Argenta en denken ze het beter / anders / goedkoper / ... te kunnen doen.
Mijn vermoedelijke waarom?
Mogelijk wilde de grootbanken geen kleine bank mee laten doen omdat de klanten van de kleine bank plots een enorme vooruitgang zouden hebben in de dienstverlening (veel meer automaten) terwijl die kleine bank waarschijnlijk enkel wilde bijdragen in verhouden van hun marktaandeel (dat dan veel lager is dan de andere).
Maar ik geef je wel gelijk, het is verdomd stom dat niet gewoon alle banken hier aan meedoen. Als we de boodschap van de banken moeten geloven is zo'n automaat verlieslatend. Het is dan idioot dat 100m naast een Batopin automaat eentje zou staan uit het ander initiatief (en dan eventueel daarnaast nog een ander van een bank die in geen enkel initiatief zit). Ze kunnen een betere dienstverlening betekenen als alle banken samen werken en dan de kosten delen.
Nu wel kaderen in de recentste evoluties:
Crelan heeft AXA overgenomen en bpost gaat fusioneren met BNPPF waardoor ze vermoedelijk stoppen met dit initiatief.
Het is dus eerder Argenta, Crelan (incl AXA) en VDK bank dat nog overblijven.
De waarom? Iets zegt me dat er wel gesprekken zijn geweest, maar vermoedelijk waren de voorwaarden niet interessant voor Argenta en denken ze het beter / anders / goedkoper / ... te kunnen doen.
Mijn vermoedelijke waarom?
Mogelijk wilde de grootbanken geen kleine bank mee laten doen omdat de klanten van de kleine bank plots een enorme vooruitgang zouden hebben in de dienstverlening (veel meer automaten) terwijl die kleine bank waarschijnlijk enkel wilde bijdragen in verhouden van hun marktaandeel (dat dan veel lager is dan de andere).
Maar ik geef je wel gelijk, het is verdomd stom dat niet gewoon alle banken hier aan meedoen. Als we de boodschap van de banken moeten geloven is zo'n automaat verlieslatend. Het is dan idioot dat 100m naast een Batopin automaat eentje zou staan uit het ander initiatief (en dan eventueel daarnaast nog een ander van een bank die in geen enkel initiatief zit). Ze kunnen een betere dienstverlening betekenen als alle banken samen werken en dan de kosten delen.
Je moet toch helemaal geen afspraak maken. Gewoon langs het loket gaan, en op een paar minuten is het inorde.
Welk bedrag kan men maximaal storten? Doen ze niet moeilijk door anti-witwas?
Bij mijn Argenta-kantoor werken ze enkel op afspraak. Dus ook voor storting op eigen rekening. Het is natuurlijk wel zo dat Argenta nog een uitgebreid kantoren-netwerk heeft, wellicht daarom dat ze het niet nodig vindt in het Cash-bancontact-concept mee te gaan.
Dat ligt niet aan "Argenta" maar aan het "kantoor van Argenta waar u klant bent" want in het kantoor waar ik klant ben kan jeccvann schreef: ↑11 april 2023, 19:31 Het stoort me toch wel dat je bij Argenta een afspraak in het kantoor moet maken om wat biljetten op je eigen rekening te storten. De automaten van andere banken en die van de 'Bancontact CASH' punten staan niet open voor Argenta klanten. Waarom is Argenta niet gewoon mee ingestapt in het 'Bancontact CASH' concept?
steeds zonder afspraak geld storten aan het loket.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik begrijp ook gewoon niet dat je bij Argenta haast verplicht bent om een vast kantoor te kiezen en daar dan ook het meeste van gedaan te krijgen. Welke ouderwetse manier van werken is dat.
Is dat niet zo bij veel andere banken?Timoootjex schreef: ↑12 april 2023, 15:53 Ik begrijp ook gewoon niet dat je bij Argenta haast verplicht bent om een vast kantoor te kiezen en daar dan ook het meeste van gedaan te krijgen. Welke ouderwetse manier van werken is dat.
- Een collega kreeg een tijd terug een brief van kbc dat "zijn kantoor" nu in aarschot is, terwijl haacht voor hem beter uitkomt. Niet dat hij er ondertussen al geweest is.
- Bnp paribas fortis doet ook zoiets, dacht ik.
- Idem voor ing.
Of verschilt hun werkwijze toch van dat van argenta?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij kbc heb je nog kbc live waar je bijna alles kan laten doen op afstand behalve contract pensioensparen aanpassen 

Ik vind dat ze tegenwoordig bij al die banken veel noten op hunne zang hebben.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt volledig; vooral bij KBC.
Die pasten eind vorige maand hun Algemene Voorwaarden aan; ze gingen automatisch connecteren met andere banken waar je klant bent. Verder had ik me uitgeschreven voor commerciële doeleinden; was weer automatisch ingeschreven en kon het niet zelf uitschakelen.
Ben dezelfde dag nog naar KBC gereden en heb alles overgeschreven naar Keytrade. Verder heb ik gezegd dat ze daar beter eens uit hun ivoren toren kunnen komen.
Niet dat ze het zich aantrekken; ze kunnen bij miljoenen klanten de parasiet uithangen.
Het ergste was dat er een oud koppel aan de balie stond en geen papieren uitreksels meer kon krijgen. Schrijnend!!!
Die pasten eind vorige maand hun Algemene Voorwaarden aan; ze gingen automatisch connecteren met andere banken waar je klant bent. Verder had ik me uitgeschreven voor commerciële doeleinden; was weer automatisch ingeschreven en kon het niet zelf uitschakelen.
Ben dezelfde dag nog naar KBC gereden en heb alles overgeschreven naar Keytrade. Verder heb ik gezegd dat ze daar beter eens uit hun ivoren toren kunnen komen.
Niet dat ze het zich aantrekken; ze kunnen bij miljoenen klanten de parasiet uithangen.
Het ergste was dat er een oud koppel aan de balie stond en geen papieren uitreksels meer kon krijgen. Schrijnend!!!
Er is nog 1 element waarmee je geen rekening hebt gehouden.SMGGM schreef: ↑12 april 2023, 08:44 Omdat Argenta, Crelan, AXA, bpost en VDK Bank een soortgelijk initiatief zijn gestart:
Argenta heeft heel veel kantoren voorzien van automaten. Daarmee hebben ze zelf al een goed netwerk gestart.
Bpost had veel automaten aan postkantoren of binnen in de kantoren kunnen plaatsen.
Batopin is een heel ander opzet. De banken die dat systeem maken zijn eerder bezig met automaten in/ aan kantoren te sluiten en nieuwe automaten te plaatsen waar veel volk komt, bv stations.
Persoonlijk vind ik het opzet van de kleine banken beter. Je hebt in hun systeem ook het voordeel dat je nog afhaling bij de eigen bank kan doen.
Met batopin probeerden de grote slokkers dat onmogelijk te maken. Geen eigen automaat meer >> vaker kosten aanrekenen.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
De banken die aan batopin meedoen, beschouwen de batopin automaten tariefgewijs als eigen automaten.Destereir schreef: ↑18 april 2023, 19:04Er is nog 1 element waarmee je geen rekening hebt gehouden.SMGGM schreef: ↑12 april 2023, 08:44 Omdat Argenta, Crelan, AXA, bpost en VDK Bank een soortgelijk initiatief zijn gestart:
Argenta heeft heel veel kantoren voorzien van automaten. Daarmee hebben ze zelf al een goed netwerk gestart.
Bpost had veel automaten aan postkantoren of binnen in de kantoren kunnen plaatsen.
Batopin is een heel ander opzet. De banken die dat systeem maken zijn eerder bezig met automaten in/ aan kantoren te sluiten en nieuwe automaten te plaatsen waar veel volk komt, bv stations.
Persoonlijk vind ik het opzet van de kleine banken beter. Je hebt in hun systeem ook het voordeel dat je nog afhaling bij de eigen bank kan doen.
Met batopin probeerden de grote slokkers dat onmogelijk te maken. Geen eigen automaat meer >> vaker kosten aanrekenen.