nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Euh... je hebt gelijk.
(al vereisen sommige stemmingen een meerderheid in beide taalgroepen afzonderlijk)

(al vereisen sommige stemmingen een meerderheid in beide taalgroepen afzonderlijk)
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
En toch zou ik de situatie eens willen meemaken moesten we echt op personen / partijen van het gehele land eens kunnen stemmen
Jammer inderdaad dat we bijvoorbeeld niet op mr Magnette kunnen stemmen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb dat zelf hier ook eens even gedaan ... ik raad het ten stelligste af om dat te doen, tenzij je dat er telkens expliciet bij vermeldt.
Dat wordt nl. meestal niet zo begrepen met alle nadelige gevolgen vandien.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ondertussen in Lalaland Vivaldiland:

Maarre:

Totaal ongerelateerd:

Maarre:
Totaal ongerelateerd:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
En je punt (liefst in textuele vorm) is ?
Nu niet specifiek op de wever , maar denk wel dat er toch wel wat stemmen naar Vlaamse politici zouden gaan.
Ik kom geregeld in Wallonië voor het werk, er zitten er daar toch ook tussen die het met PS-dictatuur gehad hebben. En een kritische toon hebben over hoe het hun regio en bepaalde mentaliteit daar vergaan is.
Een grotere Vlaamse invloed (door politici) in Wallonië zou ik graag eens zien gebeuren.
Dat lijkt me toch wel duidelijk …
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Het leek me toch ook redelijk duidelijk, maar voor alle duidelijkheid (en de slechte verstaander): het is een schande hoe de regering maar verder de schulden blijft doorschuiven naar de jongere generaties.
En -ongerelateerd natuurlijk- blijft het pensioenschandaal verder uitdeinen:
En staat België in zowat alle verkeerde lijstjes bovenaan:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik kom geregeld in Vlaanderen. Er zitten daar veel die het met het vlaams-nationalisme gehad hebben. Hoewel ze Vlaming zijn spreken ze veel liever Frans in de Vlaamse rand en aan de Belgische kust. Want dat is niet alleen chique, het geeft ook een zekere dedain weer tov andere vlamingen, en het accentueert hun kosmopolitische karakter, en daarmee hun sociale status.KV schreef: ↑17 april 2023, 21:40 Ik kom geregeld in Wallonië voor het werk, er zitten er daar toch ook tussen die het met PS-dictatuur gehad hebben. En een kritische toon hebben over hoe het hun regio en bepaalde mentaliteit daar vergaan is.
Een grotere Vlaamse invloed (door politici) in Wallonië zou ik graag eens zien gebeuren.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ben je zeker dat het geen uitgeweken Brusselaars of Walen zijn die geen Nederlands kunnen?sintorama schreef: ↑19 april 2023, 09:33Ik kom geregeld in Vlaanderen. Er zitten daar veel die het met het vlaams-nationalisme gehad hebben. Hoewel ze Vlaming zijn spreken ze veel liever Frans in de Vlaamse rand en aan de Belgische kust. Want dat is niet alleen chique, het geeft ook een zekere dedain weer tov andere vlamingen, en het accentueert hun kosmopolitische karakter, en daarmee hun sociale status.KV schreef: ↑17 april 2023, 21:40 Ik kom geregeld in Wallonië voor het werk, er zitten er daar toch ook tussen die het met PS-dictatuur gehad hebben. En een kritische toon hebben over hoe het hun regio en bepaalde mentaliteit daar vergaan is.

En als het toch Vlamingen zijn: de bewoordingen "chique", "dedain", "kosmopolitisch karakter" en "sociale status" geven duidelijk aan dat het dan vermoedelijk over doodgewone snobs gaat.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid