nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Je bedoelt uiteraard "Nederlands KENNEN", niet "kunnen".VincentVega schreef: ↑19 april 2023, 10:13 Ben je zeker dat het geen uitgeweken Brusselaars of Walen zijn die geen Nederlands kunnen?![]()

Ze kennen wel degelijk Nederlands, maar ze weigeren het te spreken, die taal van boeren en werklieden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Binnenkort ben je al Vlaams-nationalist als je in je eigen land(-sdeel) nog je eigen boerentaal durft te spreken 

En niet te vergeten extreem-rechtse zak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bouchez als Extreem rechts beschouwen.
Doet me denken aan de democraten als Links bestempelen
Doet me denken aan de democraten als Links bestempelen

Wat we zelf doen, doen we beter. Eigen pensioen eerst.
https://www.hln.be/binnenland/na-pensio ... ~a1f7981e/
https://www.hln.be/binnenland/na-pensio ... ~a1f7981e/
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Tja, we zijn dan ook een rijk land met dure politiekers hé, hier roepen ze toch steeds "de rijken moeten betalen " of "haal het bij de rijken" awel...CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2023, 07:44
En staat België in zowat alle verkeerde lijstjes bovenaan:
![]()

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, ik bedoel wel degelijk KUNNEN.sintorama schreef: ↑19 april 2023, 10:39Je bedoelt uiteraard "Nederlands KENNEN", niet "kunnen".VincentVega schreef: ↑19 april 2023, 10:13 Ben je zeker dat het geen uitgeweken Brusselaars of Walen zijn die geen Nederlands kunnen?![]()
![]()
Ze kennen wel degelijk Nederlands, maar ze weigeren het te spreken, die taal van boeren en werklieden.
Volgens Yves Leterme waren Franstaligen intellectueel niet in staat om Nederlands te spreken. En Van Cauwenberghe bevestigde dat …
,,Franstaligen zijn intellectueel blijkbaar niet in staat om Nederlands te leren’’, zei Leterme vorige week in de Belgische krant Libération.
Jean-Claude Van Cauwenberghe maakt meteen duidelijk dat hij geen Nederlands spreekt en ook niet begrijpt. ,,Mijn ouders hebben me als tweede taal Engels laten volgen. Nederlands kwam pas op de derde plaats. Als Yves Leterme me twee pilletjes laat slikken waardoor ik Nederlands kan praten, wil ik dat zeker doen.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 19 april 2023, 17:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Boeren en werklieden… of de taal van diegenen die hen onderhoudtsintorama schreef: ↑19 april 2023, 10:39Je bedoelt uiteraard "Nederlands KENNEN", niet "kunnen".VincentVega schreef: ↑19 april 2023, 10:13 Ben je zeker dat het geen uitgeweken Brusselaars of Walen zijn die geen Nederlands kunnen?![]()
![]()

Nogmaals, misplaatst snobisme van uitgeweken Franstaligen of van Vlamingen die het hoog in hun bol hebben.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
De PS is alweer bezig met zijn volgende aanslag op het geld van de burger:
De PS weet heel goed dat er in Wallonië verhoudingsgewijs veel minder mensen hierdoor gaan getroffen worden

En nog erger: dit is nu net één van de weinige zaken waarvan zowel werkgevers als vakbonden vinden dat de burger al genoeg uitgeperst wordt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk, belastingverhogingen zijn vooral nadelig voor de Vlamingen, terwijl snijden in uitkeringen vooral nadelig zou zijn voor de Franstaligen. Dus wat zou de PS dan verkiezen …CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2023, 18:55De PS is alweer bezig met zijn volgende aanslag op het geld van de burger:
De PS weet heel goed dat er in Wallonië verhoudingsgewijs veel minder mensen hierdoor gaan getroffen worden
En nog erger: dit is nu net één van de weinige zaken waarvan zowel werkgevers als vakbonden vinden dat de burger al genoeg uitgeperst wordt.
https://www.hln.be/opinie/onze-opinie-z ... ~a8d3a200/
Wacht maar tot iedereen aan de zonnepanelen, de batterijen en de EV's zit. Die worden de volgende melkkoe. Zoals Isolde en nog een paar anderen zeggen. Eerst iedereen lokken met subsidies en belastingsverminderingen om dan met de grote schup dubbel en dik terug te pakken. Ondertussen ben ik hier de enige in de straat zonder panelen. Waarschijnlijk zal ik binnen een paar jaar goed kunnen lachen.
Wacht maar tot iedereen aan de zonnepanelen, de batterijen en de EV's zit. Die worden de volgende melkkoe. Zoals Isolde en nog een paar anderen zeggen. Eerst iedereen lokken met subsidies en belastingsverminderingen om dan met de grote schup dubbel en dik terug te pakken. Ondertussen ben ik hier de enige in de straat zonder panelen. Waarschijnlijk zal ik binnen een paar jaar goed kunnen lachen.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
CarpeNoctem schreef: ↑19 april 2023, 18:55De PS is alweer bezig met zijn volgende aanslag op het geld van de burger:
https://pbs.twimg.com/media/FuDloJbWcAA ... me=900x900
Natuurlijk wil de PS liever het aanvullend pensioen extra gaan belasten … wie wordt er het meest door getroffen?
Vlamingen denken meer aan hun aanvullend pensioen
Vlamingen bouwen meer aan een aanvullend pensioen dan Walen. Zeven op de tien doen aan individueel pensioensparen. In Wallonië is dat zes op de tien. Onze zuiderburen bouwen ook minder pensioen op via hun werkgever. In Vlaanderen heeft 41 procent van de werknemers een groepsverzekering of pensioenplan via het werk, in Wallonië 31 procent.
Allemaal goed en wel, maar met een limiet van 319k€ voor de laagste schaal moet Jan met de pet hier zeker niet van wakker liggen.VincentVega schreef: ↑20 april 2023, 09:15Vlamingen denken meer aan hun aanvullend pensioenCarpeNoctem schreef: ↑19 april 2023, 18:55 De PS is alweer bezig met zijn volgende aanslag op het geld van de burger:
Vlamingen bouwen meer aan een aanvullend pensioen dan Walen. In Vlaanderen heeft 41 procent van de werknemers een groepsverzekering of pensioenplan via het werk, in Wallonië 31 procent.
Uit De Tijd:
Achter dat globale gemiddelde gaan grote verschillen schuil. Zo bedraagt de mediaanreserve voor de 55-64-jarigen slechts 10.012 euro. Bij mannen ligt de gemiddelde verworven reserve voor die leeftijdscategorie op 73.716 euro. Dat is het dubbele van het gemiddelde bij vrouwen (36.429 euro).
Ook tussen de professionele statuten zijn er grote verschillen qua verworven reserves. Zo beschikt een zelfstandige bedrijfsleider - over alle leeftijden heen - gemiddeld over een pensioenreserve van 86.935 euro, terwijl een aangeslotene bij een sectorplan voor werknemers gemiddeld beschikt over een reserve van 2.386 euro
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Waar het mij om gaat is het volgende:Bae1 schreef: ↑20 april 2023, 10:33Allemaal goed en wel, maar met een limiet van 319k€ voor de laagste schaal moet Jan met de pet hier zeker niet van wakker liggen.VincentVega schreef: ↑20 april 2023, 09:15
Vlamingen denken meer aan hun aanvullend pensioen
Vlamingen bouwen meer aan een aanvullend pensioen dan Walen. In Vlaanderen heeft 41 procent van de werknemers een groepsverzekering of pensioenplan via het werk, in Wallonië 31 procent.
Uit De Tijd:Achter dat globale gemiddelde gaan grote verschillen schuil. Zo bedraagt de mediaanreserve voor de 55-64-jarigen slechts 10.012 euro. Bij mannen ligt de gemiddelde verworven reserve voor die leeftijdscategorie op 73.716 euro. Dat is het dubbele van het gemiddelde bij vrouwen (36.429 euro).
Ook tussen de professionele statuten zijn er grote verschillen qua verworven reserves. Zo beschikt een zelfstandige bedrijfsleider - over alle leeftijden heen - gemiddeld over een pensioenreserve van 86.935 euro, terwijl een aangeslotene bij een sectorplan voor werknemers gemiddeld beschikt over een reserve van 2.386 euro
- de politiek wil voor een deel van de groepsverzekeringen - weliswaar de hoogste bedragen - plots de fiscale aanslagvoeten optrekken van 10% naar aanslagvoeten tot 33%. We stappen dus af van 1 aanslagvoet voor iedereen en gaan naar verschillende aanslagvoeten naargelang de hoogte van het bedrag van de groepsverzekering.
Dat komt voor mij over als woordbreuk: aan die voorwaarden zijn mensen niet ingestapt in het systeem.
Trouwens, eenmaal het nieuwe mechanisme van belasten opgestart, zou de politiek in de toekomst - naargelang hun financiële nood - de aanslagvoeten systematisch kunnen verhogen of de grensbedragen systematisch kunnen verlagen.
By the way: de huidige opgebouwde pensioenreserves uit jouw voorbeeld zijn misleidend want zowat niemand doet al gans zijn loopbaan (pakweg 45 jaar) aan groepsverzekering. De meesten mensen hebben momenteel dus slechts een deel van hun loopbaan op deze wijze gespaard.
Wie ganse loopbaan aan groepsverzekering doet, heeft toch al snel een bedrag van 100.000 euro of meer bijeengespaard.
Simulatie: een bankbediende van 25 jaar doet 40 jaar lang aan groepsverzekering.
Je werkgever draagt 3% van je brutoloon bij en jij zelf 1,5%. Als je gemiddeld 3.000 euro bruto verdient, hou je zo op het einde van de rit een netto kapitaal van ongeveer 91.300 euro over. Als je gemiddeld 4.500 euro bruto verdient, bedraagt het netto eindkapitaal ongeveer 137.000 euro.
- er zullen meer Jannen met de pet de gevolgen dragen dan Jean avec la claque …
Los van dat ik totaal tegen een verhoging ben (en van welke belasting dan ook):
Woordbreuk (sommige mensen noemen het zelfs contractbreuk, zonder dat er een contract bestaat) is NOOIT een argument.
Als je in een systeem stapt (en dat geldt voor beleggers, maar ook voor "particulieren") WEET je dat er een politiek risico is.
Je weet dat de taxatie en voorwaarden op elk moment kunnen wijzigen, zowel in je voordeel als je nadeel, en dat risico aanvaard je.
Dat geldt voor bedrijven ook, ze kennen de situatie vandaag, maar niet de situatie morgen, dat is iets dat je als belegger moet snappen.
Het is dan ook totaal hypocriet om bij een wijziging af te komen met "woordbreuk", zeker als je niet gaat klagen de dag dat de belastingen verlaagd worden..
Woordbreuk (sommige mensen noemen het zelfs contractbreuk, zonder dat er een contract bestaat) is NOOIT een argument.
Als je in een systeem stapt (en dat geldt voor beleggers, maar ook voor "particulieren") WEET je dat er een politiek risico is.
Je weet dat de taxatie en voorwaarden op elk moment kunnen wijzigen, zowel in je voordeel als je nadeel, en dat risico aanvaard je.
Dat geldt voor bedrijven ook, ze kennen de situatie vandaag, maar niet de situatie morgen, dat is iets dat je als belegger moet snappen.
Het is dan ook totaal hypocriet om bij een wijziging af te komen met "woordbreuk", zeker als je niet gaat klagen de dag dat de belastingen verlaagd worden..