Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
Ik denk dat jij ook wel een ferme tuinier bent
Of zijn we allebei onkruid ?
Ik maak alleszins uit je antwoord op dat je akkoord bent dat niemand hier gelijk is voor de moderatie.
Of zijn we allebei onkruid ?
Ik maak alleszins uit je antwoord op dat je akkoord bent dat niemand hier gelijk is voor de moderatie.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
De ene is meer gelijker dan de andere.
@RantingDuck,RantingDuck schreef: ↑18 april 2023, 12:10Ik heb in elk geval geen probleem met de manier waarop satsurfer zijn mening uitte. ...
... Iemand een idioot noemen is geen laster en geen eerroof, ...
... Gemakkelijk gekwetste, overgevoelige sneeuwvlokjes met een kromme tv-logica in hun dwaze kop bereiken niets in hun leven en maken de wereld een hel voor de rest van de mensheid.
Nergens had ik het over "laster en eerroof", maar over "herhaaldelijke beledigingen" van individuen en van groepen.
Daar ikzelf niet deelnam aan die bewuste discussie, werd ik persoonlijk ook niet beledigd door satsurfer. Maar in mijn korte (intussen verwijderde) reactie aan hem, nam ik het o.a. op voor diegenen die hij wél beledigde.
En trouwens: wie wil jij eigenlijk aanspreken met jouw laatste zin? Ook hele groepen, zonder onderscheid?
Tegenwoordig voelt iedereen zich beledigd en tekort gedaan voor het minste wat er gezegd wordt tegen hen. Het ziet er somber uit voor het mensDOM. 1 grote bleitmaatschappij zijn we geworden. In plaats van voor zichzelf op te komen gaat men janken bij de chef, de moderator, de gazet, enz.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die Satsurfer ging zwaar over de schreef met zijn beledigingen. Hij had al veel eerder geband moeten worden. En wat kan je anders doen dan bleiten bij de moderator? In real life was hij al lang tegen iemand zijn vuist gelopen.
Herman?
Negeerlijst en je bent er vanaf. Je kunt ook een beetje terugschelden als je dat leuk vindt. Een ban dient tot niets. Binnen de twee minuten kun je een nieuwe nick aanmaken.Orakel van Brakel schreef: ↑19 april 2023, 17:05 Die Satsurfer ging zwaar over de schreef met zijn beledigingen. Hij had al veel eerder geband moeten worden. En wat kan je anders doen dan bleiten bij de moderator? In real life was hij al lang tegen iemand zijn vuist gelopen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Moet wel zeggen op een ander forum heeft die ook de naam satsurfer dus het is niet zo makkelijk om van naam te veranderen in dat geval. Hij zal toch hier veel anoniemer zijn.
Ik vrees dat het een beetje de aard van het beestje is bij satsurfer zonder enig besef hoe hij overkomt bij anderen: Klagen over forumregels en quoten wat niet nodig is terwijl hij zelf voortdurend betrokken is in discussies en beledigingen die volledig off topic gaan. Ik ben ervan overtuigd dat volgens hem de schuld elke keer volledig bij de andere ligt. Hij doet me denken aan het filmpje over de fietser uit de Kempen die niet wilde wijken voor een vrachtwagen.
Ik ben er vrij zeker van dat ik hem op facebook al tegengekomen ben onder een andere naam in reacties op berichten van telecomoperatoren waar hij ook in de gekende stijl in discussie gaat over wat het beste aanbod is en al de rest wat in zijn eigen ogen brol is.
Op zich ben ik niet van suiker en heb ik persoonlijk geen moeite met zijn commentaar/beledigingen. Voor mij moet die ban niet als er gewoon sneller wat opgekuist wordt om topics leesbaar te houden.
Ik ben er vrij zeker van dat ik hem op facebook al tegengekomen ben onder een andere naam in reacties op berichten van telecomoperatoren waar hij ook in de gekende stijl in discussie gaat over wat het beste aanbod is en al de rest wat in zijn eigen ogen brol is.
Op zich ben ik niet van suiker en heb ik persoonlijk geen moeite met zijn commentaar/beledigingen. Voor mij moet die ban niet als er gewoon sneller wat opgekuist wordt om topics leesbaar te houden.
Als mod moet je wel eens personen een (tijdelijke) ban geven. Anders kan je dagelijks de topics gaan opkuisen.
Dat is toch hoe ik het doe als admin/mod. Niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar het werkt wel. Ik heb oa een groep met 11k leden waar er een tiental 'ettertjes' het verpestten. Eerst een woordje via de chat, daarna een tijdelijke ban en als het spelletje blijft duren: raus damit!
Dat is toch hoe ik het doe als admin/mod. Niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar het werkt wel. Ik heb oa een groep met 11k leden waar er een tiental 'ettertjes' het verpestten. Eerst een woordje via de chat, daarna een tijdelijke ban en als het spelletje blijft duren: raus damit!
Op userbase heeft onze vriend vorige week afgegeven op dit forum. (hey topic)
Is gaan bleiten daar bij Vaganza.
Daarna heeft een mod ingegrepen waardoor de originele post niet meer zichtbaar is.
Enkel hou het netjes staat er heden nog te lezen.
Het deftig houden is het simpelste.
Als iemand continu anderen kleineert, bespot en belachelijk maakt en bij iedere bijdrage zich op die manier gedraagt dan wordt dit erg vervelend. Met vrienden onder mekaar ga je zo'n individu uitsluiten. In een gezin zou er klinkende ruzie ontstaan. Maar op een forum ben je machteloos en kun je niets doen tenzij wegblijven.
Vroeger vond ik Spaargids een leuke forum, nu vind ik Spaargids een forum waar velen mekaar uitmaken. Het is alsof sommigen het forum gebruiken om hun gal uit te spuwen, hun frustraties uit te werken op anderen. Sinds een jaar of 2 kom ik amper af en toe een kijkje nemen.
Ik hoop dat de moderators zich herpakken.
Vroeger vond ik Spaargids een leuke forum, nu vind ik Spaargids een forum waar velen mekaar uitmaken. Het is alsof sommigen het forum gebruiken om hun gal uit te spuwen, hun frustraties uit te werken op anderen. Sinds een jaar of 2 kom ik amper af en toe een kijkje nemen.
Ik sluit mij volledig aan bij dit laatste bericht van iejoor.
2iejoor schreef: ↑20 april 2023, 08:55 Als iemand continu anderen kleineert, bespot en belachelijk maakt en bij iedere bijdrage zich op die manier gedraagt dan wordt dit erg vervelend. Met vrienden onder mekaar ga je zo'n individu uitsluiten. In een gezin zou er klinkende ruzie ontstaan. Maar op een forum ben je machteloos en kun je niets doen tenzij wegblijven.