Bankautomaten nog nodig of niet ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Bankautomaten nog nodig of niet ?
Als je weet dat je dingen met cash wil/moet betalen, dan zorg je dat je op voorhand de nodige cash beschikbaar hebt.
Ik neem aan dat je niet (nog eens) moet betalen voor een zak chips in je kast ?
Ga je dan bij afgifte er telkens ook bij vermelden hoe ze je cash moeten bewaren ?
Als je puur je cash wil bewaren, dan kan je dat doen onder je matras (of plek naar keuze) of in een kluis.
Działanie społeczne jest dobrym przykładem. Tace do skanowania w supermarkecie.
Te kasy samodzielne kasy są przydatne.
Społecznie odpowiedzialny z pewnością nie był to spadek zatrudnienia.
Ale dopóki jest to czyjaś praca, nie jest problemem.
Praca weekendowa, chce zrobić zakupy 24 na 24.
Pracując nawet w tych godzinach, Goe jest jak inny wykonujący tę pracę.
Będzie pewne, że jutro może to być ich praca...
Ale cyfrowa płatka nie skończyła?
Beter leesbaar.? Dan de taal van het plebs.
Platin heeft een afwijkende schrijfwijze. Maar zo goed als alles is te ontcijferen. Dat het wat extra inspanning kost is een understatement.
Bent u tegen geldautomaten?
Geld dat je laat aanhoud op een betaalrekening is uw eigendom die vrij beschikbaar moet zijn in alle wettelijke betaal middelen die er bestaan dus ook cash .EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 19:15Als je weet dat je dingen met cash wil/moet betalen, dan zorg je dat je op voorhand de nodige cash beschikbaar hebt.
Ga je dan bij afgifte er telkens ook bij vermelden hoe ze je cash moeten bewaren ?
Als je puur je cash wil bewaren, dan kan je dat doen onder je matras (of plek naar keuze) of in een kluis.
Noem mij 1 eigendom dat je bezit waarover je niet vrij kunt beschikken ?
Als je een eigendom hebt kun je deze 24 /7 betreden staat het je vrij deze te verhuren enz .
Dit is met alles wat je bezit .
Waarom moet geld een uitzondering zijn ?
Er is en er MAG NOOIT iemand verplicht worden om digitaal te werken daarom is er ook verplicht een basis dienst dat je bank je MOET garanderen .
Cash is de basis en dit is al meer dan 1000 jaar zo , een nieuwkomertje met zijn gaven en fouten zal dit niet veranderen .
Goud is ook een wettelijk betaal middel in sommige vormen je kan ook nog altijd goud kopen via je bank .
Wat voor discussie is dit eigenlijk ?
Het is WETTELIJK verplicht .
In sommige landen is er bijna geen andere mogelijkheden dan cash betalingen , Bestaat al deze onzin gewoonweg niet .
Iedereen met gezond verstand weet dat een back up noodzakelijk is en dat ALLES te werk moet gesteld worden om deze te behouden .
In het akkoord worden 24/7 geldautomaten voorzien, ik heb geen probleem dat iemand 24/7 geld wilt maar mijn vraag is waarom?
( https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/31 ... ussen-reg/ )
Je maakt enkele foute aannames.lop schreef: ↑18 april 2023, 17:01Geld dat je laat aanhoud op een betaalrekening is uw eigendom die vrij beschikbaar moet zijn in alle wettelijke betaal middelen die er bestaan dus ook cash .EarthNvstr1 schreef: ↑17 april 2023, 19:15
Als je weet dat je dingen met cash wil/moet betalen, dan zorg je dat je op voorhand de nodige cash beschikbaar hebt.
Als je een eigendom hebt kun je deze 24 /7 betreden staat het je vrij deze te verhuren enz .
Er is en er MAG NOOIT iemand verplicht worden om digitaal te werken daarom is er ook verplicht een basis dienst dat je bank je MOET garanderen .
Cash is de basis en dit is al meer dan 1000 jaar zo , een nieuwkomertje met zijn gaven en fouten zal dit niet veranderen .
Goud is ook een wettelijk betaal middel in sommige vormen je kan ook nog altijd goud kopen via je bank .
In sommige landen is er bijna geen andere mogelijkheden dan cash betalingen , Bestaat al deze onzin gewoonweg niet .
Iedereen met gezond verstand weet dat een back up noodzakelijk is en dat ALLES te werk moet gesteld worden om deze te behouden .
Je veronderstelt dat aan je geld kunnen, fysiek er aan kunnen betekent. Ik kan 24/7 aan mijn geld: via de app van mijn bank, via mijn bankkaart,...
Je veronderstelt dat ik wil mee betalen aan jouw fetish voor fysiek geld.
Je veronderstelt dat men fysiek geld wil verbieden of afschaffen.
Je veronderstelt je ooit eigenaar bent van je geld. De centrale bank heeft een schuld aan jou, fysiek geld stelt dat voor net zoals giraal geld dat voorstelt. Als morgen de munteenheid volledig crasht zal je fysiek geld exact evenveel waard zijn als je digitaal geld hoor.
Als je zo graag fysiek geld hebt be my guest en haal elke maand je loon af en steek het in je wok onder matras. Dan kan je 24/7 aan jouw eigendom.

Volgens een professor zou “verliesaversie” de verklaring zijn:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/12/20 ... t-ons-dat/
De dag dat ik moet gaan werken om iets te betalen neem ik een touw en hang ik me op .jeanke01 schreef: ↑18 april 2023, 17:21Je maakt enkele foute aannames.lop schreef: ↑18 april 2023, 17:01
Geld dat je laat aanhoud op een betaalrekening is uw eigendom die vrij beschikbaar moet zijn in alle wettelijke betaal middelen die er bestaan dus ook cash .
Je veronderstelt dat aan je geld kunnen, fysiek er aan kunnen betekent. Ik kan 24/7 aan mijn geld: via de app van mijn bank, via mijn bankkaart,...
Je veronderstelt dat ik wil mee betalen aan jouw fetish voor fysiek geld.
Je veronderstelt dat men fysiek geld wil verbieden of afschaffen.
Je veronderstelt je ooit eigenaar bent van je geld. De centrale bank heeft een schuld aan jou, fysiek geld stelt dat voor net zoals giraal geld dat voorstelt. Als morgen de munteenheid volledig crasht zal je fysiek geld exact evenveel waard zijn als je digitaal geld hoor.
Als je zo graag fysiek geld hebt be my guest en haal elke maand je loon af en steek het in je wok onder matras. Dan kan je 24/7 aan jouw eigendom.Maar ik wil niet betalen voor jouw fetish om 24/7 geldautomaten te voorzien op elke hoek van de straat.
Weet niet hoe iemand het mentaal aankan om te weten dat hij als voorbeeld 5 uur moet gaan werken om zijn auto te vullen met benzine om straks naar zijn werk te rijden .
Dit gaat me te boven .
Dus laat anderen maar werken voor mij , is stukken gemakkelijker .
Jij veronderstelt dat technologie onfeilbaar is wat het verre van is .
Jij verondersteld dat je meer moet betalen omdat er fysiek geld bestaat

Dan heb ik een nieuwtje voor u het fysiek geld in gehalveerd in de laatste 10 jaar maar de kosten zijn meer dan verdubbeld .
Als het waar zou zijn wat je zegt zou dit beteken dat de kosten vandaag stukken lager zouden zijn .
Of op zijn minst gelijk gebleven want de marges konden ze toch zeer eenvoudig halen uit kostenbesparingen .
Je moet maar eens denken minder personeel , minder automaten , minder transporten .
Maar toch is het juist omgekeerd , waarom zou dit zijn ?
Omdat digitaal misschien toch niet voordeliger is ?
Er zijn al grote pannes geweest in het verleden wordline lag verleden jaar in Mei nog een hele dag plat .
Wie zegt dat volgende week er geen panne is van 3 dagen

Zonder cash bestaat er geen alternatief .
Een verdwaalde Russisch raket op Brussel kan genoeg zijn om weken geen enkele toegang meer te hebben .
Je kunt vertrouwen hebben in iets maar je afhankelijk maken van iets is nog een totaal ander kwestie .
Want jij maakt je volledig afhankelijk van enkele bedrijven en het internet wat met een vingerknip als een kaartenhuisje in elkaar kan vallen .
Dit staat nog altijd los van de waarde van de munt die jij er bij betrekt .
Op duizend jaar gezien, zijn de geldautomaten de nieuwkomertjes.
We zijn hier al vele jaren aan het debatteren over geldautomaten & ik heb nog geen enkel, naar mijn mening, deftig argument gelezen waarom nachtautomaten nodig zijn.
Als nachtautomaten enkel nodig zijn om drugs in stand te houden, krijg ik stilaan zin om de betrokken banken daarover te contacteren want ik vind niet dat nachtautomaten in stand dienen gehouden te worden voor drugs.
Mensen in die in ploeg werken moeten dan volgens u geen geld afhalen ?tom_d schreef: ↑19 april 2023, 17:38
We zijn hier al vele jaren aan het debatteren over geldautomaten & ik heb nog geen enkel, naar mijn mening, deftig argument gelezen waarom nachtautomaten nodig zijn.
Als nachtautomaten enkel nodig zijn om drugs in stand te houden, krijg ik stilaan zin om de betrokken banken daarover te contacteren want ik vind niet dat nachtautomaten in stand dienen gehouden te worden voor drugs.
Je hebt nog altijd een grote groep die s'nachts werkt en een nog grotere groep die in ploeg werkt .
Dit is goed voor 50 % van de werkende bevolking .
Deze moeten dan allemaal op het woon werk verkeer geen toegang hebben tot cash geld ?
Wat ben jij ? Een dictator ?
Bankautomaten zijn inderdaad ook nieuw voor mij mag evengoed daar een persoon zitten die het doet .
Maar zie dit niet gebeuren .
Tom wil het best wel zien imho, maar hij ziet het gewoon niet. Hij slaapt, iedereen slaapt ... 

Het gaat gewoonweg om de kostprijs. Ofwel zul je meer betalen voor je rekening, ofwel zal de overheid het moeten subsidiëren. Ik vind dat we die keuze eens wat duidelijker mogen stellen. Maar je kunt niet verwachten dat er in elk gehucht 24/7 een automaat moet beschikbaar zijn zonder dat daar een kost mee gepaard gaat. Op drukkere plekken kan dat uiteraard wel.lop schreef: ↑19 april 2023, 18:28Mensen in die in ploeg werken moeten dan volgens u geen geld afhalen ?tom_d schreef: ↑19 april 2023, 17:38
Je hebt nog altijd een grote groep die s'nachts werkt en een nog grotere groep die in ploeg werkt .
Dit is goed voor 50 % van de werkende bevolking .
Deze moeten dan allemaal op het woon werk verkeer geen toegang hebben tot cash geld ?
Wat ben jij ? Een dictator ?
Bankautomaten zijn inderdaad ook nieuw voor mij mag evengoed daar een persoon zitten die het doet .
Maar zie dit niet gebeuren .