Bankautomaten nog nodig of niet ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bankautomaten nog nodig of niet ?
Kosten is gewoonweg een uitvlucht van de banken versta niet dat jullie dit niet inzien .
Cash is 50 % minder gebruikt vergeleken bij 10 jaar terug , kosten zijn verdubbeld .
Het lijkt erop dat digitaal de kosten naar omhoog brengt en niet andersom .
Cash is 50 % minder gebruikt vergeleken bij 10 jaar terug , kosten zijn verdubbeld .
Het lijkt erop dat digitaal de kosten naar omhoog brengt en niet andersom .
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan iemand mij de relevantie met de topic titel uitleggen ?
Of zelfs het onderling verband van alle woorden in de tekst ?
Of zelfs het onderling verband van alle woorden in de tekst ?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik heb de indruk dat er hier eerder gepredikt wordt in de stijl van wat bij de branch Davidians gebruikelijk moet zijn geweest.
Het inzicht om daar iets uit te begrijpen komt ook alleen voort uit indoctrinatie naar mijn bescheiden mening. Daarvan hebben de meesten niet genoeg gehad hier.
Mij klinkt het als "gestoord" maar ik heb misschien niet de juiste basis mee gekregen.
Als dat zo zou zijn : gelukkig maar.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
We zullen wel zien als het zover is hoeveel en waar er nog bankautomaten in je gemeente beschikbaar blijven.
Tot het zover is , is het koffiedik kijken.
We zullen altijd wel een manier bedenken om cash te betalen, en er aan te geraken zolang het een wettelijk betaalmiddel blijft.. ( Tot ze in de betaalautomaten géén of te weinig geld meer beschikbaar stellen .. ) en je van kastje naar kastje kunt hollen, en uit armoede maar met de kaart betaald.. LOL....![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Tot het zover is , is het koffiedik kijken.
We zullen altijd wel een manier bedenken om cash te betalen, en er aan te geraken zolang het een wettelijk betaalmiddel blijft.. ( Tot ze in de betaalautomaten géén of te weinig geld meer beschikbaar stellen .. ) en je van kastje naar kastje kunt hollen, en uit armoede maar met de kaart betaald.. LOL....
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Van wie was RantingDuck ook alweer een vervolg ? De kip en het ei.. met welke nick is het ooit begonnen voor RantingDuck ? Of welke tweelingbroers lopen er hier nog van rond ?RantingDuck schreef: ↑20 april 2023, 11:08 Onomstotelijke gevolgtrekking, zoals je onomstotelijke gevolgtrekkingen ten tijde van die corona-hoax.
Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat die gevolgtrekkingen van jullie beter waren dan de mijne.
Corona hoax... omdat het coronaprobleem niet bestond ? Omdat het helemaal geen bedreiging was ?
Er is al eens een topic gesloten omdat er meer over corona geluld werd dan over het topic zelf.
Erg zwak van die kant toch... om er niet over op te houden, zelfs in niet gerelateerde topics.
On topic : het lijkt wel zo goed als zeker dat elektronisch bankieren in volume nog zal stijgen zeker ?
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Het ging hier in de eerste plaats over kleine gehuchten waar je mogelijks niet na 19u 's avonds geld zou kunnen afhalen. Vind je je post dan niet wat buiten proportie?RantingDuck schreef: ↑20 april 2023, 11:39 Als mensen gedwongen gaan worden om de achterdeur te gebruiken bij hun betalingen, zal het weer een stapje achteruit in de slechte richting zijn. Eens zien of de wereld dan weeral zoveel beter is en alle 'zwartwerk' en 'criminaliteit' verdwenen is. Ik voorspel alvast van niet en dat de brave burger daarvoor opnieuw de prijs mag betalen.
De banken zouden beter de echte kosten aanrekenen van de bankautomaten, aan de gebruikers, eens zien hoeveel cash er nog afgehaald gaat worden als er 1 euro per transactie betaald dient te worden. Maar het is eigen aan de oudere generatie zeker, die hebben net iets meer tijd om te zeuren over dit soort dingen. Het is een beetje zoals de werkloze die klaagt (en daar tijd voor heeft) dat hij arm is. De werkende mens uit de middenleeftijd is daar niet mee bezig.
Ik gebruik wrs 3 keer per jaar een bankautomaat. Vind ik dat erg dat ik er niet een heb 500m van mijn deur, NEEN.
Ik gebruik wrs 3 keer per jaar een bankautomaat. Vind ik dat erg dat ik er niet een heb 500m van mijn deur, NEEN.
Op welke manier zou een dergelijke automaat geen geld kosten voor banken?
-
- Full Member
- Contacteer:
Men ziet het 'licht' pas als men het eigen hart cultiveert. Veel zaken in de wereld moet je gewoon veroordelen als niet ok. Toch niet in de ongeschikte maten dat het zich in bevind hedendaags. Voor elk soort voeding in het leven is een proportie en men wil die uit hebzucht overschrijd zien. Achja, voorbij is het. Ik wacht op de dood met een lach op men gezicht. Ik laat het nogal wachten...RantingDuck schreef: ↑20 april 2023, 10:02Goed geschreven en een groot inzicht. Helaas komen de meesten nog niet in de buurt om het te kunnen interpreteren en plaatsen. Daarom moet de boodschap enkele niveau's lager verkondigd worden, dat niveau is voor de meesten al moeilijk genoeg.
Op een goede basis kan je tot in de hemel bouwen. Vroeger kregen velen die basis van huis uit en vanuit hun gemeenschap mee, nu is ze ver zoek.
Laatst gewijzigd door Verviertig op 20 april 2023, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, ik ben geen dictator, ik ben gewoon benieuwd wat de redenen zijn voor nachtautomaten. In het akkoord zijn nachtautomaten voorzien en daar kan ik niets aan veranderen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/31 ... ussen-reg/
-
- Full Member
- Contacteer:
Ter anekdote het ei was er dus eerst, want het ei volgens m'ei' het dichtsbijzijnd in gelijkenis met een celstructuur. Je kan je beter afvragen wat was er voor de 'cel' (rare naam eigenlijk want het vermenigvuldigd zich dus en ik vind het woord cel dan ook echt niet toepasselijk voor iets dat telkens uit zichzelf groeit en zichzelf groepeert tot iets groters als een 'cel')Destereir schreef: ↑20 april 2023, 11:21Van wie was RantingDuck ook alweer een vervolg ? De kip en het ei.. met welke nick is het ooit begonnen voor RantingDuck ? Of welke tweelingbroers lopen er hier nog van rond ?RantingDuck schreef: ↑20 april 2023, 11:08 Onomstotelijke gevolgtrekking, zoals je onomstotelijke gevolgtrekkingen ten tijde van die corona-hoax.
Ik ben er nog altijd niet van overtuigd dat die gevolgtrekkingen van jullie beter waren dan de mijne.
Corona hoax... omdat het coronaprobleem niet bestond ? Omdat het helemaal geen bedreiging was ?
Er is al eens een topic gesloten omdat er meer over corona geluld werd dan over het topic zelf.
Erg zwak van die kant toch... om er niet over op te houden, zelfs in niet gerelateerde topics.
On topic : het lijkt wel zo goed als zeker dat elektronisch bankieren in volume nog zal stijgen zeker ?
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ga wekelijks nog geld afhalen. Als het dichter bij huis zou zijn zou ik zelfs geen kaart nodig hebben.Galactic schreef: ↑20 april 2023, 12:04 De banken zouden beter de echte kosten aanrekenen van de bankautomaten, aan de gebruikers, eens zien hoeveel cash er nog afgehaald gaat worden als er 1 euro per transactie betaald dient te worden. Maar het is eigen aan de oudere generatie zeker, die hebben net iets meer tijd om te zeuren over dit soort dingen. Het is een beetje zoals de werkloze die klaagt (en daar tijd voor heeft) dat hij arm is. De werkende mens uit de middenleeftijd is daar niet mee bezig.
Dat mag zeker maar geldautomaten in buitengevels worden veel meer blootgesteld aan weer en wind vergeleken met binnenautomaten denk ik. Ook plofkraken zijn vooral aan geldautomaten in buitengevels.RantingDuck schreef: ↑20 april 2023, 12:07 ...Waarom zou je in een klein gehucht na 19u geen geld mogen kunnen afhalen?...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb op zich geen probleem om die euro per transactie te betalen want nu betaal ik 50 cent
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik ben trouwens 27 dus zo oud ben ik niet.
Ik vind niet dat het een of/of verhaal mag zijn maar eerder een EN/EN verhaal.
50 cent betalen om geld af te halen ? Goed gek , in de Aldi betaal ik 0 euro .