nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
Het probleem is een wanverhouding tussen de belastingen die we betalen en wat we ervoor terugkrijgen. In andere landen betalen ze minder belastingen en is er efficiënter bestuur.
Gelijk heb je.
Zou het kunnen komen door een overdaad aan bestuursniveau’s ?
Zou minder bestuursniveau’s kunnen leiden tot een efficiënter bestuur ?
Tijdsgeest is toch anders niet ?m-peeters schreef: ↑23 april 2023, 10:18EarthNvstr1 schreef: ↑22 april 2023, 22:11
Op welke manier dan juist ?
Gewoon de deelregeringen afschaffen, alle bevoegdheden terug federaal maar dan met een federale kieskring ? (hoe het ooit was dus)
En alleen daardoor gaan de 2 gemeenschappen dan vanzelf terug naar elkaar toegroeien of zo ?![]()
![]()
Nu weten we meteen welk "verrassend resultaat" KV verwacht ...
![]()
![]()
![]()
Terug naar het unitarisme van de jaren '50 tem '70 ... alsof toen alles zo vlotjes verliep ...![]()
Je hebt veel meer onafhankelijke media die ook de rol van oppositie deels op zich nemen.
Je hebt social media.
Politici van toen zouden niet zo vlot meer wegkomen als nu
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vandaar de k schreef “zou”
Ik baseer me op een ervaring die ik op prof. Vlak heb voor het soms werken voor een overheidsbedrijf.
Hoe meer er deelnemen aan een project van verschillende afdelingen.
Hoe langer alles duurt tegen we mogen starten.
Iedereen moet zijn zeg er eens kunnen over doen, iedereen wilt mee beslissen of bijsturen.
Vaak mondt het dan ook uit in wat initieel vooropgesteld was.
Ik legde dezelfde link met inefficiëntie
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
‘Zo hard overtuigd’ ben ik daar zelf ook niet van hoor.EarthNvstr1 schreef: ↑23 april 2023, 15:15Als je zo overtuigd bent dat het aantal bestuursniveau's "het probleem" is, laat ons het federaal niveau dan afschaffen.
(Vandaar ik eerder de woorden “zou” , “geneigd”, … in de mond neem…
Het afschaffen van het federaal niveau , het land wordt dan verder bestuurd op gewestelijk niveau ? Of hoe moet ik dat dan zien ?
Je dreigt dan natuurlijk wel om de paar jaar een nieuw marshall plan onder ogen te krijgen
(Wit) konijn met pruimen … lekker

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De 3 gewesten worden dan verder bestuurd (op gewestelijk niveau) met volledige bevoegdheid.
Federaal zit enkel nog wat de 3 gewesten willen uitbesteden aan het federaal niveau, maar daar is dan geen parlement, regering en alles wat erbij komt kijken meer voor nodig. Lekker efficiënt dus.
?!?
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 april 2023, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]
Maak je maar klaar voor een meerwaardebelasting, ik weet alvast op wie zeker niet te stemmen.
[/quote]
Ik ook , zeker niet op Vlaamsch Blok en aanverwanten.
Maak je maar klaar voor een meerwaardebelasting, ik weet alvast op wie zeker niet te stemmen.
[/quote]
Ik ook , zeker niet op Vlaamsch Blok en aanverwanten.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb het hier al meermaals gesteld:

Het is wachten op de implosie van België. En de Belgicisten die krampachtig vasthouden aan het verleden en de deelstaten hun autonomie ontzeggen bewerkstelligen juist het tegenovergestelde van wat ze willen.
De enige toekomst die België heeft is potje kookt, potje betaalt ttz we geven maximale autonomie aan de deelstaten en laten die deelstaten betalen voor hun keuzes.
Niet zoals nu, dat Franstalië kiest voor de hangmat terwijl die betaald wordt door de Vlamingen. Als we op deze weg verder gaan komt er vroeg of laat onafhankelijkheid om het hoekje kijken.
De kruik gaat zolang te water tot ze barst.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zijn die grafische toestanden daarbij echt nodig ?
Jammer eigenlijk, want ze slaan nergens op en leiden n.m.i. de aandacht af van de tekst eronder (die eventueel wel zinnig is).
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 23 april 2023, 19:50, 3 keer totaal gewijzigd.