Schulden afbetaald
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: Schulden afbetaald
Wat de reden van zijn wanbetaling is, doet helemaal niets terzake, en heeft niemand hier affaire mee..
Hij staat op de zwarte lijst, zijn schuld is afbetaald, hoe geraakt hij vervroegd van de lijst af.. Dat was zijn vraag...
Hij staat op de zwarte lijst, zijn schuld is afbetaald, hoe geraakt hij vervroegd van de lijst af.. Dat was zijn vraag...
-
- Full Member
- Contacteer:
Waarom krediet als je 4k netto hebt en gratis inwoonst? Wat scheelt er met je als je niet 1 jaar 25K hiervan kan sparen! Ik kom voor mijn huishouden incl lening toe met 900-1K.
Betaal jij soms graag intrest ofzo? Ik snap dit TOTAAL niet.
-
- Full Member
- Contacteer:
Dit is toch gewoon een trolpost, kan toch niet anders!Gudrun schreef: ↑24 april 2023, 11:52 Los van de discussie of het KAN, het zou gewoon oliedom zijn om het te doen.
Je geeft zelf de verklaring waarom iemand zoals jij met een riant inkomen toch arm kan zijn: je bent nog maar net schuldenvrij en je zou al een nieuwe schuld willen aangaan. Leer sparen!
Dit lijkt mij een goed artikel met de mogelijke opties:
https://plusmagazine.knack.be/recht-en- ... 69827.html
https://plusmagazine.knack.be/recht-en- ... 69827.html
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De vraag van TS was of "een auto krediet haalbaar is", dacht ik.
Beste,KV schreef: ↑24 april 2023, 06:26 Kan je geen korte periode overbruggen ?
Ken uw uitgavenpatroon niet , maar met dergelijke inkomsten heb je misschien wel de mogelijkheid om mooi bedrag aan de kant te zetten ? Zodat je niet per sé een krediet moet aangaan waar je dan ook weer 3, 4 of 5 jaar aan vasthangt.
Tweedehands auto geen optie ?
alvast bedankt voor u tijd om een reactie te schrijven.
op het moment ben ik inderdaad goed aan het sparen, het auto die ik wil kopen is geen gewoon stadswagen...had er wel voor over om wat intresten te betalen
maar inderdaad mischien moet ik geen overhaaste beslissingen nemen
----------EarthNvstr1 schreef: ↑24 april 2023, 18:14De vraag van TS was of "een auto krediet haalbaar is", dacht ik.
Met 3500 a' 4000 euro netto zonder enige huurlasten te moeten betalen zou het mij verwonderen dat hij niet zou weten dat hij een autolening zou kunnen afbetalen.
Grootste probleem was ,,,, zijn schuld is afbetaald, maar hij stond als wanbetaler op de zwarte lijst,, kan hij alsnog een lening aangaan???
beste,bryanv schreef: ↑24 april 2023, 10:15 Eigenlijk vraag je aan ons of het oké is om iets op krediet te kopen terwijl je net uw schulden hebt afgelost als wanbetaler, dit terwijl je ons de indruk geeft geen (zware) uitgavenspost te hebben. ("heb een inkomsten tussen 3.500 - 4.000 netto zonder huur kosten of dergelijke ben gratis gehuisvest").
Wat wil je dat we zeggen? Ik ken de "omstandigheden" niet en ik hoop dat er geen privé zaken mee gemoeid zijn, maar met deze informatie zou ik eerder voorstellen om op dit moment geen krediet aan te gaan.
bedankt voor u tijd om een reactie te schrijven.
Ik vraag eigenlijk of zo een lening haalbaar is ? het auto dat ik wil kopen is geen gewoon stads wagen. Mijn inkomsten zijn in de laatste 2j serieus veranderd. toen ik het vorige krediet had genomen had ik een inkomen van 1600euro. ondertussen heb ik een serieuze functie alsook het huis dak bewoon is van mijn ouders die zelf nu op pensioen zijn en genieten van u leventje in de zon
Maar u heeft gelijk misschien moet ik nog is goed nadeken.
Beste,Nefertari schreef: ↑24 april 2023, 11:13 Als de vorige schulden vervroegd afbetaald konden worden, dan betekent dat waarschijnlijk dat sparen voor een nieuwe of tweedehandse auto gemakkelijk zou kunnen.
Een nieuw krediet beginnen, is zeker af te raden als er voordien al problemen geweest zijn met afbetalingen.
Wat betreft bepaalde opmerkingen over het "gratis gehuisvest" zijn: er zovéél jonge mensen die bijvoorbeeld gratis thuis bij hun ouders blijven inwonen.
bedankt voor u tijd om een reactie te schrijven.
het huis is inderdaad van mijn ouders die nu van hun pensioen genieten in het zon. mijn inkomsten zijn serieus veranderd tegenover mijn loon bij mijn eerste krediet. het sparen gaat mij goed af en het auto dak wil kopen is eigelijk een iets luxere wagen.
maar u heeft gelijk, mss moet ik hier nog is goed over nadenken of ik het wel echt wil/nodig heb.
beste,Gudrun schreef: ↑24 april 2023, 11:52 Los van de discussie of het KAN, het zou gewoon oliedom zijn om het te doen.
Je geeft zelf de verklaring waarom iemand zoals jij met een riant inkomen toch arm kan zijn: je bent nog maar net schuldenvrij en je zou al een nieuwe schuld willen aangaan. Leer sparen!
U gaat er vanuit dak niet kan sparen, nochtans heb ik goed gespaard en ben nog aan het sparen. en arm? wat is arm? dat is weer een bewering vanuit u kant. ik bezie het niet als opnieuw schulden maar een investering.
mvg
Mag je toch eens uitleggen hoe je dit doet .Verviertig schreef: ↑24 april 2023, 12:57 Waarom krediet als je 4k netto hebt en gratis inwoonst? Wat scheelt er met je als je niet 1 jaar 25K hiervan kan sparen! Ik kom voor mijn huishouden incl lening toe met 900-1K.
Verwarming
Verzekeringen
Elektriciteit
Voeding
Internet
vervoer
Kinderen
Is onrealistisch om te zeggen dat je met 1000 € per maand kunt toekomen en jij betaald dan nog een lening af !
Maar het is een feit dat hoe hoger de inkomsten zijn hoe rapper de mensen het uit de deur willen
Beste,bryanv schreef: ↑24 april 2023, 11:59De topicstarter verklaart niet wat de reden tot wanbetaling is. Als er iets privé gebeurd is, weten we niet. We kunnen enkel stellen dat.. nu, iets roerend op krediet kopen, raad ik iedereen af, wanbetaler of niet.Gudrun schreef: ↑24 april 2023, 11:52 Los van de discussie of het KAN, het zou gewoon oliedom zijn om het te doen.
bedankt voor u reactie.
u heeft misschien wel gelijk, ik kan beter nog is nadenken
Beste Ludoludo schreef: ↑24 april 2023, 18:39----------EarthNvstr1 schreef: ↑24 april 2023, 18:14
De vraag van TS was of "een auto krediet haalbaar is", dacht ik.
Met 3500 a' 4000 euro netto zonder enige huurlasten te moeten betalen zou het mij verwonderen dat hij niet zou weten dat hij een autolening zou kunnen afbetalen.
Grootste probleem was ,,,, zijn schuld is afbetaald, maar hij stond als wanbetaler op de zwarte lijst,, kan hij alsnog een lening aangaan???
U snapt mijn vraag perfect! dat is exact wat ik wil weten..
nogmaals merci
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Waarom heb je vervroegd afbetaald als je nu weer wil lenen ?Ahmet95 schreef: ↑24 april 2023, 02:10 Mijn laatste betaling is reeds gebeurd, dus zal er binnen de 8dagen een melding gemaakt worden dat het schuld is verheffend bij het NBB.
Er zal wel dus zichtbaar zijn dat mijn schuld is afbetaald, enkel weet ik niet of ik in het periode van "1jaar" na u verheffing van schulden, ik in aanmerking zal komen voor een lening
Je hád een lening ... dan had je die misschien beter gehouden ?