Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Heeft iemand een idee wat de voordeligste oplossing is betreft een leasefiets en het belastingvoordeel hiervan ?
Elke drie jaar een nieuwe fiets leasen(€180/maand) of na drie jaar de fiets overkopen en hiermee verder blijven rijden tot hij helemaal op is ?
Misschien iemand zicht op wat het belastingvoordeel is van dergelijke leasefiets ?
Elke drie jaar een nieuwe fiets leasen(€180/maand) of na drie jaar de fiets overkopen en hiermee verder blijven rijden tot hij helemaal op is ?
Misschien iemand zicht op wat het belastingvoordeel is van dergelijke leasefiets ?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Verkoopprijs of model?
Restwaarde bij aankoop na 3 jaar?
Aantal kilometers na 3 jaar?
Restwaarde bij aankoop na 3 jaar?
Aantal kilometers na 3 jaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De meeste speedbikes moeten hun duurzaamheid nog bewijzen. Onderdelen en herstellingen zijn duur, daarom zou ik na 3 jaar en 20k kilometer voor een nieuwe leasing gaan.
Gewoon aankopen. Na 3 jaar heb je 6480 euro betaald en de fiets is verre van versleten en best nog wel meer waard dan 1300 euro. Onderhoud valt wel mee en kan je grotendeels zelf doen. Mijn fiets met Bosch motor doet reeds 7 jaar/25.000 km dienst zonder grote problemen. Af en toe remblokken , nieuwe ketting , cassette , banden ….die je makkelijk zelf kan vervangen kosten hooguit 100 euro per jaar. Batterijcapaciteit is nog 81% momenteel.
Dat heb ik met mijn eerste ook gedaan, dit is nu mijn tweede.
Het is wel zo wanneer ik deze overkoop ik 1 jaar garantie krijg van KBC.
Van de andere kant is het ook zo dat de fiets aardig wat meemaakt wanneer je er elke dag 50km mee gaat fietsen met onze Vlaamse fietspaden.
Ik vroeg me alleen af welke impact dit op mijn belastingen heeft ?
Er gaat maandelijks €180 bruto van mijn loon vanaf.
Overkopen voor €1300, verkopen voor €2000 en een nieuwe leasen.
Als ik wist dat leasen even duur is als met de huidige blijven rijden zou ik natuurlijk direct weer een nieuwe gaan leasen.
De impact van bruto naar netto zal voor iedereen anders zijn, dus daar kan je geen eenduidig antwoord op geven.
Weet wel dat minder brutoloon ook minder vakantiegeld,eindejaarspremie en pensioenopbouw betekend.
Weet wel dat minder brutoloon ook minder vakantiegeld,eindejaarspremie en pensioenopbouw betekend.
Minder vakantie geld oke.
Minder eindejaarspremie oké.
Minder pensioen opbouw niet oke, pensioen opbouw is op geplafonneerd loon zolang daar boven geen probleem.
Het blijft een moeilijke oefening welke totaal impact de leasingfiets heeft op het totale plaatje.
Beperk je tot de basisvraag: wil je het goedkoop houden en zo lang mogelijk met dezelfde fiets blijven rijden of heb je liever om de drie jaar een nieuwe fiets?
+1
Inderdaad, dat is de reflectie die je je moet maken.
Zo een fiets blijft ook in zijn 4de en 5de jaar nog een betrouwbare partner.
Maar waarom je hoofd er nu al over breken? Ik neem aan dat je de keuze pas binnen drie jaar moet maken? Dan ken je ook het belastingvoordeel.
Simuleer eens via de belastingaangifte wat 12 keer €180 voor impact heeft op het netto inkomen. Je weet dan de netto kost van leasing en daarmee weet je ook hoe lang je met de overgenomen fiets moet rijden om breakeven te komen, zal wat meer dan één jaar zijn. Om goedkoper uit te komen zul je dus bijna 5 jaar of langer met die fiets moeten rijden, gezien slijtage en batterij leeftijd...karine schreef: ↑27 april 2023, 15:06 Ik vroeg me alleen af welke impact dit op mijn belastingen heeft ?
Er gaat maandelijks €180 bruto van mijn loon vanaf.
Overkopen voor €1300, verkopen voor €2000 en een nieuwe leasen.
Als ik wist dat leasen even duur is als met de huidige blijven rijden zou ik natuurlijk direct weer een nieuwe gaan leasen.
Mocht je de fiets zelf nieuw aangekocht hebben en er vijf jaar mee rijden, kom je op ongeveer dezelfde kost per jaar uit
Overnemen en direct verkopen met winst is sowieso goed maar kijk eerst maar eens of je een koper gaat vinden, er komen nu immers heel veel leasefietsen op de markt en de wachttijden voor een nieuwe zijn zo goed als weggewerkt.