In welk land goedkoper leven ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: In welk land goedkoper leven ?
In het verleden heb ik dat reeds gedaan en alleen maar positieve herinneringen aan. Meerdere periodes in mijn leven elders gewoond maar alleen voor maanden. Nooit voor jaren.EarthNvstr1 schreef: ↑28 april 2023, 20:19
Mooi. Weten wat je wil, is alvast een goed begin. Zeker als je ook weet in welke volgorde.
Hoever sta je met de realisatie van dat eerste punt ?
In theorie kan ik weg. Ik heb nu niets in de weg staan.
Als ik er nu al ver mee stond zou ik geen topic openen met de vraag waar andere leden denken dat het er goed leven is. Ik zit nog maar in de denkFASE (gecorrigeerd), laat het ons zo noemen ?
Portugal en Spanje, Canarische eilanden of Madeira lijken ook wel leuk. Maar de genoemde bestemmingen meer richting Oost Europa geven waarschijnlijk een beter, goedkoper of ander leven en lijken me zeker het overwegen waard.
Ik lees dat expats terugkeren naar hun thuisland omdat de financiën niet meer mee willen. Daar voorzie ik geen problemen maar ik kan ook mis zijn.
Laatst gewijzigd door Piepenolleken op 28 april 2023, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Er staat in dat artikel verder niets meer over in, eigenlijk.Piepenolleken schreef: ↑28 april 2023, 19:50Betaalmuur.. ik kan er niet veel van lezen maar ik zoek zeker verder op hetzelfde pad.J Lawieck schreef: ↑28 april 2023, 19:01Bulgarije.
https://www.demorgen.be/nieuws/beursana ... ~b1d8f679/
Het gaat dan ook meer over FIRE en hoe hij dat in de praktijk toepast.
Mijn bijdrage ging alleen over goedkoop huren.Piepenolleken schreef: ↑28 april 2023, 20:28 Als ik er nu al ver mee stond zou ik geen topic openen met de vraag waar andere leden denken dat het er goed leven is.
Of het daar goed leven is in een Bulgaars bergdorp? Da's voor iedereen verschillend. Hou je van hitte? Koude? Veel volk? Je naaste buur op een uur rijden? ...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Hitte : lekker warm is ok. Niet te heet en ook niet Noordpool-koud.
Veel volk : eigenlijk niet maar steden hebben hun voordelen. Er is bv altijd wat te doen en er is veel concurrentie tussen eetgelegenheden.
Naaste buur op een uur rijden : liever niet. De woestijn in Afrika of Australië valt dus af.
Een stad met een vastgoedbubbel en daardoor lage huurprijzen is dik in orde. Niet makkelijk te vinden trouwens.
Ik ben vorig jaar naar Gran Canaria geweest en een beetje rond gekeken. De prijzen voor huren zijn niet spotgoedkoop maar als je wat meer in de bergen gaat valt het wel mee. Het leven zelf is er wel goedkoper dan hier. Supermarkt, restaurant e.d zijn goedkoper. Het is er nooit te koud en ook nooit te warm. Zelden kouder dan 17 graden en warmer dan 30 graden. Met Las Palmas heb je ook een stad met bijna 400.000 inwoners waar je alles hebt. Je kunt er ook luieren op het strand of wandelen in de bergen. Kortom, van alles wat op een klein grondgebied. Dat is dan ook het grootste nadeel, het is klein en je hebt altijd het vliegtuig nodig om er te geraken tenzij je graag twee dagen op een ferry vanuit Zuid-Spanje zit.
Waar staat er dat Brembos een sukkelaar isPiepenolleken schreef: ↑28 april 2023, 19:46Waaruit concludeer je dat Brembos een sukkel is ? Of begrijp ik je verkeerd ?
Er staan maar 2 zinnen waarvan je één herhaalt hier en waar er op zin 2 te lezen staat Stefaan en dit is deze waar het artikel over gaat .
Afgaande op dat lijstje lijken me Portugal en de Canarische Eilanden dan de beste keuzes.
Mooie link en lijst.Philippe1 schreef: ↑29 april 2023, 08:10 https://www.numbeo.com/cost-of-living/r ... region=150
Vergelijking voor Europa
In Ukraine is het leven goedkoopst. In Zwitserland duurst..
Er staan geen bestemmingen in van buiten Europa. Daar is het ook wel vaak erg goedkoop.
Azie, Zuid Amerika, Afrika... Of het er altijd leefbaar is, is wat anders.
Laatst gewijzigd door Destereir op 29 april 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Je quote Brembos en je zegt in de eerste zin van je reactie : ""Als je hier een sukkelaar bent ben je overal een sukkel . ""lop schreef: ↑29 april 2023, 02:59Waar staat er dat Brembos een sukkelaar isPiepenolleken schreef: ↑28 april 2023, 19:46
Waaruit concludeer je dat Brembos een sukkel is ? Of begrijp ik je verkeerd ?
Er staan maar 2 zinnen waarvan je één herhaalt hier en waar er op zin 2 te lezen staat Stefaan en dit is deze waar het artikel over gaat .
Je verontwaardiging vind ik misplaatst.
Maar goed. Je zegt dat je het zo niet bedoeld had.... All is well that ends well.
Hier heb je het volledige overzicht. https://www.numbeo.com/cost-of-living/rankings.jspDestereir schreef: ↑29 april 2023, 09:03Mooie link en lijst.Philippe1 schreef: ↑29 april 2023, 08:10 https://www.numbeo.com/cost-of-living/r ... region=150
Vergelijking voor Europa
In Ukraine is het leven goedkoopst. In Zwitserland duurst..
Er staan geen bestemmingen in van buiten Europa. Daar is het ook wel vaak erg goedkoop.
Azie, Zuid Amerika, Afrika... Of het er altijd leefbaar is, is wat anders.
Ah, erg bedankt daarvoor. Ik had nog niet gezien dat die selectie ook mogelijk was.
Pakistan is een paradijs, dus...
Allen daarheen.
Pakistan is een paradijs, dus...
Allen daarheen.
Zuid afrika of naar Thailand verhuizen...
Europese landen zijn Moldavië, Macedonië, Georgië, Polen, Tsjechië , Bulgarije.
Europese landen zijn Moldavië, Macedonië, Georgië, Polen, Tsjechië , Bulgarije.
Brembos reageert op het artikel , dus als je de moeite zou doen om het volledig te lezen is er niks dat je kunt verkeerd begrijpen .
Dat brembos een sukkel is of niet dat weet ik niet maar weet het wel van Stefan die zogezegde analist .