Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Ik heb inderdaad nog tijd, heb deze fiets inmiddels 2 jaar, dus volgend jaar moet ik de keuze maken.
Kopen in de winkel sowieso niet, €6500 voor een fiets is een beetje teveel van het goede.
Ik hoef zeker niet elke 3 jaar een nieuwe fiets, ik kijk vooral naar het voordeel ervan en als leasen via het belastingvoordeel goedkoper is zal ik elke 3 naar een nieuwe leasen.
Maar ik ga zoals Vortex zegt eens een simulatie maken in de aangifte.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Conclusie van dat artikel:
Ik vind ook dat je in het heden moet leven en de kansen grijpen die je nu aangeboden krijgt zonder je zorgen te maken over je pensioen.Een fiets leasen volgens het principe van brutoloon inruil heeft dus een kleine invloed op je sociale uitkeringen en in mindere mate op je pensioen, omdat deze zaken berekend worden op basis van je brutoloon. Maar dit ‘nadeel’ weegt niet op tegen het groot netto voordeel dat je hebt ten opzichte van een privéaankoop.
-
- Hero Member
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Ja ik vind het spijtig dat ik geen fiets kan leasen voor woon werkverkeer. Maar zeg nu eerlijk 100 KM doen (enkele rit) met een fiets is beetje teveel van het goede
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Met een auto is dat ook een beetje teveel.Timoootjex schreef: ↑30 april 2023, 13:41 Ja ik vind het spijtig dat ik geen fiets kan leasen voor woon werkverkeer. Maar zeg nu eerlijk 100 KM doen (enkele rit) met een fiets is beetje teveel van het goede
Heb wel collega's die enkel 45km doen. 90/dag*€0,24/km = €21,6 of €432/maand
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Als je dagelijks zulke grote afstanden naar je werk aflegt word je weliswaar financieel vergoed maar je hebt de tijd die je verliest en de stress van het verkeer.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Met een fiets heb je weinig stress in het verkeer en de tijd die je aan het fietsen bent is een work-out. Ik rij elke dag winter-zomer met de fiets naar het werk. Zalig is het.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Voor het geld moet je het niet doen, maar het is zalig(en nu het betere weer eraan komt zeker) om lekker ontspannen thuis te komen. Als ik 's morgens moet kiezen tussen auto of fiets is de keuze snel gemaakt.
Als je dan kijkt dan er maar een verschil is van 10-15 min op 25km is de keuze snel gemaakt.
Wel spijtig dat er nogal wat gekken op de baan zitten en er tegenwoordig toch een bepaald risico op een ongeval bestaat.
Als je dan kijkt dan er maar een verschil is van 10-15 min op 25km is de keuze snel gemaakt.
Wel spijtig dat er nogal wat gekken op de baan zitten en er tegenwoordig toch een bepaald risico op een ongeval bestaat.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Of andere weg gebruikers het zalig vinden een speed pedelec.
Als je een paar filmpjes wil hoe het in onze buurt er aan toe gaat.
Rood licht voetpad op, wie uit de winkel komt moet maar opzij.
Op andere momenten rood licht niet voor mij.(en maar vloeken op die groen licht hebben in het passeren).zien die niet dat ik er aan kom.
En hier staat niet dat u het ook zo doet.
Speed pedelec......en slecht ter been zijnde mensen.
Die met een koersfiets zonder bel hebben we het dan nog niet over.
Voor zij die fietsen geen stress, de voetgangers daarentegen hopen stress.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Ik heb geen speed-pedelec, wel een gewone elektrische fiets. Ik wil ook geen speed-pedelec, vind ik te snel en je hebt weinig bescherming. Op mijn motorfiets zit ik met volledige bescherming met protectoren en een echte helm.
Bij een val of ongeval op snelheid met een speed-pedelec ben je sowieso zwaar gekwetst door het gebrek aan degelijke bescherming.
Wat meer wederzijds respect in het verkeer zou leuk zijn, maar dit is heel ver te zoeken en dat is eigen aan onze rat-race maatschappij. Zelfs op het forum is wederzijds respect bij momenten ver te zoeken.
Bij een val of ongeval op snelheid met een speed-pedelec ben je sowieso zwaar gekwetst door het gebrek aan degelijke bescherming.
Wat meer wederzijds respect in het verkeer zou leuk zijn, maar dit is heel ver te zoeken en dat is eigen aan onze rat-race maatschappij. Zelfs op het forum is wederzijds respect bij momenten ver te zoeken.
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Er zijn nu eenmaal gekken zowel op de fiets als op de motor als in de auto.
Ik heb zelf ook nog een motor staan maar dat vind ik niet meer van deze tijd wegens veel te gevaarlijk. Een speed pedelec is ook niet gemaakt om mee in het centrum te rijden en dat probeer ik dus ook zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb van mijn werkgever ook een verplichte rijcursus moeten volgen en dat zouden ze beter voor iedereen doen.
Verstand gebruiken en een portie geluk blijft de boodschap.
Op 1000 letselongevallen vallen er 28 dodelijke slachtoffers onder de motorrijders, ten opzichte van 8 fietsers, 11 automobilisten en 19 voetgangers bijvoorbeeld. De combinatie van snelheid en het gebrek aan een beschermend koetswerk maakt dat de ernst van de ongevallen met motorrijders zo groot is
Ik heb zelf ook nog een motor staan maar dat vind ik niet meer van deze tijd wegens veel te gevaarlijk. Een speed pedelec is ook niet gemaakt om mee in het centrum te rijden en dat probeer ik dus ook zoveel mogelijk te vermijden. Ik heb van mijn werkgever ook een verplichte rijcursus moeten volgen en dat zouden ze beter voor iedereen doen.
Verstand gebruiken en een portie geluk blijft de boodschap.
Op 1000 letselongevallen vallen er 28 dodelijke slachtoffers onder de motorrijders, ten opzichte van 8 fietsers, 11 automobilisten en 19 voetgangers bijvoorbeeld. De combinatie van snelheid en het gebrek aan een beschermend koetswerk maakt dat de ernst van de ongevallen met motorrijders zo groot is
-
- Hero Member
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Als ik zie hoe ik val met mijn gewone fiets aan 20km per uur durf ik zelfs niet op een elektrische te kruipen
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
6500 eur voor een fiets op 3 jaar en dan is hij niet van jou?
Ik begrijp dat je een goede woon/werk vervoersvergoeding krijgt en er een fiscaal voordeel is.
Maar is er geen mogelijkheid om dit fiscaal voordeel in een belegging te steken, met niet te hoge recurrente kosten, en een speed pedelec van bvb. 2 a 3K EUR zelf aan te kopen?
Als ik mensen hoor zeggen dat het onderhoud in de lease zit ...
Bij een middenmotor kan ik het enigsins begrijpen: slijtage motor ($$$$), ketting, kettingbladen/cassette, derailleurs, ...
Maar met een achterwielmotor: banden/remmen, geen rocket science, en voor de rest?
Ik begrijp dat je een goede woon/werk vervoersvergoeding krijgt en er een fiscaal voordeel is.
Maar is er geen mogelijkheid om dit fiscaal voordeel in een belegging te steken, met niet te hoge recurrente kosten, en een speed pedelec van bvb. 2 a 3K EUR zelf aan te kopen?
Als ik mensen hoor zeggen dat het onderhoud in de lease zit ...
Bij een middenmotor kan ik het enigsins begrijpen: slijtage motor ($$$$), ketting, kettingbladen/cassette, derailleurs, ...
Maar met een achterwielmotor: banden/remmen, geen rocket science, en voor de rest?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Een fiets van 6500€ voor 3 jaar leasen zou te gek zijn? Maar auto's van 60.000€ leasen, daar zien we geen graten in? De autobouwers zullen het graag lezen...
Nogmaals ik ken niemand met een speed pedelec die 10k kilometer per jaar doet en niet geregeld stukken rijdt. Hopelijk zal de duurzaamheid verbeteren. Zoniet, blijf ik bij een nieuwe fiets elke 3 jaar.
Nogmaals ik ken niemand met een speed pedelec die 10k kilometer per jaar doet en niet geregeld stukken rijdt. Hopelijk zal de duurzaamheid verbeteren. Zoniet, blijf ik bij een nieuwe fiets elke 3 jaar.