Conflict laeka versus doorwinterd
Re: Conflict laeka versus doorwinterd
Serieus?sintorama schreef: ↑2 mei 2023, 11:53Dat is het hem juist: het conflict gaat over iets dat veel dieper ligt. De posts van laeka kunnen ertoe leiden dat onervaren beleggers redeneren van "tiens, die laeka schijnt er iets van te kennen, weetjewat ik doe gewoon telkens dezelfde aankopen als hij". De gevolgen zullen echter behoorlijk desastreus zijn, en dat sommigen het niet kunnen aanzien dat onervaren beleggers (al dan niet doelbewust) misleid worden verdient lof. Oordelend vanuit het standpunt van de moraliteit heeft doorwinterd hier het gelijk aan zijn zeide, imho.Kempen123 schreef: ↑2 mei 2023, 11:38 En als het nu nog een conflict was om iets waar ze beiden recht op meenden te hebben. Maar dat lijkt hier niet eens het geval. De portefeuille van Laeka is niet de portefeuille van doorwinterd, en ze zitten mekaar niet in de weg. Het is niet alsof ze allebei het laatste aandeel van hetzelfde bedrijf XYZ willen kopen.
Voelt doorwinterd zich de beschermer van de onervaren belegger die niet blindelings laeka moet volgen? Dat is nobel, maar onnodig lijkt me. Gelukkig staat dit forum niet vol met disclaimers als 'do your own research' en 'volg mij niet', en begrijpt iedereen, ook beginners, dat het vanzelfsprekend is dat je niet zomaar iemand op een forum volgt.
En is doorwinterd dan ook zo kritisch op anderen die (een deel van) hun aankopen/verkopen posten? Of is er iets speciaals aan laeka waardoor de beginnende belegger een groot risico loopt om onder de invloed van laeka te komen, en niet onder de invloed van jou of van mij?
Ik weet niet of doorwinterd het gelijk aan zijn zijde heeft, dan zou ik jaren aan posts moeten gaan reconstrueren, en het maakt ook niet uit.
Denigrerende opmerkingen richting anderen vanuit laeka zijn zeker niet gepast, maar als ik zo de laatste 10 of 20 berichten lees van doorwinterd lijkt het me alsof die oftewel laeka als onkundig of als leugenaar (welk van de twee is me nog steeds niet duidelijk) willen afschilderen. Ook ongepast.
En dan je eigen opmerking 'dat onervaren beleggers (al dan niet doelbewust) misleid worden' ?
Wil je nu echt impliceren dat laeka doelbewust onervaren beleggers wil misleiden? Misschien ben ik naief en heb ik teveel vertrouwen in de mensheid, maar dat gaat er bij mij echt niet in.
Er zullen wel Gidsers één of meerdere tips eens omgezet hebben in effectieve aankopen. En er wordt idd al eens gepocht en uitgelachen. Maar met voorbedachte rade of voor ander gewin? Dat lijkt zelfs mij te ver gezocht. Haantjesgedrag heb je overal, en ook ik zal me er wel eens tegen gezondigd hebben. Iedereen blijft hopelijk vrij in het lezen en aannemen van de posts hier. Als je niet goed kan filteren of je wil een gokje wagen op één van de tips die hier de revue passeren, dan denk je toch best 2 keer na. Ik maak me geen illusies: mijn bijdrages gaan het verschil hier niet maken, laat staan de ommekeer in dit topic.
Euh, ja! Absoluut. Dat voortdurende gepoch waar we het hier de hele tijd al over hebben. Laeka is uniek in die zin dat hij de enige is die dat (in die mate) doet.Kempen123 schreef: ↑2 mei 2023, 12:57 En is doorwinterd dan ook zo kritisch op anderen die (een deel van) hun aankopen/verkopen posten? Of is er iets speciaals aan laeka waardoor de beginnende belegger een groot risico loopt om onder de invloed van laeka te komen, en niet onder de invloed van jou of van mij?
Neen, dat wil ik niet impliceren. Daarom dat ik er duidelijk "al dan niet" bij schrijft. Dat betekent: het zou kunnen, maar het is geen zekerheid. Er zijn altijd mensen die naief genoeg zijn om te denken dat ze eigenhandig in staat zijn een aandeel in de groene cijfers te praten. Maar ik ben niet zeker dat dit de werkelijke beweegreden is.Kempen123 schreef: ↑2 mei 2023, 12:57 En dan je eigen opmerking 'dat onervaren beleggers (al dan niet doelbewust) misleid worden' ?
Wil je nu echt impliceren dat laeka doelbewust onervaren beleggers wil misleiden? Misschien ben ik naief en heb ik teveel vertrouwen in de mensheid, maar dat gaat er bij mij echt niet in.
Wat wel een zekerheid is, is dat Laeka een enorme nood aan bevestiging heeft. Hij wilt heel graag gepercipieerd worden als een topexpert met uitzonderlijke beleggingsresultaten, nog liever dan dat hij die uitzonderlijke resultaten daadwerkelijk zou behalen. Waarom je zoiets zou willen op een anoniem forum, dat is voer voor psychologen.
En denk je dat een beginnende belegger daar niet doorheen kijkt? (ik denk namelijk van wel).sintorama schreef: ↑2 mei 2023, 14:08Euh, ja! Absoluut. Dat voortdurende gepoch waar we het hier de hele tijd al over hebben. Laeka is uniek in die zin dat hij de enige is die dat (in die mate) doet.Kempen123 schreef: ↑2 mei 2023, 12:57 En is doorwinterd dan ook zo kritisch op anderen die (een deel van) hun aankopen/verkopen posten? Of is er iets speciaals aan laeka waardoor de beginnende belegger een groot risico loopt om onder de invloed van laeka te komen, en niet onder de invloed van jou of van mij?
Er zijn een aantal poster die hier reeds vele jaren posten die er niet doorheen zien. Waarom zou je dan verwachten dat de beginners er doorheen zouden kijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja ikke, waarna het aandeel de volgende maanden fel steeg. Ik vertrouwde het echter niet en heb verkocht en mijn winst gepakt. De maand na mijn verkoop is het opnieuw gedaald en staat nu een flink stuk onder de koers waaraan ik het gekocht had. Dus was ik er blijven inzitten dan was mijn broek nu gescheurd.
Les geleerd en gelukkig goed afgelopen en op het juiste moment verkocht
-
- Verbannen Gebruiker
Ik wel.
Telkens wanneer iemand bewijst dat Laeka een fantast is, komt Laeka hier op dramatische toon verklaren dat hij het beu is. Dat hij hier nooit meer terugkomt.
En na een jaar komt hij terug. In de hoop dat niemand het zich herinnert dat hij een fantast is.
En dat Laeka een fantast is, is gemakkelijk te bewijzen. Hij heeft een voorkeur voor aandelen die zeer illiqiide zijn. Er is nog niet één transactie per week. Als hij dus beweert dat hij weer een aandeel ... gekocht heeft (meestal uit de familie Boloré) dan hoef je maar naar de beurs te gaan om vast te stellen dat Laeka een fantast is.
En ik geloof inderdaad dat iedereen dat snapt. Het is dus niet nodig om hier te bewijzen dat Laeka een fantast is. Zelfs beginnelingen snappen dat wel.
laeka schreef: ↑1 mei 2022, 09:41Normaal ging ik niet meer reageren op het forum maar ik doe het toch. In uw top 5 voor 2022 stonden bovenvermelde aandelen als tip. Ik ga er dan ook vanuit dat ze op die moment koopwaardig zijn! Nu komt u af dat je Ackermans gaat bijkopen pas aan 100 tot 130 euro! Hallo... als ze tot 100 euro zakken koop ik voor 100.000 euro en meer hoor. De koers staat nu boven de 170 euro. Zelfde verhaal voor al die andere aandelen in uw portefeuille als Sofina nog 20% zakt ben ik ook koper hoor maar op dit moment niet!Jozefien1969 schreef: ↑30 april 2022, 20:25
Beste Laeka,
Kinnevik is inderdaad een misser; maar ik geloof nog steeds in het aandeel ( geloven is niet weten ). Betreffende KKR, heb inderdaad mijn GAK verhoogd; maar het is absoluut geen misser. Investor is gekocht 5 jaar geleden. Hoe dan ook een goed aandeel, niets mis mee. Sofina ook 5 jaar geleden gekocht en soms te duur bijgekocht; mijn GAK verhoogd. Dom of slim? Time wil tell. Brederode koop ik binnenkort weer bij. Ackermans rond 100-130 absoluut bijkopen, althans voor mij.
Maar ben geen belegger; weet er niets van, ben een zogenaamde autodidact. Waar ik me wel ernstig zorgen over maak - en daar weet ik wel iets meer van - is de oorlog .
Maar goed ieder zijn kennis.
Betreffende beleggen heb ik inderdaad geen kennis. Een balans lezen kan ik goed.
Zo en nu is het woord terug aan de kenners zoals huisjetuintjefietsje die ongetwijfeld veel betere tips heeft.
Vrijdag heb ik alvast 2 nieuwe topholdings in wording toegevoegd aan mijn portefeuille maar vermits dit niemand interesseert gaan we dit niet meer mededelen.
Zeer triestige bedoening dit. Elke minuut die voorbij tikt is een minuut dichter bij uw sterfdatum. Zeker dat ge die tijd goed besteedt door hier ellenlange discussies te voeren waar eigenlijk niemand in geïnteresseerd is?
Wel weer tekenend voor de immer dalende kwaliteit van dit forum. Ik zoek eigenlijk al weken de 'delete'-knop, maar die bestaat niet op dit forum blijkbaar. I wonder why.
Wel weer tekenend voor de immer dalende kwaliteit van dit forum. Ik zoek eigenlijk al weken de 'delete'-knop, maar die bestaat niet op dit forum blijkbaar. I wonder why.
huisjetuintjefiets schreef: ↑2 mei 2023, 15:24
En dat Laeka een fantast is, is gemakkelijk te bewijzen. Hij heeft een voorkeur voor aandelen die zeer illiqiide zijn. Er is nog niet één transactie per week. Als hij dus beweert dat hij weer een aandeel ... gekocht heeft (meestal uit de familie Boloré) dan hoef je maar naar de beurs te gaan om vast te stellen dat Laeka een fantast is.
Verschillende aankopen die ik gemeld heb zijn inderdaad gekocht. En enkel aandelen uit de Bollore stal zijn illiquide of is er in aandelen zoals Wendel, Italmobiliare, Eurazeo, Tamburi, Peugeot Invest, EXOR, MBB, Prosus, Alba en vele andere niet genoeg handel misschien??? Lijst is te lang.
Maar post gerust uw aankopen hoor dan weten we direct welk vlees we in de kuip hebben!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wil je nu zeggen dat Jozefien1969 een beginneling is ?
Wat beginnen jullie over een forumlid dat hier al lang weg is?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Straffe uitspraak ... daar zou ik dan toch ook wel eens wat voorbeelden van willen zien.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 mei 2023, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha idd, nu je het zegt jullie het zeggen.
Laatste post: holdings-t15349-7380.html#p560728
Jammer, gaf gaven wat diversiteit in de pap.
Ik vond het een raar forumlid: altijd in het meervoud schrijven, bepaalde andere forumleden bejubelen zoals B7H4long:
Jozefien1969 schreef: ↑1 juli 2021, 21:33 Ten eerste alle respect voor Bh74. Om nog duidelijker te zijn: na vijf jaar beleggen heeft Bh74 gewonnen. Punt uit.
Jozefien1969 schreef: ↑5 mei 2021, 21:02 Dit alles in onze besluitvorming hebben meegenomen komen we toch tot de conclusie dat de antwoorden van B7H4LONG voorzichtig en doordacht zijn. Waarvoor onze dank. U wel gegeven.
Laatst gewijzigd door Yaris op 2 mei 2023, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.