Holdings
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Holdings
Waarom "misschien" ?
Voila: conflict-laeka-versus-doorwinterd-t31936.html#p579715
Ik verwacht dan ook minstens 1 bijdrage van Trivium in dat topic.
Done
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Tips om de IWDA te kloppen: maak een toplijstje voor het komende jaar.
Ga je compleet de mist in met dit lijstje, zet dan alles op alles het jaar nadien.laeka schreef: ↑7 december 2017, 12:58 Mijn huiswerk is al af voor volgend jaar. Tussen haakjes vindt u de koersen op dit moment.
1) Camellia (112.90 pond)
2) Compagnie du Cambodge (6930 euro)
3) Jardine Matheson Holdings (62.10 usd)
4) Italmobiliare (23.74 euro)
5) First Pacific (5.69 HKD)
Allemaal holdings dus.
Indien ook dat geen succes is, vermeld dan gewoon midden in het jaar wat op nummer 1 zou gestaan hebben, moest je een toplijstje gemaakt hebben.
laeka schreef: Heb zelf geen top 5 gegeven maar kan wel melden dat bij mij Bollore en zijn aanverwante holdings duidelijk met stip op 1 staan.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Beste laeka AKA tosca edlaeka schreef: ↑29 mei 2019, 13:19 Ik stel vast dat de meeste geen snars begrijpen wat Camellia wel waard is. Ik ga daarom niet meer reageren op die onzin die sommige hier komen vertellen.
Allez nog een vraagje voor de zogenaamde kenners aan hoeveel staan de beleggingen in Bangladesh in de boeken. En de kunst werken en de manuscripten en de postzegels? Of diene BF M op de bermuda's
Ik ben eens benieuwd wie hier een zinnig antwoord kan geven?
groeten laeka
Mijn zinnige antwoorden hierop kan je 4 jaar en -60% later nog steeds nalezen op het andere forum.
gr
-
- Full Member
- Contacteer:
Iemand meer info over Aker asa? De laatste weken stevig gedaald samen met andere olie aandelen. Maar Aker is toch veel meer meer dan enkel olie?
De olie is wel ruim meer dan 50% van Aker Asa, dus daar ontsnap je niet gemakkelijk aan.mickeymouse schreef: ↑2 mei 2023, 20:58 Iemand meer info over Aker asa? De laatste weken stevig gedaald samen met andere olie aandelen. Maar Aker is toch veel meer meer dan enkel olie?
Nog eens tijd voor een rally: “ Sofina is via meerdere fondsen uit zijn portefeuille indirect betrokken bij OpenAI, het bedrijf achter de taalmachine ChatGPT en de beeldgenerator Dall-E”.
Bericht wordt opgepikt. Al +3.79%. Hopelijk het begin van een meer positieve nieuwsstroom.
Ik zie Sofina op niet al te lange termijn wel weer boven de €300 komen, maar een nieuwe ATH zit er niet zo snel in vermoed ik.
laeka schreef: ↑26 april 2023, 11:25IPV de talloze failliete holdings en aandelen op te sommen kom je met een zeer summier lijstje van aandelen over al die jaren heen die op verlies staan. Verder dan wat knip en plakwerk dat je vindt op franse forums over Bollore reikt jouw kennis niet. Maar ik ga het forum aan u laten hoor en ben razend benieuwd met uw aankoop en verkooptips en wacht vol ongeduld op de hilarische lijst van holdings die failliet zijn gegaan.doorwinterd schreef: ↑21 april 2023, 20:56 Je participaties in ondertussen failliete bedrijven met je nick 'tosca' zijn trouwens hilarisch. (en er allemaal terug te vinden)
laeka schreef: ↑27 april 2023, 11:05Heb u dat al eens gezegd ik post van bijlange niet alle transacties! Van de honderden tips (aankoop momenten) en veel meer (zie ook het lijstje op 9 maart dit jaar gepost en al gedeeltelijk verzilverd op 23 maart uiteraard waren er nog meer bewegingen in de portefeuille maar die zijn enkel meegedeeld aan een paar forumleden die zeker de evenknie zijn op kennisniveau van laeka wat betreft holdings) die ik op het forum al meedeelde hebben de nodige winsten al opgeleverd. Iedereen is vrij om dit te volgen.doorwinterd schreef: ↑27 april 2023, 02:11
Ok, maar als 'tosca' post dat hij een pakket of paketten heeft aangekocht dan mogen we toch aannemen dat hij ze heeft gekocht? Mag ik hopen?
Uiteraard zijn in al die jaren ook missers zoals Camellia en Nationale bank en nog een paar. Ik zou daar zeker niet Prosus bijhalen he beste want daar is al een groot gedeelte met winst verkocht en vroeger toen het nog goed ging handelde ik daar ook in of denk je dat ik enkel naar de rode en groene flikkerende lichtjes zie op mijn scherm. Ook in de Bollore holdings wordt regelmatig gehandeld. Zie oa Financiere Moncey dit jaar recent nog. Volg al meer dan 25 jaar Bollore door aankopen en verkopen in de holdings van Bollore trouwens.
Ik zou beter wat slapen als ik van u was want aan uw postings te zien bent u s nachts en of zeer vroeg al bezig om missers te ontdekken in de portefeuille van laeka in al die jaren.
Na vele weken nog eens ingelogd op het holdingforum om te kijken of de situatie wat verbeterd is. Helaas, het delen van nuttige informatie is volledig overspoeld door een wedstrijdje ver plassen. Met enig leedvermaak en gevoel voor ironie kan ik wel constateren dat laeka nu ten deel valt wat hij bij mij deed: een handvol missers opsommen en de kennis/kunde van die betreffende persoon dan er aan ophangen. Of iemand ophangen aan de transacties die hij heeft gedeeld, terwijl er talloze aanvullende transacties zijn gedaan (wie hier post heeft toch zeker niet de verplichting alle transacties te melden). Geen kritiek jegens doorwinterd overigens, dit betreft puur een koekje van eigen deeg. Ik beperk me fijn tot andere fora, waar inhoudelijke discussie de boventoon voert boven het mekaar vliegen afvangen.
PS:
Om dan nog met een inhoudelijk antwoord te eindigen: Housel is commissaris bij Markel, en kocht deze week voor 25k aandelen bij.Tarbo schreef: ↑27 april 2023, 13:49Bedankt voor de tip, heb het boek net aangeschaftel perro schreef: ↑27 april 2023, 13:27
Ik raad u aan iets te lezen over Behavioral Investing.
Ipv de rationele investor, de investeerder met zijn menselijke gebreken. Een en al psychologie.
We zijn allemaal veel minder rationeel dan we wel denken.
Bv The Little Book of Behavioral Investing - How Not to Be Your Own Worst Enemy van James Montier, warm aanbevolen.
Het boek 'De psychologie van geld' van Morgan Housel vond ik ook boeiend.
Tevens een verslag van de AvA van Sofina: https://tresorcapital.nl/tresor-capital ... ng-sofina/, met Boël een verrassend open gesprek gehad. En wie had dat nou gedacht: "short seller" Fraser Perring heeft nooit wat van zich laten horen en heeft nooit gereageerd. Wie had dat nou gedacht van zo'n charlatan.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is al van eind april geleden dat er in dit topic nog iets te doen was rond de figuur laeka en de kritiek erop. Iedereen was het zowat vergeten. Bedankt om het nog eens op te rakelen.michael25 schreef: ↑12 mei 2023, 22:31 Na vele weken nog eens ingelogd op het holdingforum om te kijken of de situatie wat verbeterd is. Helaas, het delen van nuttige informatie is volledig overspoeld door een wedstrijdje ver plassen. Met enig leedvermaak en gevoel voor ironie kan ik wel constateren dat laeka nu ten deel valt wat hij bij mij deed: een handvol missers opsommen en de kennis/kunde van die betreffende persoon dan er aan ophangen. Of iemand ophangen aan de transacties die hij heeft gedeeld, terwijl er talloze aanvullende transacties zijn gedaan (wie hier post heeft toch zeker niet de verplichting alle transacties te melden). Geen kritiek jegens doorwinterd overigens, dit betreft puur een koekje van eigen deeg. Ik beperk me fijn tot andere fora, waar inhoudelijke discussie de boventoon voert boven het mekaar vliegen afvangen.
Bedankt om te delen!michael25 schreef: ↑12 mei 2023, 22:31
Tevens een verslag van de AvA van Sofina: https://tresorcapital.nl/tresor-capital ... ng-sofina/, met Boël een verrassend open gesprek gehad. En wie had dat nou gedacht: "short seller" Fraser Perring heeft nooit wat van zich laten horen en heeft nooit gereageerd. Wie had dat nou gedacht van zo'n charlatan.
Mvg,
Geblin
Zou Bois Sauvage nu niet stilaan echt de beurs gaan verlaten? Ze spreken daar natuurlijk al meer dan 10 jaar over maar toch… Ze doen wel erg hard hun best om er een verschrikkelijk onaantrekkelijke holding van te maken. Nu weer met de laatste vergadering.
Wat was er met die laatste vergadering?
Ik stoor me aan het gebrek aan transparantie/communicatie bij Bois Sauvage, maar dacht altijd dat dat een kwestie van 'andere prioriteiten' was, of niet erkennen van het belang daarvan.
Het lijkt wel of jij suggereert dat dat met opzet is?