Obligaties
TIP
Obligaties
Bolero brengt KBC IFIMA S.A. obligaties uit voor de liefhebbers.
1 in €
1 in $
1 in €
1 in $
Re: Obligaties
Ik begrijp de kostenstructuur niet goed, zoals ik het begrijp is er een jaarlijkse beheerskost op deze obligatie?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan je dit niet in het KBC-topic plaatsen, Platin?
Obligaties met instapkosten, lopende kosten en uitstapkosten. Echt?
De platronnekes zullen er goed aan verdienen!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De uitgifteprijs van de dollarobligatie is 100,75% all-in. Uitgezonderd valuta-kosten natuurlijk.
Geen bewaarloon.
Geen instap- of uitstapkosten.
Geen lopende kosten.
Deze zitten allemaal vervat in de uitgifteprijs.
A lot of fuss about nothing! Of toch niet?
Kosten inbegrepen in de uitgifteprijs:
-Instapkosten: 0,75% gedragen door de belegger;
-Lopende kosten gedragen door de belegger: maximaal 1,00% per jaar, dus maximaal 3,00% indien de obligatie wordt aangehouden tot op de eindvervaldag.
Dit dient duidelijker omschreven te worden KBC !
Edit: het staat verschillend op hun webpagina tegenover de productfiche. Amateurs!
Geen bewaarloon.
Geen instap- of uitstapkosten.
Geen lopende kosten.
Deze zitten allemaal vervat in de uitgifteprijs.
A lot of fuss about nothing! Of toch niet?
Kosten inbegrepen in de uitgifteprijs:
-Instapkosten: 0,75% gedragen door de belegger;
-Lopende kosten gedragen door de belegger: maximaal 1,00% per jaar, dus maximaal 3,00% indien de obligatie wordt aangehouden tot op de eindvervaldag.
Dit dient duidelijker omschreven te worden KBC !
Edit: het staat verschillend op hun webpagina tegenover de productfiche. Amateurs!
Ik heb bij Bolero nog nooit extra kosten betaald op obligaties. Bij BNP ook niet maar daar zat ik bij Privat.
Als Bolero hun informatie niet corrigeert, dan gaan ze zich tig problemen op de hals halen. Bij extra kosten zou mijn obligatie-verhaal ook wel eens kunnen eindigen.
Als Bolero hun informatie niet corrigeert, dan gaan ze zich tig problemen op de hals halen. Bij extra kosten zou mijn obligatie-verhaal ook wel eens kunnen eindigen.
Er staat dan ook maximaal. Misschien slaat dit bijvoorbeeld op mensen die de obligatie bij hun KBC-kantoor kopen, en niet via Bolero. Je mag er alleszins gerust op zijn dat Bolero geen bewaarloon of iets dergelijks zal aanrekenen.
- Superspaarder
- Sr. Member
- Contacteer:
KBC Ifima (EUR), actuarieel netto rendement : 1,98%.
Punt aan de lijn.
Punt aan de lijn.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Dit staat er ook:
De kosten die inbegrepen zijn in de inschrijvingsprijs bedragen maximaal 3,75% indien de obligaties worden aangehouden tot op de eindvervaldag. (d.w.z. maximaal 37,5 EUR per coupure van 1.000 EUR). Ter indicatie: aan het begin van de inschrijvingsperiode bedroegen deze kosten 0,95% per jaar, d.w.z. in totaal 2,85% indien de effecten tot de vervaldag worden aangehouden.
Maar ik lees wat ik wil lezen ( zoals Superspaarder) en dat is het 'actuarieel netto rendement'. Komt men bij Bolero toch met andere kosten op de proppen, dan schuif je dit onder hun neus.
De kosten die inbegrepen zijn in de inschrijvingsprijs bedragen maximaal 3,75% indien de obligaties worden aangehouden tot op de eindvervaldag. (d.w.z. maximaal 37,5 EUR per coupure van 1.000 EUR). Ter indicatie: aan het begin van de inschrijvingsperiode bedroegen deze kosten 0,95% per jaar, d.w.z. in totaal 2,85% indien de effecten tot de vervaldag worden aangehouden.
Maar ik lees wat ik wil lezen ( zoals Superspaarder) en dat is het 'actuarieel netto rendement'. Komt men bij Bolero toch met andere kosten op de proppen, dan schuif je dit onder hun neus.