Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
Re: Elke drie jaar een nieuwe leasefiets ?
De prijzen van die fietsen zijn inderdaad belachelijk hoog en voor dat geld koop je al een mooie scooter.
Er bestaan op vlak van Speed pedelec maar twee deftige merken en die zitten in die prijsklasse. De meesten op mijn werk draaien rond de €7000 a 8000.(Stromer ST2, Stromer ST3)
Als je ziet hoe onze fietspaden er hier bijliggen is het ook niet meer dan logisch dat je af en toe stukken rijdt.
Er bestaan op vlak van Speed pedelec maar twee deftige merken en die zitten in die prijsklasse. De meesten op mijn werk draaien rond de €7000 a 8000.(Stromer ST2, Stromer ST3)
Als je ziet hoe onze fietspaden er hier bijliggen is het ook niet meer dan logisch dat je af en toe stukken rijdt.
Een collega van me heeft een Stromer en heeft er toch al regelmatig klodden mee gehad. Gelukkig is het ding nog in garantie. Tegenwoordig benaderen de onderhoudskosten van een fiets ongeveer die van een auto.
Buiten de dure herstellingen is er ook het probleem van de kwaliteit van het geleverde werk. Vele speed pedelecs moeten tig keer binnen voor hetzelfde probleem. De hersteller krijgt het probleem niet opgelost, ziet het niet of neemt er de tijd niet voor.
Er komen weinig goede fietsenmakers bij, het aantal elektrische fietsen en speed pedelecs blijft wel enorm stijgen. Knelpuntberoep, hé.
Er komen weinig goede fietsenmakers bij, het aantal elektrische fietsen en speed pedelecs blijft wel enorm stijgen. Knelpuntberoep, hé.
Na meer dan 20.000 km en 7 jaar nog geen problemen met mijn Cube. Remblokken/ketting/cassette kan je makkelijk zelf vervangen. Onderdelen koop ik goedkoop bij bikediscount.de. 1 keer spaakbreuk en velg achterwiel laten vervangen bij fietsenmaker voor 75 euro. Bosch motor en batterij zeer betrouwbaar , nog altijd meer dan 90 km range. Kosten vallen dus best wel mee als je geen 2 linkerhanden hebt. Heb deze tweedehands gekocht voor 2.200 euro ipv 3.500 euro , 2 maand oud en 400 km op de teller.
Laatst gewijzigd door Brembos op 2 mei 2023, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog een deftig merk van speed pedelecs is het Belgische Ellio, ook duur maar kwaliteit.
Hmmm, op het Ellio forum op facebook worden toch ook wel regelmatig defecten gesignaleerd. Wat wel in hun voordeel spreekt is dat de service na verkoop wel top is
Maar zoals Brembos zegt doe je het onderhoud en stukken vervangen beter zelf. Remblokjes voor velgremmen kosten in de Action bijvb 99 cent terwijl ze bij de fietsenmaker gemakkelijk 8 euro kosten.
Maar ze zijn natuurlijk ook niet van gisteren en stoppen die fietsen vol electronica die dan om de zoveel maand een update moet krijgen en ondertussen draaien ze hier en daar een bout vast en mag je betalen.
Maar zoals Brembos zegt doe je het onderhoud en stukken vervangen beter zelf. Remblokjes voor velgremmen kosten in de Action bijvb 99 cent terwijl ze bij de fietsenmaker gemakkelijk 8 euro kosten.
Maar ze zijn natuurlijk ook niet van gisteren en stoppen die fietsen vol electronica die dan om de zoveel maand een update moet krijgen en ondertussen draaien ze hier en daar een bout vast en mag je betalen.
Cassette elke 2 jaar 36 euro ,elk jaar ketting 11 speed Kmc 16 euro , remblokjes schijfremmen 2 x 5 euro , elke 3 jaar nieuwe 29’ Continental banden 70 euro. Veel meer kosten heb je echt niet. Bosch motor heeft 1 keer een gratis update gekregen. Cube e-mtb met carbon frame , weegt wel 19 kg…Ik rijd meestal +/- 30 km/u. Dat is snel genoeg , ik heb alle tijd….
Die fietsenmakers vragen ook woekerprijzen. Cassette op internet €53, bij de fietsenmaker €86.
Ik heb enkele weken geleden jaarlijks onderhoud laten doen omdat het verplicht is onder lease. Cassette, ketting, remblokken en werkuren was €240. Dit zijn al serieuze bedragen.
Ik heb enkele weken geleden jaarlijks onderhoud laten doen omdat het verplicht is onder lease. Cassette, ketting, remblokken en werkuren was €240. Dit zijn al serieuze bedragen.
Onderhoud aan mijn auto is goedkoper.
Komt ongeveer hetzelfde uit bij mij , ongeveer 65 euro per jaar.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb laatst een val met fiets gemaakt.
Rekening krijg ik morgen maar de fietsenmaker zei dat ik 150 euro mag betalen. Dat is voor een gewone fiets trouwens geen elektrische
Dat is voor een nieuwe versnelling, nieuwe remblokjes, een spaak, nieuwe casette voor mijn ketting en loonkosten.
Ik ben op onderhoud geweest 2 maand geleden trouwens
Rekening krijg ik morgen maar de fietsenmaker zei dat ik 150 euro mag betalen. Dat is voor een gewone fiets trouwens geen elektrische
Dat is voor een nieuwe versnelling, nieuwe remblokjes, een spaak, nieuwe casette voor mijn ketting en loonkosten.
Ik ben op onderhoud geweest 2 maand geleden trouwens
Loonkost voor mijn ouderhoud was €84. Kosten zijn toch voor KBC zullen ze denken.(dat hoop ik toch)
Ik dacht loonkost €60/uur momenteel.
Ik dacht loonkost €60/uur momenteel.
Ik zit ook in de Ellio facebook group. De meerderheid is daar duidelijk content over het merk. Heb niet de indruk dat ze meer mankementen hebben dan de andere topmerken.
Hebben na verschillende testritten (Stromer, Klever, Ellio), een Ellio Marty besteld voor mijn vriendin. Model is nog niet op de markt maar levering zou normaal in de zomervakantie moeten zijn. Zij fietst nu nog gewoon elektrisch 28km enkel.
Zelf vond ik alle merken wel redelijk aan elkaar gewaagd. Ik zou persoonlijk opteren voor de Klever N Rogue: prijs/kwaliteit gewoon zeer sterk. Stromer vond ik te duur voor wat je krijgt.
Mijn vriendin wou eerst geen Ellio testen want ze vindt de fiets niet mooi. Na een paar testritten met de Ellio wou ze alleen nog maar de Ellio omdat deze er voor haar met kop en schouders boven stak.
Hebben na verschillende testritten (Stromer, Klever, Ellio), een Ellio Marty besteld voor mijn vriendin. Model is nog niet op de markt maar levering zou normaal in de zomervakantie moeten zijn. Zij fietst nu nog gewoon elektrisch 28km enkel.
Zelf vond ik alle merken wel redelijk aan elkaar gewaagd. Ik zou persoonlijk opteren voor de Klever N Rogue: prijs/kwaliteit gewoon zeer sterk. Stromer vond ik te duur voor wat je krijgt.
Mijn vriendin wou eerst geen Ellio testen want ze vindt de fiets niet mooi. Na een paar testritten met de Ellio wou ze alleen nog maar de Ellio omdat deze er voor haar met kop en schouders boven stak.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mijn werkgever zorgt ook voor een voordelige fietsleasing. Ik vermoed dat drie vierde van de geleasde fietsen van BH komen.
Ik zou zeggen: maak een testrit en find out why
Ik zou zeggen: maak een testrit en find out why
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell