Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Er is ondertussen een bericht en blokkering toegevoegd in de BC/PC-app VOOR men een betaling wil doen via QR in combinatie met de keytrade visa debit kaart. Het is nu simpelweg niet meer mogelijk het zelfs te proberen.
Zoals ik reeds enkele berichten hierboven heb vermeld is Keytrade niet van plan dit in de toekomst wel terug mogelijk te maken.
Zoals ik reeds enkele berichten hierboven heb vermeld is Keytrade niet van plan dit in de toekomst wel terug mogelijk te maken.
Gaan dan wel een aantal klanten verliezen. Payconiq is toch redelijk nuttig om vrienden of handelaars te kunnen betalen. Ik had berepen van Keytrade dat probleem met Payconiq was en dat dit toch in orde zou moeten komen. (er zouden onderhandelingen zijn daarover)
-
- Newbie
- Contacteer:
Voor handelaars werkt het wel nog.
https://www.politie.be/5998/nl/nieuws/v ... -te-stelen
Zou het hiermee te maken hebben? Hackers gebruiken alsmaar meer QR codes om geld te stelen....
Zou het hiermee te maken hebben? Hackers gebruiken alsmaar meer QR codes om geld te stelen....
-
- Newbie
- Contacteer:
Neen, zoals ik reeds heb gepost is het enkel met de visa debit kaarten uitgegeven door keytrade. Bij andere banken met visa debit zou het wel moeten werken (particulier naar particulier via qr-code). Want bij de oude maestro-kaarten van keytrade werkt deze functie wel gewoon nog...
Ik heb een klacht geopend bij Keytrade vanwege de verwarrende communicatie. Origineel kreeg ik nog de melding van Keytrade dat het probleem bij Payconiq lag.
Moest het een zakelijke keuze zijn om het niet meer te ondersteunen is het een zeer domme keuze. Een digitale bank die beslist om de bijna standaard om cash te verbannen niet wil ondersteunen. Vind het een zeer vreemde keuze.
Veel kleine handelaars (dokter, op de markt,...) gebruiken de consumenten versie van Payconiq om toch digitaal te kunnen aanbieden. Dit ondersteunen ze dan niet.
Ik twijfel wat ik met Keytrade ga doen nu. Deze functie vind ik belangrijk, maar ben er nog niet uit of het belangrijk genoeg om van bank te veranderen. Heb ook nog Argenta als bank, dus momenteel is de optie om €100 op die rekening te zetten zodat ik toch kleine betalingen kan doen.
Voor zij die het niet weten, je kan wel nog geld ontvangen, maar je moet kiezen om het betaalverzoek te delen (via whatsapp, mail, chat...). Ik vermoed dat dit technisch een andere betaalmethode gebruikt waardoor dit dan weer wel werkt.
Moest het een zakelijke keuze zijn om het niet meer te ondersteunen is het een zeer domme keuze. Een digitale bank die beslist om de bijna standaard om cash te verbannen niet wil ondersteunen. Vind het een zeer vreemde keuze.
Veel kleine handelaars (dokter, op de markt,...) gebruiken de consumenten versie van Payconiq om toch digitaal te kunnen aanbieden. Dit ondersteunen ze dan niet.
Ik twijfel wat ik met Keytrade ga doen nu. Deze functie vind ik belangrijk, maar ben er nog niet uit of het belangrijk genoeg om van bank te veranderen. Heb ook nog Argenta als bank, dus momenteel is de optie om €100 op die rekening te zetten zodat ik toch kleine betalingen kan doen.
Voor zij die het niet weten, je kan wel nog geld ontvangen, maar je moet kiezen om het betaalverzoek te delen (via whatsapp, mail, chat...). Ik vermoed dat dit technisch een andere betaalmethode gebruikt waardoor dit dan weer wel werkt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt, een betaalverzoek via bericht delen is de payconiq functionaliteit in de app. QR-code scannen is dan blijkbaar de bancontact funtionaliteit.
Bron: https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... ening-4086
Ik ben benieuwd naar de behandeling van uw klacht.
Bron: https://nl.community.bnpparibasfortis.b ... ening-4086
Ik ben benieuwd naar de behandeling van uw klacht.
Update op klacht, geen positief antwoord helaas:
In het frituur, bij de dokter, even weg met collega's, iets 2de hands koop, de lokale sportclub sponsoren,... daar ga ik geen contactpersoon voor maken en vereist mij om cash geld op zak te hebben.
Voor zij die meelezen en even ongelukkig zijn. Ik zou voorstellen om zelf ook te klagen. Alleen ga ik niets bereiken vrees ik, hoe meer mensen ontevreden zijn hoe meer Keytrade bewust kan worden: https://www.keytradebank.be/nl/contacteer-ons
De klacht gaat wel verder, want wil hen bewust maken dat gebruikmaken van contacten een zeer magere oplossing is. De voorwaarde is immers dat het een contactpersoon op mijn smartphone is.Fijn om te vernemen dat u uw nieuwe Visa-debet kaart reeds gekoppeld heeft aan Payconiq.
Helaas, zoals u wellicht al zelf ondervond, is de peer-2-peer betalingsoptie via QR-code van Payconiq niet compatibel met de nieuwste type debetkaarten.
De optie om iemand rechtstreeks te betalen of betaald te worden via een gegenereerde QR-code in de Payconiq APP is dus niet meer mogelijk.
Als alternatief, kan u nog steeds een rechtstreekse overschrijving doen naar uw opgeslagen contacten in de Payconiq APP.
Druk op de betaaloptie links onderaan uw scherm in de Payconiq APP, selecteer de persoon naar wie u wenst over te schrijven en volg de stappen om de betaling te vervolledigen.
Indien u verdere vragen heeft over deze betaaloptie kan u steeds contact opnemen met Payconiq of, de FAQ’s raadplegen op hun website.
Alvast onze excuses voor dit ongemak.
De andere betalingsopties van Payconiq blijven beschikbaar en, de nieuwe Visa-debet kaarten brengen ook heel wat voordelen met zich mee die je via onderstaande link kan (her)ontdekken.
In het frituur, bij de dokter, even weg met collega's, iets 2de hands koop, de lokale sportclub sponsoren,... daar ga ik geen contactpersoon voor maken en vereist mij om cash geld op zak te hebben.
Voor zij die meelezen en even ongelukkig zijn. Ik zou voorstellen om zelf ook te klagen. Alleen ga ik niets bereiken vrees ik, hoe meer mensen ontevreden zijn hoe meer Keytrade bewust kan worden: https://www.keytradebank.be/nl/contacteer-ons
-
- Newbie
- Contacteer:
Lezen mensen de dag van vandaag nog alle posts in een topic vooraleer zelf iets te posten? Als ze dat al doen is de kunst om begrijpend te lezen toch ook serieus aan het uitsterven....
Ik heb reeds gepost dat de combinatie van KEYTRADE VISA DEBIT met QR CODE in de payconiq bancontact app naar HANDELAARS WEL werkt!!!
Dat SOMMIGE handelaars echter wel de particuliere versie van payconiq gebruiken maakt het wel onmogelijk naar deze te betalen via QR.
Ondertussen gaat het posten van verkeerde info in een ander topic gewoon verder. Terug een product van het NIET deftig lezen van iemand zijn posts...
Ik heb reeds gepost dat de combinatie van KEYTRADE VISA DEBIT met QR CODE in de payconiq bancontact app naar HANDELAARS WEL werkt!!!
Dat SOMMIGE handelaars echter wel de particuliere versie van payconiq gebruiken maakt het wel onmogelijk naar deze te betalen via QR.
Ondertussen gaat het posten van verkeerde info in een ander topic gewoon verder. Terug een product van het NIET deftig lezen van iemand zijn posts...
Ik kreeg enkele dagen terug een bericht in payconiq app:
Zelf heb ik nog de oude (bancontact/maestro) kaart
De nieuwe Visa debet kaart ontvangen, maar ben nog aan het wachten om up te graden.
Met die oude kaart is me het trouwens nooit gelukt om mijn keytrade bankrekening te koppelen.
Enkele malen geprobeerd (met veel tijd tussen)
Werkt de peer2peer nu met visa debet kaart voor privé klanten?Vanaf nu hebben klanten van Keytrade Bank ook toegang tot alle features in de app. Ontdek het zelf in de app.
De nieuwe Visa debet kaart ontvangen, maar ben nog aan het wachten om up te graden.
Met die oude kaart is me het trouwens nooit gelukt om mijn keytrade bankrekening te koppelen.
Ik was heel toevallig van telefoon gewisseld en merkte plots gisteren dat het werkte. Ik dacht dat het te maken met iPhone, maar het lijkt inderdaad opgelost.el perro schreef: ↑15 mei 2023, 19:09 Ik kreeg enkele dagen terug een bericht in payconiq app:Werkt de peer2peer nu met visa debet kaart voor privé klanten?Vanaf nu hebben klanten van Keytrade Bank ook toegang tot alle features in de app. Ontdek het zelf in de app.
HIP HIP HOERA
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb dit bericht nooit ontvangen, een vriend wel.
Los van dit bericht werkt deze functie nog steeds NIET.
Los van dit bericht werkt deze functie nog steeds NIET.
Ik heb het bericht ook nooit ontvangen. Ben van Android naar iPhone gegaan en plots werkte het daarop wel na activeren.
Toevallig Android of mogelijk moet je het helemaal opnieuw activeren?
Toevallig Android of mogelijk moet je het helemaal opnieuw activeren?
-
- Newbie
- Contacteer:
Android inderdaad. Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen deed niks.
App volledig resetten, verwijderen en terug installeren werkte voor geen meter meer en nu is de boel geblokkeerd voor 24u. Wat een kl*teapp is dat ook die payconiq.....
App volledig resetten, verwijderen en terug installeren werkte voor geen meter meer en nu is de boel geblokkeerd voor 24u. Wat een kl*teapp is dat ook die payconiq.....
-
- Newbie
- Contacteer:
App opnieuw geïnstalleerd en vanaf 0 kaart en rekening terug toegevoegd.
Nog steeds krijg ik de melding dat ik deze kaart niet kan gebruiken om via QR code betalingen tussen vrienden te maken.
Kan je effectief bevestigen dat je reeds een werkende betaling hebt uitgvoerd met deze functie?
Nog steeds krijg ik de melding dat ik deze kaart niet kan gebruiken om via QR code betalingen tussen vrienden te maken.
Kan je effectief bevestigen dat je reeds een werkende betaling hebt uitgvoerd met deze functie?