Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade VISA debet kaart, geen payconiq?
Dan probeer ik het ook eens volgende week (Android)
Thx voor de info!
Thx voor de info!
Te vroege euforie... Het werkt niet op iPhone.Pascal_6oh9 schreef: ↑16 mei 2023, 11:06 App opnieuw geïnstalleerd en vanaf 0 kaart en rekening terug toegevoegd.
Nog steeds krijg ik de melding dat ik deze kaart niet kan gebruiken om via QR code betalingen tussen vrienden te maken.
Kan je effectief bevestigen dat je reeds een werkende betaling hebt uitgvoerd met deze functie?
Heb een qr code aangemaakt en de persoon die moest betalen kreeg telkens een foutmelding.
Op iPhone kreeg ik de melding dus zelf niet, de betaler krijgt gewoon een "onverwachte fout". Hij heeft het getest met 2 verschillende banken om te betalen, beide faalde.
-
- Newbie
- Contacteer:
Had toch gedacht dat je dit effectief ging getest hebben VOOR het roepen van 'hiep hiep hoera'
Dit komt volgens mij niet in orde, als de keytrade klantendienst op de man af zegt dat ze hier geen interesse in hebben.
Dit komt volgens mij niet in orde, als de keytrade klantendienst op de man af zegt dat ze hier geen interesse in hebben.
Ik had te hoge verwachtingen van Payconiq.Pascal_6oh9 schreef: ↑16 mei 2023, 16:37 Had toch gedacht dat je dit effectief ging getest hebben VOOR het roepen van 'hiep hiep hoera'
Op Android zegt hij meteen dat het niet werk. Op iPhone krijgt de betaler een cryptische foutmelding na het invoeren van de PIN.
In mijn test was ik nooit zo ver gegaan. Had het enkel ingescand met mijn Belfius app zonder de betaling echt te voltooien.
-
- Newbie
- Contacteer:
Jouw verwachtingen waren niet te hoog voor Payconiq, maar voor Keytrade.
Keytrade is de enige die privé naar privé betalingen niet ondersteunt (via de QR code). Dit is een keuze van Keytrade, en niet van Payconiq.
Dit irriteert me mateloos, want ik wandel zonder cash rond; maar nu kan dit niet meer. Er zijn inderdaad meer een meer winkels, dokters, etc die enkel nog maar Payconiq gebruiken.
Vorige week ben ik naar een ATM mogen stappen om mijn dokter te betalen. Een paar dagen geleden kon ik voor mijn kaas op de markt niet betalen.
Keytrade is een bank die haar mooiste tijden heeft gekend; beetje per beetje gaat het er allemaal achteruit. Zelf voor simpele online betalingen via de telefoon, lukt het vaak niet, doordat je de QR code krijgt voorgeschoteld; maar je dan met een andere telefoon een foto van moet trekken, om dan met de QR scanner de QR op de andere telefoon te scannen...
21ste eeuw, Keytrade een online bank van mijn voeten :-P.
Ik raad iedereen aan om een klachtenbrief te schrijven naar Keytrade. Op den duur zullen ze wel niet anders kunnen dan een NORMALE service aan te bieden...
Keytrade is de enige die privé naar privé betalingen niet ondersteunt (via de QR code). Dit is een keuze van Keytrade, en niet van Payconiq.
Dit irriteert me mateloos, want ik wandel zonder cash rond; maar nu kan dit niet meer. Er zijn inderdaad meer een meer winkels, dokters, etc die enkel nog maar Payconiq gebruiken.
Vorige week ben ik naar een ATM mogen stappen om mijn dokter te betalen. Een paar dagen geleden kon ik voor mijn kaas op de markt niet betalen.
Keytrade is een bank die haar mooiste tijden heeft gekend; beetje per beetje gaat het er allemaal achteruit. Zelf voor simpele online betalingen via de telefoon, lukt het vaak niet, doordat je de QR code krijgt voorgeschoteld; maar je dan met een andere telefoon een foto van moet trekken, om dan met de QR scanner de QR op de andere telefoon te scannen...
21ste eeuw, Keytrade een online bank van mijn voeten :-P.
Ik raad iedereen aan om een klachtenbrief te schrijven naar Keytrade. Op den duur zullen ze wel niet anders kunnen dan een NORMALE service aan te bieden...
Ik moet ver mijn VISA kaart activeren....
Als ik het goed begrijp, werkt peer2peer nu nog altijd niet?
Als ik het goed begrijp, werkt peer2peer nu nog altijd niet?
Kan toch niet dat dit nergens op sloeg...
Los van de terechte besognes, dan moet de dokter maar zoals het hoort een zakelijk account nemen. Ja, dat kost 6 ct per transactie + btw. Dat werkt namelijk wel bij KT.Shamankirua schreef: ↑22 mei 2023, 20:22 Dit irriteert me mateloos, want ik wandel zonder cash rond; maar nu kan dit niet meer. Er zijn inderdaad meer een meer winkels, dokters, etc die enkel nog maar Payconiq gebruiken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt, werkt nog steeds niet.
I.v.m. dat bericht, ik heb deze nooit recent in de app gekregen, maar wel ergens vorig jaar (zie: https://www.payconiq.be/nl/nieuws/klant ... ontact-app).
Ik veronderstel dat dit voor sommige gebruikers een spookbericht was van toen die opnieuw is verschenen. Nu inderdaad nergens op heeft geslaan...
Aha.
Koppelen van bankrekening was mij idd niet gelukt de vorige jaren. Meerdere pogingen met maanden tussen.
Toch al iets, als dat nu wel lukt.
Koppelen van bankrekening was mij idd niet gelukt de vorige jaren. Meerdere pogingen met maanden tussen.
Toch al iets, als dat nu wel lukt.
-
- Newbie
- Contacteer:
Het koppelen van de bankrekening werkt wel.
Maar de P2P betalingen nog altijd niet. Als een vriend een QR code maakt, kan ik deze niet betalen. Als ik een QR code aanmaak, kan niemand me betalen.
Hiernaast is er ook een andere glitch: als ik betaal, kan ik niet altijd keizen met welk account ik wil betalen (ik heb namelijk 3 kaarten; 1 voor mezelf, 1 voor mijn partner en ik, en 1 voor mijn bedrijf). Vroeger kon ik altijd kiezen met welke kaart ik wou betalen. Nu lukt dit dus niet altijd meer; soms kan ik alleen betalen aan de hand van de 1 bankrekening dat ik aan mijn account heb toegevoegd.
Ondertussen heeft Keytrade me nog eens geantwoord. Deze keer zeggen ze niet dat ze niet van plan zijn om dit toe te laten, maar dat dit een tijdelijke glitch is:
"Beste,
We hebben uw e-mail ontvangen en bedanken u voor uw interesse in Keytrade Bank.
Dit is een gloednieuwe debet kaart.
Nog maar enkele banken hebben deze en wat langer dan Keytrade Bank.
Vandaar dat dit probleem bij hen al opgelost is.
Onze It mensen en die bij payconiq zijn hieraan aan het werken opdat dit opnieuw mogelijk zal zijn in de toekomst.
Als u verder nog vragen heeft kan u ons altijd bereiken op het volgende nummer 0267/99.000 van maandag t.e.m vrijdag van 9u tot 22u.
Met vriendelijke groeten,
Cordialement,"
Blijkbaar weten ze het zelf dus ook niet helemaal goed, aangezien ze elkaar tegenspreken...
Maar de P2P betalingen nog altijd niet. Als een vriend een QR code maakt, kan ik deze niet betalen. Als ik een QR code aanmaak, kan niemand me betalen.
Hiernaast is er ook een andere glitch: als ik betaal, kan ik niet altijd keizen met welk account ik wil betalen (ik heb namelijk 3 kaarten; 1 voor mezelf, 1 voor mijn partner en ik, en 1 voor mijn bedrijf). Vroeger kon ik altijd kiezen met welke kaart ik wou betalen. Nu lukt dit dus niet altijd meer; soms kan ik alleen betalen aan de hand van de 1 bankrekening dat ik aan mijn account heb toegevoegd.
Ondertussen heeft Keytrade me nog eens geantwoord. Deze keer zeggen ze niet dat ze niet van plan zijn om dit toe te laten, maar dat dit een tijdelijke glitch is:
"Beste,
Onze It mensen en die bij payconiq zijn hieraan aan het werken opdat dit opnieuw mogelijk zal zijn in de toekomst.
Als u verder nog vragen heeft kan u ons altijd bereiken op het volgende nummer 0267/99.000 van maandag t.e.m vrijdag van 9u tot 22u.
Met vriendelijke groeten,
Cordialement,"
Blijkbaar weten ze het zelf dus ook niet helemaal goed, aangezien ze elkaar tegenspreken...
VISA debet kaart geactiveerd, en Idem bij mij.
Bankrekening koppelen lukt nu wel,
maar als ik QR code wil aanmaken, zegt de app voor deze kaart:
Natuurlijk niet de eerste die dit meldt, maar enkel zo beseffen ze dat klanten die functionaliteit belangrijk vinden.
Benieuwd of ik nu een 3e verschillend antwoord krijg :-)
Bankrekening koppelen lukt nu wel,
maar als ik QR code wil aanmaken, zegt de app voor deze kaart:
Ook iets gestuurd naar keytrade.payconiq(android) schreef: Deze kaart kan niet gebruikt worden om van een vriend geld te ontvangen of te betalen.
Natuurlijk niet de eerste die dit meldt, maar enkel zo beseffen ze dat klanten die functionaliteit belangrijk vinden.
Benieuwd of ik nu een 3e verschillend antwoord krijg :-)
Misschien betekent dit dat ze eerst in deze functionaliteit geen tijd/moeilte/geld wilden steken,Shamankirua schreef: ↑6 juni 2023, 13:24 Blijkbaar weten ze het zelf dus ook niet helemaal goed, aangezien ze elkaar tegenspreken...
maar nadien door het aantal klachten van gedacht zijn veranderd?
Optimistisch, maar niet onmogelijk :-)
Op zich ben ik blij dat ze bij jou aangeven dat dit nog verwacht wordt.Shamankirua schreef: ↑6 juni 2023, 13:24 "Beste,
[...]
Welke communicatie we nu wel en niet moeten geloven is de andere vraag. Op mijn laatste mail hebben ze niet meer gereageerd.
Communicatie is Keytrade zijn beste kantje nooit geweest.
Voordeel van de nieuwe VISA debetkaart is wel dat de transacties hier veel sneller zichtbaar zijn op de rekening. Met de oude Maestro debetkaart waren die pas de volgende dag of later zichtbaar.
Ik heb gemerkt dat het van het betaalsysteem afhangt. De Bancontact transacties zijn vrijwel meteen zichtbaar, transacties via Visa Debit meestal de volgende dag, betalingen in het buitenland na 2 of 3 dagen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)