aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Kleine update, daar we er echt niet zelf uitraken voor wie we kiezen moeten:
De 2 beste aanbiedingen zijn:
Immotheker (bij Credit Foncier: 4,71% op 25 jaar, GEEN voorwaarden
1191 euro /maand
Bedenkingen: Buitenlandse bank? Staan hier wel vermeld bij het CBFA, maar heb er wel wat angst van. Is trouwens ooit bijna failliet geweest.
Fortis: Accordeon formule waarbij worstcase scenario even 'duur' is als dat van immotheker.
1187 euro/maand vast, kan gaan van 20 tot 25 jaar.
Maar eindbedrag is bij Fortis duurder, wegens hoge SSV en dure spaar/zicht rekeningen die niets opbrengen.
De 2 beste aanbiedingen zijn:
Immotheker (bij Credit Foncier: 4,71% op 25 jaar, GEEN voorwaarden
1191 euro /maand
Bedenkingen: Buitenlandse bank? Staan hier wel vermeld bij het CBFA, maar heb er wel wat angst van. Is trouwens ooit bijna failliet geweest.
Fortis: Accordeon formule waarbij worstcase scenario even 'duur' is als dat van immotheker.
1187 euro/maand vast, kan gaan van 20 tot 25 jaar.
Maar eindbedrag is bij Fortis duurder, wegens hoge SSV en dure spaar/zicht rekeningen die niets opbrengen.
Max 1/3 op afbetaling huis spenderen, dus inkomen zou toch rond 3600€ moeten liggen, volgends de banken.
Wij moesten -verdorie er nog aan toe- een vermogensstaat bij afleveren bij de bank (dus optelsom alle banken, fondsen, aandelen, ...) alvorens ze een lening toekenden hoedanook (augustus 2009). Nog iemand ervaringen met dit?
Wij moesten -verdorie er nog aan toe- een vermogensstaat bij afleveren bij de bank (dus optelsom alle banken, fondsen, aandelen, ...) alvorens ze een lening toekenden hoedanook (augustus 2009). Nog iemand ervaringen met dit?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, en met zoiets hadden ze bij mij niet moeten afkomen. Simpelweg een verklaring dat we het schrijfgeld zelf betaalden en welk percentage van de hypotheek wel zelf ophoesten volstond bij elke bank/verzekeraar waar ik ben gaan informeren.cardoman schreef: Max 1/3 op afbetaling huis spenderen, dus inkomen zou toch rond 3600€ moeten liggen, volgends de banken.
Bij welke bank komen ze met die zever af als ik vragen mag?
Sure: BKCPrelativity schreef:Neen, en met zoiets hadden ze bij mij niet moeten afkomen. Simpelweg een verklaring dat we het schrijfgeld zelf betaalden en welk percentage van de hypotheek wel zelf ophoesten volstond bij elke bank/verzekeraar waar ik ben gaan informeren.cardoman schreef: Max 1/3 op afbetaling huis spenderen, dus inkomen zou toch rond 3600€ moeten liggen, volgends de banken.
4.13/15j en 4.46/25j.
Geen andere verplichtingen.
Geen andere verplichtingen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Met deze bank heb ik totaal geen ervaring. Ik kan u wel zeggen er voor een hypotheek weg te blijven als ze zo beginnen. Er zijn genoeg spelers op de markt waar, kredietwaardige personen zonder enig probleem een krediet krijgen.cardoman schreef:Sure: BKCPrelativity schreef:
Neen, en met zoiets hadden ze bij mij niet moeten afkomen. Simpelweg een verklaring dat we het schrijfgeld zelf betaalden en welk percentage van de hypotheek wel zelf ophoesten volstond bij elke bank/verzekeraar waar ik ben gaan informeren.
Ik ben ermee eens dat men uw kredietwaardigheid wil nagaan door uw inkomsten en eventuele lopende kredieten te verifiëren, maar het snot uit uwe neus vragen door een totale vermogenstaat binnen te brengen is er toch ietwat over en dient mijn inziens enkel om te weten hoeveel geld je in welke producten steekt zodat men u diverse beleggingen kan aansmeren.
Volledig correct!relativity schreef:Met deze bank heb ik totaal geen ervaring. Ik kan u wel zeggen er voor een hypotheek weg te blijven als ze zo beginnen. Er zijn genoeg spelers op de markt waar, kredietwaardige personen zonder enig probleem een krediet krijgen.cardoman schreef:
Sure: BKCP
Ik ben ermee eens dat men uw kredietwaardigheid wil nagaan door uw inkomsten en eventuele lopende kredieten te verifiëren, maar het snot uit uwe neus vragen door een totale vermogenstaat binnen te brengen is er toch ietwat over en dient mijn inziens enkel om te weten hoeveel geld je in welke producten steekt zodat men u diverse beleggingen kan aansmeren.
Mijn zoon zou graag een eigen huis kopen. Hij zou hiervoor ongeveer 155 000 euro moeten lenen. Hij is onlangs afgestudeerd en werkt nog maar 2 maand. Zouden de banken bereid zijn om een lening toe te staan ? Wij staan wel niet borg voor de lening omdat we dit voor de ander kinderen ook niet deden.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Aangezien men overal standaard de laatste 3 loonbrieven vraagt lijkt het antwoord hierop glashelder.indigo schreef: Mijn zoon zou graag een eigen huis kopen. Hij zou hiervoor ongeveer 155 000 euro moeten lenen. Hij is onlangs afgestudeerd en werkt nog maar 2 maand. Zouden de banken bereid zijn om een lening toe te staan ? Wij staan wel niet borg voor de lening omdat we dit voor de ander kinderen ook niet deden.
Ik heb dat nergens moeten tonen... Enkel de vraag hoeveel je verdient...relativity schreef:Aangezien men overal standaard de laatste 3 loonbrieven vraagt lijkt het antwoord hierop glashelder.indigo schreef: Mijn zoon zou graag een eigen huis kopen. Hij zou hiervoor ongeveer 155 000 euro moeten lenen. Hij is onlangs afgestudeerd en werkt nog maar 2 maand. Zouden de banken bereid zijn om een lening toe te staan ? Wij staan wel niet borg voor de lening omdat we dit voor de ander kinderen ook niet deden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Wij moesten ook gewoon overal kunnen zeggen hoeveel we verdienen, maar bij ondertekening moesten we wel de laatste drie loonbrieven meebrengen.Vaganzza schreef:Ik heb dat nergens moeten tonen... Enkel de vraag hoeveel je verdient...relativity schreef:
Aangezien men overal standaard de laatste 3 loonbrieven vraagt lijkt het antwoord hierop glashelder.
Ik ben er in elk geval zeker van dat men niet al te snel een hypotheek zal toekennen aan iemand die pas twee maanden werkt.
Een lage quotiteit (alleszins beschrijf in eigen handen) zal hier zeker en vast een grote rol spelen.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Ik zie niet in waarom ze drie loonbrieven zouden vragen. 99% van de loontrekkenden verdient elke maand quasi hetzelfde bedrag.relativity schreef:Aangezien men overal standaard de laatste 3 loonbrieven vraagt lijkt het antwoord hierop glashelder.indigo schreef: Mijn zoon zou graag een eigen huis kopen. Hij zou hiervoor ongeveer 155 000 euro moeten lenen. Hij is onlangs afgestudeerd en werkt nog maar 2 maand. Zouden de banken bereid zijn om een lening toe te staan ? Wij staan wel niet borg voor de lening omdat we dit voor de ander kinderen ook niet deden.
En als er toch een bank zo zot zou zijn, dan kan hij toch gewoon nog twee weken wachten , dan heeft hij drie loonbrieven..
Enjoy the party, but dance near the door
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt, maar dan blijft er nog het euvel van de quotiteit. En ze gaan aan iemand die 3 maanden werkt dan, heus geen krediet toekennen aan 125%.En als er toch een bank zo zot zou zijn, dan kan hij toch gewoon nog twee weken wachten , dan heeft hij drie loonbrieven..
(Ze zouden goed zot zijn).
En waarom niet?relativity schreef:Klopt, maar dan blijft er nog het euvel van de quotiteit. En ze gaan aan iemand die 3 maanden werkt dan, heus geen krediet toekennen aan 125%.En als er toch een bank zo zot zou zijn, dan kan hij toch gewoon nog twee weken wachten , dan heeft hij drie loonbrieven..
(Ze zouden goed zot zijn).
Voor de bank is toch belangrijk wat je in de toekomst gaat verdienen en niet in het verleden?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Iemand die een redelijk stabiele loopbaan heeft en al enkele jaren bij dezelfde werkgever werkt, zal een lager risico zijn voor de bank dan iemand die begint te werken en eigenlijk zijn draai nog moet vinden. Hoeveel jonge mensen zijn er niet die met tussenpauzen zonder inkomen meerdere werkgevers gepasseerd zijn eer ze eindelijk de job gevonden hebben waar ze zich goed bij voelen (en dus zullen blijven).