depositorekening federale overheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: depositorekening federale overheid
Dat ze 30% RV inhielden vanaf de eerste euro interest en dat je het een jaar moest laten staan was al van in het begin geweten. Toch opende iedereen vol enthousiasme een rekening.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Er zijn er die er niet meer kunnen van slapen als ik ze hier bezig hoor. Op 100k is het verschil hoop en al 1 winkelkar op jaarbasis. Hoeveel miljoen hebben jullie daar staan?
Dat ga ik niet aan je neus hangen maar het maakt wel degelijk veel verschil,maar geen probleem hoor. Ik heb er geen last van dat anderen volgzame schapen zijn.
Het gaat trouwens niet zozeer over die winkelkar op jaarbasis maar over een totaal onbetrouwbare roverheid.
Het gaat trouwens niet zozeer over die winkelkar op jaarbasis maar over een totaal onbetrouwbare roverheid.
Elke euro is evenveel waard.Orakel van Brakel schreef: ↑23 mei 2023, 11:39 Er zijn er die er niet meer kunnen van slapen als ik ze hier bezig hoor. Op 100k is het verschil hoop en al 1 winkelkar op jaarbasis. Hoeveel miljoen hebben jullie daar staan?
Dat de overheid later ook een maximumopbrengst of plafond zou invoeren was dan weer niet geweten ...
Ik weet niet wat jij allemaal in een winkelkar krijgt maar 2,5 ipv 3,2% is op 100.000 €490 netto verschil op jaarbasis. Is allemaal geen probleem, zolang ze maar iemand anders zijn snoep afpakken hé, iemand anders loon moet inleveren, iemand anders prosumenten taks moet gaan betalen, iemand anders zijn lening niet meer kan inbrengen, iemand anders opgelicht wordt. Wacht maar, je komt vroeg of laat ook aan de beurt en ook dan zal niemand daar een zak om geven. In een land met tamme schaapjes is het alle dagen feest voor de wolven en de onnozelste schapen vermaken zich over het feit dat er vandaag een ander schaap gepakt wordtOrakel van Brakel schreef: ↑23 mei 2023, 11:39 Er zijn er die er niet meer kunnen van slapen als ik ze hier bezig hoor. Op 100k is het verschil hoop en al 1 winkelkar op jaarbasis. Hoeveel miljoen hebben jullie daar staan?
-
- Full Member
- Contacteer:
you make my dayvortex schreef: ↑23 mei 2023, 13:18Ik weet niet wat jij allemaal in een winkelkar krijgt maar 2,5 ipv 3,2% is op 100.000 €490 netto verschil op jaarbasis. Is allemaal geen probleem, zolang ze maar iemand anders zijn snoep afpakken hé, iemand anders loon moet inleveren, iemand anders prosumenten taks moet gaan betalen, iemand anders zijn lening niet meer kan inbrengen, iemand anders opgelicht wordt. Wacht maar, je komt vroeg of laat ook aan de beurt en ook dan zal niemand daar een zak om geven. In een land met tamme schaapjes is het alle dagen feest voor de wolven en de onnozelste schapen vermaken zich over het feit dat er vandaag een ander schaap gepakt wordtOrakel van Brakel schreef: ↑23 mei 2023, 11:39 Er zijn er die er niet meer kunnen van slapen als ik ze hier bezig hoor. Op 100k is het verschil hoop en al 1 winkelkar op jaarbasis. Hoeveel miljoen hebben jullie daar staan?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het ging geen 3,2% gem zijn over een gans jaar. Stel dat het gem 3% ging zijn. Dan is het verschil nog 0,5% bruto. Of netto 0,35%. Het gaat ook niet over een gans jaar, want de meeste zullen er al een paar maand tot een half jaar zitten. Dus stel dat het nog 3/4e van een jaar is dat je 0,35% netto verliest. Dan spreken we over 262 Euro in totaal. En dat is op 100k. Er zullen er hier niet veel zijn met 100k bij e-Depo.
Met 262 Euro koop je een broek en een paar schoenen in de solden. Soit... Ik volg het niet in detail, dus ik kan er misschien 2 onderbroeken naast zitten
Met 262 Euro koop je een broek en een paar schoenen in de solden. Soit... Ik volg het niet in detail, dus ik kan er misschien 2 onderbroeken naast zitten
Dat snap ik ook niet volledig. Ook niet waarom het een afgang zou zijn omdat NIBC nu hun rente hebben verhoogd naar een meer aanvaardbare rentevoet.Yaris schreef: ↑23 mei 2023, 08:12 Ik vind dat hier wat overdreven wordt met termen als "onnoemelijk gezichtsverlies" en "afgang". Ik denk niet dat die mensen dat zelf zo zien en evenmin dat de meeste Belgen weten waarover het gaat of dat het hen interesseert. Enkel op Spaargids zijn er een handvol forumleden die zich er druk over maken.
Hier heb je dan natuurlijk weer ongelijk. Het is hun volste recht om de regels te veranderen voor nieuwe contracten. Op de al bestaande contracten is smerig. Hiermee hebben ze 20% en meer rendement afgenomen.
Jij bent altijd bezig over fondsen. Stel jij koopt een aandelenfonds en een paar maanden later zet de beheerder het om naar een obligatiefonds. Of de beheerder laat de beheerskosten opeens met 25% stijgen.
Of de overheid beslist dat de meerwaarde op alle fondsen belast worden met 25%. Geen verschil tussen nieuwe en al bestaande inleggingen. Zou jij blij zijn?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hier vergis je je. Moest een groter deel van de bevolking zich niet zo dagelijks laten hersenspoelen door onze MSM met de TV op kop, we zouden al heel wat alertere burgers hebben waar onze vroede vad'ren toch wel wat meer schrik zouden van hebben.
Dat klopt dan weer als een zwerende vinger.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik begrijp je onvrede, maar door er alles meteen af te halen heb je ze wel x maanden gratis krediet gegeven. Dat wil ik ze ook niet gunnen maar na 1 jaar sluit ik er wel de boel af.Trivium schreef: ↑23 mei 2023, 09:53Politici zijn erg blij met makke lammetjes zoals jij. Wanneer ga je dan wel boos worden? Wanneer ze je alles afgepakt hebben dat je bijeen hebt gespaard? Of ga je dan nog steeds een volgzaam schaap zijn?
Een e-depo biedt trouwens geen 2.5 maar 1.75 want van die 2.5 pakken ze 30 procent terug en moet je het minstens een jaar laten staan of je krijgt niets. Ik heb het er afgehaald en op Santander gezet. Ze kunnen mijn kl*ten kussen met hun e-depo.
Nog zes maand te gaan voor de eerste e-depo rente verworven heeft, ik zie dan wel of ik afsluit, kan heel goed zijn dat ik gewoon blijf zitten, hangt er van af wat de alternatieven zijn. Voordeel bij de e-depo is dat je na het eerste jaar maandelijks rente verwerft, terwijl je met termijn of getrouwheidspremies telkens een nieuwe periode moet uit doen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb er een mooie som op staan (geen 100k helaas) , ik vind het jammer dat de rente afgetopt wordt, uiteraard, maar ik laat het staan.
In het kader van diversificatie moet er ook een veilig en vastrentend deel zijn, in deze niche zie ik weinig alternatieven.
In het kader van diversificatie moet er ook een veilig en vastrentend deel zijn, in deze niche zie ik weinig alternatieven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.