Rekening behouden na overlijden
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Rekening behouden na overlijden
Mijn vader is vorige maand overleden. We hebben nu het attest van erfopvolging ontvangen dus zijn rekening kan nu gedeblokkeerd worden. Bij de bank spreken ze over vereffening van de rekening. Echter zijn er nog bedragen die nog ontvangen moeten worden en enkele facturen betaald worden die de bank nu niet wilt betalen.
Kunnen we deze rekening tijdelijk in onverdeeldheid open houden? We zijn met 4 erfgenamen.
Is het ook normaal dat wij nu totaal geen inzicht hebben op de rekening?
Kunnen we deze rekening tijdelijk in onverdeeldheid open houden? We zijn met 4 erfgenamen.
Is het ook normaal dat wij nu totaal geen inzicht hebben op de rekening?
Re: Rekening behouden na overlijden
Pas na afwikkeling van de nalatenschap kan de erfenis verdeeld worden onder de erfgenamen.
Je zal dus de erfenis al dan niet moeten aanvaarden, best contacteer je een notaris.
Er zal dan vermoedelijk ook aangifte aan de belastingen moeten plaatsvinden binnen de 4 maanden.
Je zal dus de erfenis al dan niet moeten aanvaarden, best contacteer je een notaris.
Er zal dan vermoedelijk ook aangifte aan de belastingen moeten plaatsvinden binnen de 4 maanden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Na het overlijden van mijn moeder hebben ik en de andere erfgenamen alles door de notaris laten afhandelen. Alle nog te betalen rekeningen mochten we bij hem binnenbrengen en wij moesten ons van niets meer aantrekken.
Normaal krijg je een brief van de bank met daarin de stand van de rekening(en) op datum van overlijden.
Na een maand zou je die toch al gekregen moeten hebben.
Bij ing duurde het hier helaas meer dan 4 maanden

Bij deze ook mijn deelneming.