Spreiding obligaties ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Spreiding obligaties ?
Duitsland officieel in recessie .
België en Nederland zullen volgen verwittigt de hoofdeconoom ING Duitsland.
Rentes langer dan 2 jaar zullen dalen.
Dus het wordt interessant nu wat langer te gaan bij aankoop bunds , KFW en Nederlandse staatsobligaties.
Ps. Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur en geen professioneel in beleggen - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen .
België en Nederland zullen volgen verwittigt de hoofdeconoom ING Duitsland.
Rentes langer dan 2 jaar zullen dalen.
Dus het wordt interessant nu wat langer te gaan bij aankoop bunds , KFW en Nederlandse staatsobligaties.
Ps. Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur en geen professioneel in beleggen - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen .
Ik heb korte termijn (< 2 jaar) Duitse en Franse 0% coupon staatsobligaties in portfolio.Filip333 schreef: ↑24 mei 2023, 15:11“Vraagje: Maakt het wel iets uit dat je (staats)obligaties zakken in waarde? Dan hou je ze toch gewoon bij tot de vervaldag en heb je het beoogde rendement wat je had bij aankoop. Stijgen ze in waarde (mss met een gelukje) door één of andere crisis.”Arkad schreef: ↑24 mei 2023, 10:59
Vraagje: Maakt het wel iets uit dat je (staats)obligaties zakken in waarde? Dan hou je ze toch gewoon bij tot de vervaldag en heb je het beoogde rendement wat je had bij aankoop. Stijgen ze in waarde (mss met een gelukje) door één of andere crisis: zoveel te beter dan verkoop je ze vroeger met het rendement waar jij tevreden mee bent. In mijn ogen ben je nooit verliezer - zeker met de Nederlandse of KFW-obligaties die Filip333 bespreekt - tenzij WO III uitbreekt, dan heb je het best een goed gevulde moestuin.
@Filip333: blijf zeker posten, zijn weer eens andere inzichten op dit forum. Ik heb zonet één van de KFW-obligaties aangekocht (na het zelf eens goed na te rekenen )
Inderdaad.