Vraag ivm belastingaangifte dividenden
TIP
Re: Vraag ivm belastingaangifte dividenden
Zal iets voor ten vroegste maandag zijn, vandaag wordt uitbetaald, duurt minstens een dag eer het op uw rekening staat.
Hebt u al ooit een vraag gekregen van de belastingen om uw recuperatie te rechtvaardigen ?Divi schreef: ↑23 mei 2023, 21:07 k dacht dat je als particulier retail belegger je wel je 30% RV kan terugvorderen bij dividenden ontvangen van REITS? Enkel de 15% betaalde Amerikaanse belasting is niet terug te vorderen
Inderdaad Tarbo ! De meeste Amerikaanse en Canadese Reit's zijn vastgoedbedrijven en geen fondsen, en kan je de Belgische 30% RV terugvorderen.
Wel maar tot 240 euro per jaar per persoon.
Ik doe het al meerdere jaren met mijn Canadese reit's. Nooit geen probleem mee gehad.
Ik recupereer de R.V. op div. sinds dit in voege is getreden. Ik heb hierover nog nooit een vraag gekregen van de belastingen !
PS de bronbelasting op Amerikaanse dividenden bedraagt 30 % .Er is echter een overeenkomst tussen België en USA om slechts 15 % af te houden. Mits éénmalige ondertekening van een document bij uw bank .
Nee nooit een vraag over ontvangen !
Doe het net zoals u ,sedert het in voege is.
Inderdaad ,klopt wat je zegt. Sommige brokers doen het zelfs automatisch bij het openen van een account voor Amerikaanse
aandelen. Bij canadese aandelen moet je om de 3 jaar vernieuwen.
Doe het net zoals u ,sedert het in voege is.
Inderdaad ,klopt wat je zegt. Sommige brokers doen het zelfs automatisch bij het openen van een account voor Amerikaanse
aandelen. Bij canadese aandelen moet je om de 3 jaar vernieuwen.
Bedankt Divi & Vortex !vortex schreef: ↑26 mei 2023, 16:28 Zal iets voor ten vroegste maandag zijn, vandaag wordt uitbetaald, duurt minstens een dag eer het op uw rekening staat.
Het stond vandaag ook op mijn rekening

Weer wat bijgeleerd vandaag, ik wist niet dat je dat op M* kon zien.