Van Peteghem wijst banken op wrevel over spaarrente
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Van Peteghem wijst banken op wrevel over spaarrente
"We moeten het hoofd koel houden" of is de bocht ingezet?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230525_97565292
Als hij lang genoeg wacht hoeft hij misschien niets meer te doen.
Zijn hoofd is misschien koel maar zijn "zitje" in de bank waarschijnlijk warm.
Als hij lang genoeg wacht hoeft hij misschien niets meer te doen.

Zijn hoofd is misschien koel maar zijn "zitje" in de bank waarschijnlijk warm.

When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Ik kom nog steeds rond met minder dan 1.000 euro per maand. Ik ga meestal zaterdagavond kort voor sluitingstijd naar de supermarkt omdat je dan veel artikelen met 30% korting kan kopen omdat ze kort voor de vervaldatum zitten.
Spaarplan schreef: ↑26 mei 2023, 17:44 "We moeten het hoofd koel houden" of is de bocht ingezet?
Als hij lang genoeg wacht hoeft hij misschien niets meer te doen.![]()
Zijn hoofd is misschien koel maar zijn "zitje" in de bank waarschijnlijk warm.![]()
Haha, wat dacht je? Dat de opper wolven gaan zeggen ja doe maar, fantastisch plan? Alle eerdere communicaties van de NBB zijn alles behalve gunstig voor de portemonnee van de gewone burger (schuld afbouwen, begroting in evenwicht brengen, indexsprong,...), die gaan juist hetzelfde zeggen dan wat de banken federatie eerder al klaar en duidelijk gemaakt heeft. Is gewoon een schijnmaneuvre om de schaapjes weer even stil te houden. Trouwens is Van Peteghem als minister van financiën niet bevoegd voor de staatsbank Belfius, misschien daar al eens het voorbeeld stellen met een hogere rente?hij wint advies in bij de Nationale Bank over het voorstel van Vooruit
-
- Full Member
- Contacteer:
De boycot van Delhaize is wat dat betreft een goudmijn.
Ik zie veel meer afgeprijsde zaken bij Delhaize.
Ik denk dat een beetje krentenieren wel leuk kan zijn, ieder zijn hobby, maar als levensstijl vind ik het maar niets.
Degrowth? Nee, dank u.
Ik vind dus wel dat we moeten vergroenen, laat daar geen twijfel over bestaan....
Degrowth? Nee, dank u.
Ik vind dus wel dat we moeten vergroenen, laat daar geen twijfel over bestaan....
When asked how Fascism starts, Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Vergroenen!? Heb enorme klimaatinvestering gedaan,30000€,dossier van mijnverbouwlening sleept al 7 maanden aan,ondanks 71 bewijsstukken en duurzaamheidspremie gemeente is nog erger,na 2 maanden vragen ze extra documenten,heb spijt dat ik eraan begonnen ben....
Een beetje krentenieren is inderdaad wel leuk, vooral wanneer je kunt krentenieren op zaken die je eigenlijk niet belangrijk vindt, zoals in mijn geval kledij, electronica, uit eten, en ander materieel uiterlijk vertoon. Zo doe ik makkelijk 5 jaar met een paar schoenen, een broek of t-shirt. Gsm gaat ook minstens 5 jaar mee. Dergelijke zaken vervang ik alleen wanneer het tot op de draad versleten is. Het daarmee uitgespaarde geld gebruik ik om niet te moeten besparen op voor mij belangrijke zaken zoals reizen en zo weinig mogelijk gaan werken
Ik bespaar enkel op echt grote uitgaven, geen auto hebben bijvoorbeeld (en als er wel een auto was, nooit een nieuwe).Trivium schreef: ↑26 mei 2023, 22:24Een beetje krentenieren is inderdaad wel leuk, vooral wanneer je kunt krentenieren op zaken die je eigenlijk niet belangrijk vindt, zoals in mijn geval kledij, electronica, uit eten, en ander materieel uiterlijk vertoon. Zo doe ik makkelijk 5 jaar met een paar schoenen, een broek of t-shirt. Gsm gaat ook minstens 5 jaar mee. Dergelijke zaken vervang ik alleen wanneer het tot op de draad versleten is. Het daarmee uitgespaarde geld gebruik ik om niet te moeten besparen op voor mij belangrijke zaken zoals reizen en zo weinig mogelijk gaan werken
Een huis zelf bouwen. Besparen op reizen? Vanzelevens niet!
Ik vind dat ze de maaltijdcheques niet mogen verhogen maar afschaffen, want ik heb er geen. Dit bedoel ik uiteraard niet echt, maar het is op die manier dat veel mensen reageren. Jammer.Timoootjex schreef: ↑26 mei 2023, 13:03 Het voorstel om de maaltijdcheques naar 12 euro te doen steun ik tenvolle.
bron
https://businessam.be/een-op-de-drie-be ... t-12-euro/
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dat vind ik gewoon erg. Het is een oplossing van de werkgever door de schuld van de overheid. En dan gaan mensen zagen.
Ofwel schaffen ze de maaltijdcheques af maar krijgt iedere werknemer 160 euro netto meer per maand(20 keer maaltijdcheque van 8 euro). Ofwel behouden ze het en maken ze er het beste mogelijke van.
Beste 'TimootjexTimoootjex schreef: ↑27 mei 2023, 14:15Dat vind ik gewoon erg. Het is een oplossing van de werkgever door de schuld van de overheid. En dan gaan mensen zagen.
Ofwel schaffen ze de maaltijdcheques af maar krijgt iedere werknemer 160 euro netto meer per maand(20 keer maaltijdcheque van 8 euro). Ofwel behouden ze het en maken ze er het beste mogelijke van.
Begrijp je dan niet dat ik dat cynisch bedoelde omdat vele mensen op die manier reageren en een ander niets gunnen. Ook al heb ik geen maaltijdcheques ik gun het jullie van harte dat ze stijgen naar 12 euro.
Wat een passie voor reizen hier. Ik spaar juist door níet op reis te gaan. Ik heb in mijn leven niet veel gereisd. Wanneer ik eens een reis maakte vond ik dat leuk maar voor mij is dat geen noodzaak.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga binnenkort een weekje naar Oostenrijk en zelfs dat is al stressy. Ik moet alles voorbereiden en moet dan op de reis rekening houden met de bestemming.
Reizen is ook niet iets voor mij.
Maar waar ik wel enorm van geniet is eens een dagje weg of eens iets samen doen met mensen of wat lekkers gaan eten of combinatie van de 3.
Waarom zo ver? Blijf in eigen land; steun jouw dorp, stad, provincie. Ga naar de mooie Belgische kust of de groene Belgische Ardennen.Timoootjex schreef: ↑27 mei 2023, 22:53Ik ga binnenkort een weekje naar Oostenrijk en zelfs dat is al stressy. Ik moet alles voorbereiden en moet dan op de reis rekening houden met de bestemming.
Reizen is ook niet iets voor mij.
Maar waar ik wel enorm van geniet is eens een dagje weg of eens iets samen doen met mensen of wat lekkers gaan eten of combinatie van de 3.